• Horningen

    Turkiska pojknamn

    Hej!

    någon som vet något fint turkiskt pojknamn.. flicknamn var mycket enklare och bestämdes direkt däremot har vi inte hittat något pojknamn som fallit oss i smaken än

    vill gärna ha tips!

  • Svar på tråden Turkiska pojknamn
  • Al88

    Turkisk flicknamn är ju typ selin eller Aylin som var och varannan heter men ack så fina..överväger det om jag får en flicka fast maken inte är från Turkiet (inte jag heller) haha så det lär ju bli diskussion

  • AMCG
    Al88 skrev 2021-03-30 22:07:57 följande:

    Turkisk flicknamn är ju typ selin eller Aylin som var och varannan heter men ack så fina..överväger det om jag får en flicka fast maken inte är från Turkiet (inte jag heller) haha så det lär ju bli diskussion


    Celin är ett ?vanligt? namn i Norge. Bara att stava lite annorlunda så hokuspokus så är det skandinaviskt.
  • Al88
    Linnea789 skrev 2021-03-31 22:12:14 följande:

    Celine är flicknamn pucko


    Vem har påstått annat ? Jag skrev att populära flicknamn på turkiska varav ett är väldigt fint =Celine så svarade ovanstående att man kan ändra så att det blir mer skandinaviskt då jag skrev att varken jag eller maken härstammar från Turkiet.

    Vem har sagt att Celine är ett pojknamn?
  • AMCG
    Linnea789 skrev 2021-03-31 22:12:14 följande:

    Celine är flicknamn pucko


    Vilken attityd fröken har. Ingen har påstått att Celine är något annat än ett flicknamn. Jag gav ett råd till personen med enbart svensk påbrå som tyckte om det turkiska namnet Selin att det finns en skandinavisk variant med C som de eventuellt kan använda om de får en flicka om det känns konstigt att som svenskar välja ett utländskt namn. Det var inte svar till ts (ts har redan valt ut turkiska flicknamn i fall att de får en flicka). Du borde läsa noggrannare och bete dig vettigt och inte kalla folk pucko hur som helst. Du hade fint kunnat anmärka att det inte är ett pojknamn utan att slänga in ett pucko på slutet. Man kan vara artig och trevlig även på nätet.
  • AMCG
    Linnea789 skrev 2021-04-04 00:13:58 följande:

    Ber om ursäkt... håller med :)


    <3 <3
Svar på tråden Turkiska pojknamn