• Anonym (Ace)

    Asexuell, hur hitta någon?

    Hade ett långt förhållande, med väldigt lite sex. Men fick två barn. Har aldrig själv velat ha sex egentligen utan har haft de för att min partner velat. Har haft några kortare förhållanden efter de långa men det har tagit slut för att jag inte velat ha sex. Vill så jätte gärna ha ett förhållande, utan sex. Men hur hittar jag någon likasinnade? Pussar, kyssar kram och gos, sen är det bra för mig! Men dejting appar är lönlöst!

  • Svar på tråden Asexuell, hur hitta någon?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-24 17:39:51 följande:
    Jag är säker på att din partner har knullat under dessa 10 åren :)
    Vet du vad, vad du tror är irrelevant.

    Vi har ett jättefint förhållande och ingen av oss har någonsin haft intresse för någon annan.

    Det som är mest tragiskt med dig är att du inte förstår att alla inte tänker som du.

    Nu kommer jag inte att bemöta fler påhopp från dig.
    Så vill du ha sista kommentaren i vår lilla konversation så varsågod!

    Nu ska jag soffmysa med min sambo.

    Kjamiz
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-24 17:39:51 följande:

    Jag är säker på att din partner har knullat under dessa 10 åren :)


    Lägg ner det där nu. Bara för att du själv mår dåligt behöver du inte hoppa på folk som mår bra och lever i ett fint förhållande.
  • Anonym (Same same)

    Även jag är asexuell, kanske skulle jag kunna tänka mig att ha sex enbart då som har har ägglossning, då skulle jag kunna tänka mig det i övrigt inte alls....

    Har inte haft ett förhållande eller haft sex på över 6 år.

  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (aa) skrev 2020-09-24 21:49:48 följande:

    Att ha sex med någon som ser det som motbjudande vore ett övergrepp. Hennes man accepterar och älskar henne och stannar. Det är ju inte så att hon tvingar honom han har ett val att om han inte klarar sig utan sex så lämnar han henne. Sen har alla olika behov. Många människor kan leva ett vanligt liv utan sex fast dom har en sexdrift. Det är inte alla män som behöver ha sex för att kunna leva. 

    Sen kan människor tycka att sex är motbjudande det har inte med vem dom har det. 


    Tycker att man kan leva ensam då om man ska tvinga en partner att leva helt sexlöst. De flesta kan överleva utan sex ja, det betyder inte att de är lyckliga. De längtar hela tiden efter att få ha sex med en person de älskar.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-24 22:18:23 följande:

    Tycker att man kan leva ensam då om man ska tvinga en partner att leva helt sexlöst. De flesta kan överleva utan sex ja, det betyder inte att de är lyckliga. De längtar hela tiden efter att få ha sex med en person de älskar.


    Om det är någon som är tragisk här så är det tyvärr du. Vad vet du vad Annas man längtar efter? Han är förmodligen inte bara gift med henne för att få komma in innanför hennes trosor. Alla har inte ett sådant sexbehov som du verkar ha. Rätt pinsamt att läsa dina inlägg här i tråden :/
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (halvsexuell) skrev 2020-09-24 23:01:10 följande:

    Men i så fall är det väl hennes man som ska separera om han inte mår bra i relationen. Knappast den asexuella!


    Det är den asexuella som avviker från det normala när man är i ett förhållande
  • Anonym (b)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-25 07:23:59 följande:
    Det är den asexuella som avviker från det normala när man är i ett förhållande
    Det är den som inte får vad den vill i förhållandet som bör lämna. Ingen ska vara tvungen att ha sex mot sin vilja. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (b) skrev 2020-09-25 07:55:11 följande:
    Det är den som inte får vad den vill i förhållandet som bör lämna. Ingen ska vara tvungen att ha sex mot sin vilja. 
    Det är ingen idé att försöka få den där att fatta.

    Vi har det bra här hos oss hur mycket den där tragiska människan påstår motsatsen.
  • Anonym (Ace)

    Men jösses! Mänskligheten skrämmer mig! Det är väl klart som fan att alla inte måste ha sex! Alla har väl olika med lust. Vissa är värre än kaniner och andra saknar lusten helt, och jag är en utav dem! Man kan älska varandra och leva ihop utan att knulla PUNKT. Frågan är bara hur vi hittar varandra?

  • Anonym (aa)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-24 22:18:23 följande:
    Tycker att man kan leva ensam då om man ska tvinga en partner att leva helt sexlöst. De flesta kan överleva utan sex ja, det betyder inte att de är lyckliga. De längtar hela tiden efter att få ha sex med en person de älskar.
    Det verkar som om du tror att mannen är tvingad att leva sexlöst. Nej han väljer det. Han väljer att leva med den han älskar. Skulle sexlusten vara större än den kärleken då skulle han bara kunna lämna förhållandet. Så uppenbarligen ser han det som att han är lyckligare som sexlös men med den han älskar. Sen man kan vara lycklig utan sex om du inte tror det då är du verkligen tragisk.
  • Anonym (lycklig)
    Anonym (aa) skrev 2020-09-25 23:05:40 följande:
    Sen man kan vara lycklig utan sex om du inte tror det då är du verkligen tragisk.
    Vissa kan säkert vara lyckliga utan sex. Andra behöver ha sex i ett förhållande för att vara lyckliga. Människor är olika.

    Trevligt att du och din man är lyckliga båda utan sex. Jag hade en relation i ett flertal år med en kvinna som efter ett tag inte längre ville ha sex. Jag pressade henne inte för jag antog att hennes lust skulle komma tillbaka så småningom. Det gjorde den inte. När jag till slut fick nog av sexlösheten och sade ifrån blev hon jättechockad för hon var helt övertygad om att varken hon eller jag var intresserade av sex. Hon var så upptagen i sin egen bubbla att hon inte kunde föreställa sig att min verklighet och upplevelse var helt annorlunda än hennes. Så jag kan till viss del förstå de som skriver här som tror att din man kanske ser på saken annorlunda om vi hade fått höra hans version.
  • Anonym (lycklig)
    Anonym (Ace) skrev 2020-09-25 20:35:23 följande:

    Men jösses! Mänskligheten skrämmer mig! Det är väl klart som fan att alla inte måste ha sex! Alla har väl olika med lust. Vissa är värre än kaniner och andra saknar lusten helt, och jag är en utav dem! Man kan älska varandra och leva ihop utan att knulla PUNKT. Frågan är bara hur vi hittar varandra?


    Ja, det är ju inte helt enkelt för asexuella. Majoriteten av alla vill ha sex i ett förhållande, och jag tror att majoriteten av de som är asexuella inte är intresserade av något förhållande alls. Så dejtingmarknaden är i princip helt och hållet bestående av människor som vill ha sex i sina förhållanden.

    www.asexuality.org finns det ganska mycket information, råd och stöd. Samt ett omfattande forum. Hoppas du hittar något där som hjälper dig!
  • Anonym (Glenn Medeiros)
    Anonym (Ace) skrev 2020-09-23 14:28:31 följande:
    Jag blir jätte kär, men hångel är dit jag vill komma. Det är det bra för mig. Vill aldrig känns nån sexuell attraktion till någon. Det finns bara inte.
    Hångel är sex, fast med kläderna på.
  • Anonym (Zacke)

    Jag inbillar mig att jag lever i en värld där det finns någon för alla. Men ni gör det ju väldigt svårt för er måste jag säga. Sex är ju en väldigt djupt rotad instinkt. Vet inte, det här kanske är oförskämt (det finns så många lättkränkta där ute) men varför inte söka er mot grupper eller motsvarande som handlar om impotens? I mina öron så låter ju det som "a match made in heaven" ? En som inte kan och en som inte vill.

  • spöket i ditt rum
    Anonym (lycklig) skrev 2020-09-27 22:37:44 följande:

    Vissa kan säkert vara lyckliga utan sex. Andra behöver ha sex i ett förhållande för att vara lyckliga. Människor är olika.

    Trevligt att du och din man är lyckliga båda utan sex. Jag hade en relation i ett flertal år med en kvinna som efter ett tag inte längre ville ha sex. Jag pressade henne inte för jag antog att hennes lust skulle komma tillbaka så småningom. Det gjorde den inte. När jag till slut fick nog av sexlösheten och sade ifrån blev hon jättechockad för hon var helt övertygad om att varken hon eller jag var intresserade av sex. Hon var så upptagen i sin egen bubbla att hon inte kunde föreställa sig att min verklighet och upplevelse var helt annorlunda än hennes. Så jag kan till viss del förstå de som skriver här som tror att din man kanske ser på saken annorlunda om vi hade fått höra hans version.


    I ert fall låter det som att ni inte kommunicera. I trådens nämnda förhållande var det väldigt tydligt att hon konstaterat sina intentioner och vad hon är bekväm med och att mannen har gått med på det. Som sagt kommunikation är det viktigaste i ett förhållande.
  • spöket i ditt rum
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-23 20:27:56 följande:

    Du kunde ju söka hjälp typ. Han är garanterat olycklig och du tvingar honom att leva i celibat. Det är ego att tvinga partnern till ett sexlöst liv. Hoppas att han hittar någon som vill ha ett normalt förhållande


    Det står tydligt att dem inte tvingar han att leva i celibat. Han har valt att vara i en relation med henne och vet vad hon är bekväm med. Varför du antar att han är olycklig och varför det skulle vara hennes fel är endast logik som du skulle förstå för logiskt sätt så går det inte ihop.
Svar på tråden Asexuell, hur hitta någon?