• Jeanette47

    Hjälp med namn tack!

    Hej!

    Min man och jag väntar vårat sjätte barn och vi är så himla exalterade! Vi skulle vilja ha lite namnförslag. 

    Vi tycker om lite mer anorlunda namn. Våra tidigare bar heter Denise, Freddy, Desseré, Dante och Romeo och vi vill gärna ha något som passar in med dessa namn. 

    Vi känner att udda namn hjälper dig vara lite unik och om någon annan i klassen har samma namn kanske denna unika känsla försvinner lite. Så ge gärna förslag på de mest unika namnen ni kan komma på! Glad

  • Svar på tråden Hjälp med namn tack!
  • Anonym (T)
    Jeanette47 skrev 2021-03-12 09:14:22 följande:

    Oj ja! Covina var ju jättefint! Jag har tyckt att orden covid och corona är så fina ända sen det hände och Covina är ju lite som det fast med en twist! 


    Hm..folk kommer nog inte reagera jättebra på det. Covid och corona som ord i sig låter inte så illa men väldigt många har dött av denna pandemin och folk kommer bara tänka på vilken tragedi detta var. Ett barn som födds i en pandemi och får namnet Covina känns inte så snällt. Precis som man ska undvika döpa någon till Ebola.
  • Jeanette47
    Anonym (T) skrev 2021-03-12 09:23:47 följande:
    Hm..folk kommer nog inte reagera jättebra på det. Covid och corona som ord i sig låter inte så illa men väldigt många har dött av denna pandemin och folk kommer bara tänka på vilken tragedi detta var. Ett barn som födds i en pandemi och får namnet Covina känns inte så snällt. Precis som man ska undvika döpa någon till Ebola.
    Kanske inte men det är fint. Men barnmorskan säger att hon tror att det är en pojke. Vi vet inte säkert dock för det är svårt att se. 
  • Anonym (T)
    Jeanette47 skrev 2021-03-12 09:58:44 följande:

    Kanske inte men det är fint. Men barnmorskan säger att hon tror att det är en pojke. Vi vet inte säkert dock för det är svårt att se. 


    Tänk efter ordentligt innan iaf. Jag tycker namnet är rätt olämpligt tyvärr pga av pandemin.

    Spännande! Så det blir en överraskning vid förlossningen?
  • Jeanette47
    Anonym (T) skrev 2021-03-12 10:13:14 följande:
    Tänk efter ordentligt innan iaf. Jag tycker namnet är rätt olämpligt tyvärr pga av pandemin.

    Spännande! Så det blir en överraskning vid förlossningen?
    Ja det blir väldigt spännande! Skrattande
  • Jeanette47
    Anonym (Jackie) skrev 2021-03-12 10:44:15 följande:

    Damien är fint om det blir en pojke.


    Damien är väldigt fin. Det passar ju också in med de andra då det flesta börjar på D! 
  • Jeanette47
    trollhona skrev 2021-03-11 19:10:30 följande:
    Vet ni vad det är ännu? Det finns ju massor med unika namn, här är ett axplock

    Flicka:
    Diamantina, Iara, Snöfrid, Covina, Corinne, Joni, Nike, Amalia, Rigmor, Ayla, Aniara, Isadora, Loella, Daisy

    Pojke:
    Eros, Damien, Thord, Dexter, Jax, Orion, Anthony, Brooklyn, Maddox, Eli, Atillas, Otis
    Men Maddox är ju fint
  • trollhona
    Jeanette47 skrev 2021-03-12 09:14:22 följande:
    Oj ja! Covina var ju jättefint! Jag har tyckt att orden covid och corona är så fina ända sen det hände och Covina är ju lite som det fast med en twist! Nalle
    Ja det är rätt unikt, det är också namnet på en stad i Kalifornien, det var där jag först hörde det. NalleCovina, California - Wikipedia
  • trollhona
    Jeanette47 skrev 2021-03-12 10:54:16 följande:
    Men Maddox är ju fint
    Maddox och Damien passar ju fint om det blir en pojke
  • Jeanette47
    trollhona skrev 2021-03-12 11:23:25 följande:
    Maddox och Damien passar ju fint om det blir en pojke
    Ja det gör det ju verkligen Hjärta
  • Blue Waffle
    Jeanette47 skrev 2021-03-11 11:50:29 följande:

    Hej!

    Min man och jag väntar vårat sjätte barn och vi är så himla exalterade! Vi skulle vilja ha lite namnförslag. 

    Vi tycker om lite mer anorlunda namn. Våra tidigare bar heter Denise, Freddy, Desseré, Dante och Romeo och vi vill gärna ha något som passar in med dessa namn. 

    Vi känner att udda namn hjälper dig vara lite unik och om någon annan i klassen har samma namn kanske denna unika känsla försvinner lite. Så ge gärna förslag på de mest unika namnen ni kan komma på! Glad


    Arianne, Teddy, Sibylla, Amadeus, och Juliet
    alternativt Jason Damien eller Billy som killnamn
  • Jeanette47
    Blue Waffle skrev 2021-03-12 17:06:37 följande:
    Arianne, Teddy, Sibylla, Amadeus, och Juliet
    alternativt Jason Damien eller Billy som killnamn
    Teddy är nog för likt Freddy och Juliet krockar nog lite med Romeo. De andra namnen är dock fina :)
  • Lilant
    Anonym (P) skrev 2021-03-11 21:02:17 följande:

    Menar du verkligen Pumba o inte Puma? Pumba är ju vildsvinet i Lejonkungen haha


    Jupp pumba som vildsvinet puma döper man väll sitt barn om man vill få en porrstjärna till dotter men de skulle jag inte rekommendera :)
  • Anonym (P)
    Lilant skrev 2021-03-15 14:37:18 följande:

    Jupp pumba som vildsvinet puma döper man väll sitt barn om man vill få en porrstjärna till dotter men de skulle jag inte rekommendera :)


    Haha ok fast namnet Pumba betyder grotesk så om man vill döpa sitt barn till det är väl inte heller så passande
  • Lilant
    Anonym (P) skrev 2021-03-15 19:28:11 följande:

    Haha ok fast namnet Pumba betyder grotesk så om man vill döpa sitt barn till det är väl inte heller så passande


    Å vera betyder f*tta men många döper sitt barn till det ändå, men jag håller mig väldigt svårt att döpa barn på ett sätt som inte gör att dom blir retade.. lukas tex om han blir retad så kommer folk kalla honom kukas så de går ju inte, rasmus blir rasistiska musen å så vidare
  • Blue Waffle
    Lilant skrev 2021-03-16 07:46:54 följande:
    Å vera betyder f*tta men många döper sitt barn till det ändå, men jag håller mig väldigt svårt att döpa barn på ett sätt som inte gör att dom blir retade.. lukas tex om han blir retad så kommer folk kalla honom kukas så de går ju inte, rasmus blir rasistiska musen å så vidare
    På vilket språk betyder Vera fitta?
    Jag hade Alfons som förslag till barnnamn men fick veta att det betyder hallick på danska. 
  • trollhona
    Blue Waffle skrev 2021-03-16 11:04:12 följande:
    På vilket språk betyder Vera fitta?
    Jag hade Alfons som förslag till barnnamn men fick veta att det betyder hallick på danska. 
    Är också nyfiken på Vera.
    Alfons är väl rätt känt, har för mig Petter döpte sin son till det JUST FÖR att det betydde hallick och han tyckte det var coolt.
    Viola är ett namn betyder våldtäkt på rumänska kan jag tillägga. 
  • Anonym (P)
    Lilant skrev 2021-03-16 07:46:54 följande:

    Å vera betyder f*tta men många döper sitt barn till det ändå, men jag håller mig väldigt svårt att döpa barn på ett sätt som inte gör att dom blir retade.. lukas tex om han blir retad så kommer folk kalla honom kukas så de går ju inte, rasmus blir rasistiska musen å så vidare


    Känns lite väl långsökt med dina kopplingar där men OK. Vera kommer ju från latin o betyder sanning
Svar på tråden Hjälp med namn tack!