• Anonym (Vill inte separera)

    Hur hittar man tillbaka?

    Barnet är nu snart 4 år, vi har i princip inte haft sex sedan sambon var i 3:e månaden kanske. Några enstaka misslyckade försök. (max ca 4st på dessa år)

    I början var det smärtorna vid graviditeten som gjorde att vi avstod. Sedan blev det ju smärtorna efter. Övergick sakta i att kvinnans lust försvann, min lust var kvar, men efter alla tid börjar jag själv känna att min försvinner mer och mer. Om vi tillexempel ska pussas, lite på skoj, ibland säger barnet till och att göra det. Känns det lite som att pussa en familjemedel, mor, bästa vän, eller liknande. Känns onaturligt. 

    Vi vill båda två hitta tillbaka, för barnets skull också, vi vill hålla ihop men känner ju själv att sexet är en av de viktigaste byggstenarna i ett förhållande, kärleken finns, vänskapen, samarbetsförmågan. Vi är helt enkelt jätte bra föräldrar (enlig oss då) men utan sex.

    (Självförtroende går också ner för mig, även om vi är öppna om detta och diskuterar det fram och tillbaka ibland, så blir det ibland svårt att tro på kvinnans argument. Har haft en fundering som blir starkare med åren, att hon inte attraheras av mig. Baserar detta på att innan vi skaffade barn började vi experimentera med lite "femdom", och jag gillade det väldigt mycket märkte jag då jag är bi men aldrig testat med en kvinna förut, men hon på något sätt gled ifrån det ganska fort. Kändes det som. Hon sa tillslut att hon inte ville längre göra något analt på mig. Kan man bli "av-attraherad" av att man upptäcker ens partner riktiga läggning eller tänder på analt tex? Allt detta dementerar dock hon, men ni förstår ju kanske att man själv funderar.)

    Vad kan jag/vi göra?

  • Svar på tråden Hur hittar man tillbaka?
  • Tecum

    Mycket riktigt är hon inte längre attraherad av dig, men det beror inte på de experiment ni höll på med tidigare. Nästan alla par provar olika saker och det är inget ovanligt att den ene eller bägge sedan konstaterar att det inte var något som passade dem.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Vill inte separera) skrev 2021-04-11 11:37:56 följande:

    Barnet är nu snart 4 år, vi har i princip inte haft sex sedan sambon var i 3:e månaden kanske. Några enstaka misslyckade försök. (max ca 4st på dessa år)

    I början var det smärtorna vid graviditeten som gjorde att vi avstod. Sedan blev det ju smärtorna efter. Övergick sakta i att kvinnans lust försvann, min lust var kvar, men efter alla tid börjar jag själv känna att min försvinner mer och mer. Om vi tillexempel ska pussas, lite på skoj, ibland säger barnet till och att göra det. Känns det lite som att pussa en familjemedel, mor, bästa vän, eller liknande. Känns onaturligt. 

    Vi vill båda två hitta tillbaka, för barnets skull också, vi vill hålla ihop men känner ju själv att sexet är en av de viktigaste byggstenarna i ett förhållande, kärleken finns, vänskapen, samarbetsförmågan. Vi är helt enkelt jätte bra föräldrar (enlig oss då) men utan sex.

    (Självförtroende går också ner för mig, även om vi är öppna om detta och diskuterar det fram och tillbaka ibland, så blir det ibland svårt att tro på kvinnans argument. Har haft en fundering som blir starkare med åren, att hon inte attraheras av mig. Baserar detta på att innan vi skaffade barn började vi experimentera med lite "femdom", och jag gillade det väldigt mycket märkte jag då jag är bi men aldrig testat med en kvinna förut, men hon på något sätt gled ifrån det ganska fort. Kändes det som. Hon sa tillslut att hon inte ville längre göra något analt på mig. Kan man bli "av-attraherad" av att man upptäcker ens partner riktiga läggning eller tänder på analt tex? Allt detta dementerar dock hon, men ni förstår ju kanske att man själv funderar.)

    Vad kan jag/vi göra?


    Intimitet föder mer intimitet. Bli mer fysiska med varandra.
  • Anonym (Pegging)

    Hon har testat och experimenterat med dig och kommit fram till att det inte är hennes grej. Hon är kanske inte avtänd men det viktiga är att du accepterar och respekterar hennes beslut. Annars tror jag att hon kommer känna att vanligt sex med henne inte räcker till för dig, vilket i sig sänker självförtroendet och i förlängningen sänker lusten. Om du måste ha analt inslag i sexlivet så kanske det räcker vid egen onani?

  • Anonym (Vill inte separera)

    Kan tilläggas att "pegging" är verkligen bara en sak vi testat i mängden. Att jag gillade det var mest en slump. Det är inget krav alls på fortsatt samliv. Det vanliga sexet har alltid varit det jag värderar högst. Det intima och romantiska.

    Kanske så här efteråt, kan jag känna, att vi testade nya saker för att vi kanske ville hitta tillbaka redan då. Kroppen vet ju bättre än hjärnan ibland.

    Men jag ha faktiskt meddelat henne detta, att hon inte behöver känna sig orolig för att inte räcka till. Trodde hon förstod det, men vi hade nog inte pratat om det. Tack för tipset! Vi kämpar på.

    Fler tips uppskattas givetvis.

    Någon som testat sexolog? Fick det tipset förut på familjerådgivning.

Svar på tråden Hur hittar man tillbaka?