• Anonym (Ullis90)

    Otrogen

    Jag är sambo och otrogen med en gift man. Finns det någon mer som är i samma situation?

  • Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-07 21:34:26 följande:

    Jag försöker allt vad jag kan just nu för att jag ska få ett bättre mående. Jag har alltid varit en person som satt alla andra först före mig själv (helt enkelt glömt bort mig själv).

    Tyvärr påminner hon mig allt för många gånger om det som hänt, och får mig att må dåligt. Jag går på samtal idag och får otroligt med stöd och verktyg för att hantera detta. Som sagt det har hänt mycket jobbiga och tragiska saker innan allt det här, och jag känner en enorm skuld.

    Det funkar ok, men jag känner just nu tyvärr ingen lycka. Vi har två gemensamma barn som jag avgudar, men hon ser till att jag får svårigheter att träffa. Hon sätter ofta vilkor och krav som gör att det blir svårt.

    Vi funkar absolut inte som när vi levde tillsammans. Fast det är min högsta önskan för barnens skull. Vi får helt enkelt se hur framtiden blir. Men som sagt jag har kommit till insikt väldigt mycket nu som jag borde ha gjort annorlunda då än vad jag gjorde. Man lär sig hela tiden.


    Blir impad över det ansvar du verkar ta nu. Finns få saker i mina ögon som slår högre än när en man tar ansvar. Inte bara för alldagliga ting utan för sitt eget mående. Du kan springa på hur många gym som helst men tar du inte tag i ditt inte och försöker utveckla det så tror jag att svårigheter kommer att uppstå. All kred till dig.

    Bra att du kommit till insikt med mycket. Men glöm inte att man är två i en relation. Och visst bör vi ta ansvar för oss själva men jag tycker verkligen att båda i en relation har ett ansvar för att få det att fungera. Förlåt men be henne hålla käft( ja fast med andra ord) Låt inte henne trycka ner dig när du faktiskt kommit så långt. Vi fastnar ju ofta i olika rollen som är svåra att ta dig ur.

    Så tror jag många gånger det kan vara här hemma. Vi pratar inte längre samma språk. Iaf inte gällande vår relation. Då blir han bara tyst. Säger inte ett jota. Och jag blir bara galen. Har verkligen försökt och ta ett steg bak men då händer inte något tyvärr.
  • Anonym (Finns fler ställen...)
    Anonym (Kille i norr) skrev 2021-04-07 23:12:12 följande:

    Jag kan typ inte ha ett förhållande utan att ha ett kk. Och alltid har kkrelationen varit bättre sex än med hon man lever med. Men verkar inte finnas kvinnor i norr som vill ha ett kk förhållande längre.


    Jodå....
  • Bingen
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2021-04-08 08:52:57 följande:

    Blir impad över det ansvar du verkar ta nu. Finns få saker i mina ögon som slår högre än när en man tar ansvar. Inte bara för alldagliga ting utan för sitt eget mående. Du kan springa på hur många gym som helst men tar du inte tag i ditt inte och försöker utveckla det så tror jag att svårigheter kommer att uppstå. All kred till dig.

    Bra att du kommit till insikt med mycket. Men glöm inte att man är två i en relation. Och visst bör vi ta ansvar för oss själva men jag tycker verkligen att båda i en relation har ett ansvar för att få det att fungera. Förlåt men be henne hålla käft( ja fast med andra ord) Låt inte henne trycka ner dig när du faktiskt kommit så långt. Vi fastnar ju ofta i olika rollen som är svåra att ta dig ur.

    Så tror jag många gånger det kan vara här hemma. Vi pratar inte längre samma språk. Iaf inte gällande vår relation. Då blir han bara tyst. Säger inte ett jota. Och jag blir bara galen. Har verkligen försökt och ta ett steg bak men då händer inte något tyvärr.


    Tusen tack för dom fina orden.

    Håller med om att man automatiskt hamnar i olika roller i relationen.

    Tyvärr ledsna jag ur eftersom det var väldigt mycket en annan gjorde och såg till att allt funkade. Till sist blev allt bara en inre stress och man började helt plötsligt göra saker som man egentligen inte skulle göra annars.

    Men som sagt man får ta detta som en lärdom och göra nåt bra härifrån och framåt. Just nu vill jag bara få må bra och ha barnen så mycket det bara går. Är det nåt som får en att må bra så är det dem.
  • Anonym (Kille i norr)
    Anonym (Finns fler ställen...) skrev 2021-04-08 11:58:32 följande:

    Jodå....


    Jasså de gör de?.
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-08 11:59:32 följande:

    Tusen tack för dom fina orden.

    Håller med om att man automatiskt hamnar i olika roller i relationen.

    Tyvärr ledsna jag ur eftersom det var väldigt mycket en annan gjorde och såg till att allt funkade. Till sist blev allt bara en inre stress och man började helt plötsligt göra saker som man egentligen inte skulle göra annars.

    Men som sagt man får ta detta som en lärdom och göra nåt bra härifrån och framåt. Just nu vill jag bara få må bra och ha barnen så mycket det bara går. Är det nåt som får en att må bra så är det dem.


    Ja men precis. Barnen ger energi:)

    Förhoppningsvis kan ni jobba på er relation också lite längre fram. Men nu blev det lite OT här. Lätt hänt :) Var och när kom otroheten in? Under tiden du mådde dåligt eller var det innan ?
  • Bingen
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2021-04-08 20:43:21 följande:

    Ja men precis. Barnen ger energi:)

    Förhoppningsvis kan ni jobba på er relation också lite längre fram. Men nu blev det lite OT här. Lätt hänt :) Var och när kom otroheten in? Under tiden du mådde dåligt eller var det innan ?


    Nu i efterhand så har jag mått dåligt länge utan att jag själv har lyssnat på mina egna signaler. Jag mer eller mindre viftat bort dom och tänkt att det är inge fel.

    Så svar på din fråga, otroheten kom under tiden jag inte mådde så bra faktiskt. Hade jag lyssnat på mina egna känslor så tror jag inte att det skulle ha skett
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-10 10:28:09 följande:

    Nu i efterhand så har jag mått dåligt länge utan att jag själv har lyssnat på mina egna signaler. Jag mer eller mindre viftat bort dom och tänkt att det är inge fel.

    Så svar på din fråga, otroheten kom under tiden jag inte mådde så bra faktiskt. Hade jag lyssnat på mina egna känslor så tror jag inte att det skulle ha skett


    Hur tänker du då..? dina egna känslor ang otroheten då, är det du menar ?

    Var det bara ett ons eller pågick det länge?
  • Bingen
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2021-04-10 20:44:21 följande:

    Hur tänker du då..? dina egna känslor ang otroheten då, är det du menar ?

    Var det bara ett ons eller pågick det länge?


    Nä, jag tror faktiskt att om jag hade lyssnat på mina känslor mycket tidigare så hade jag lämnat förhållandet istället för att det blev otrohet.

    Ja, det var ett ons.

    Och du då, du gärna berätta hur det har gått till i din relation?
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-11 09:28:13 följande:

    Nä, jag tror faktiskt att om jag hade lyssnat på mina känslor mycket tidigare så hade jag lämnat förhållandet istället för att det blev otrohet.

    Ja, det var ett ons.

    Och du då, du gärna berätta hur det har gått till i din relation?


    Vi lever fortfarande ihop. Blir lite ? kladdigt ? att lämna ut allt för mycket här. Men jag älskar honom. Och jag älskar min kk som jag numer inte träffar. Skulle vilja leva med honom men livet sätter stopp gör det.
  • Bingen
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2021-04-11 09:43:31 följande:

    Vi lever fortfarande ihop. Blir lite ? kladdigt ? att lämna ut allt för mycket här. Men jag älskar honom. Och jag älskar min kk som jag numer inte träffar. Skulle vilja leva med honom men livet sätter stopp gör det.


    Oj, ok, ja, det är helt ok att spara lite på info.

    Förstår din känsla att det kan bli lite väl "kladdigt" =)

    Så du träffar inte din kk längre? Hur länge sen var det?
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-11 09:53:08 följande:

    Oj, ok, ja, det är helt ok att spara lite på info.

    Förstår din känsla att det kan bli lite väl "kladdigt" =)

    Så du träffar inte din kk längre? Hur länge sen var det?


    Nu är det typ ett halvår sen vi sågs.

    Han älskar mig med men vill inte lämna sin fru. En jäkla soppa:)

    Men nu sist vi pratade ? gjorde vi slut ? på riktigt. Tidigare har vi sagt det men inte hållit på det vi bestämt.

    Så ett ONS skulle fan varit bättre.. inga känslor iblandat utan bara få knulla.
  • Bingen
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2021-04-11 09:59:00 följande:

    Nu är det typ ett halvår sen vi sågs.

    Han älskar mig med men vill inte lämna sin fru. En jäkla soppa:)

    Men nu sist vi pratade ? gjorde vi slut ? på riktigt. Tidigare har vi sagt det men inte hållit på det vi bestämt.

    Så ett ONS skulle fan varit bättre.. inga känslor iblandat utan bara få knulla.


    Om du vill så får du skicka privat till mig så slipper du lägga ut så mycket detaljer i tråden. Som sagt bara om du vill.

    Jag har lite fler frågor faktiskt som jag vill fråga men det kanske är känsligt att fråga dom här.
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Bingen skrev 2021-04-11 10:08:27 följande:

    Om du vill så får du skicka privat till mig så slipper du lägga ut så mycket detaljer i tråden. Som sagt bara om du vill.

    Jag har lite fler frågor faktiskt som jag vill fråga men det kanske är känsligt att fråga dom här.


    Ja, blir ju lätt känsligt i detta ämne:)

    Skickat pm:)
Svar på tråden Otrogen