• Ko2pa

    Valp bits

    Vi har en valp som är 11 veckor gammal och hon gillar att bita mycket på mig och inte dom andra i familjen. Jag säger NEJ till henne med bestämd röst och ger henne en leksak, men hon fortsätter att bita mig och hon biter hårt ibland.

    Då sätter jag henne i kompostgallret och där får hon vara tills hon har lugnat ner sig.

    Varför biter hon så mycket på mig och inte dom andra i familjen? 

  • Svar på tråden Valp bits
  • Carolina12345

    Jag tycker att du bara ska fortsätta som du gör :)
    Jag tycker att nu ibefterhand (har en tax på 1 år)
    Så var det bäst tipset att det kommer gå över det känns som en evighet och dom där valptänderna kommer din hund tappa! 
    Tiden går fort och jag vet att den bit tiden är jobbig som bara den men man behöver ta sig igenom den och det kommer du göra galant!

    När din valp biter dig så 
    1:ta det inte personligt den menar inte att vara elak utan vill bara bus/leka/det kan klia i munnen osv
    2: hitta en riktigt rolig leksak (förslagsvis en strumpa) och avled! 
    3: innan du sätter valpen innanför kompoatgalret så testa med att säga "neeeeeej" med en liten mörkare röst och sen ta valpen och sätt henne/honom där. Då kommer valpen börja koppla ihop ditt "neeeeej" med kompstgallret :)

    Som sagt det kommer gå över! Lycka till o kämpa på!

  • Anonym (Elsa)

    Jag har alltid hört att man ska bita tillbaka, tex örat. De är så deras mor gör och de slutar då. Har funkat på mina vänner och deras valpar. 

  • Anonym (Till (x)...)

    Det finns INGET under våra 7år aldrig funnits antydningar på att han skulle betalat mer för mig eller att JAG vill leva det "lyxa livet".
    Jag jobbar hårt för mina pengar och jag sparar jag planerar och jag är helt emot tanken att en man ska "skämma bort" eller betala mer för att han är snubbe jag tjänar dessutom över 10.000kr mer än honom och har gjort det senaste 4 åren!
    Så money is NOT a problem för mig! 

    Åter igen - vill du hjälpa mer ankar eller tips gör gärna det jag är INTE ute efter att någon ska antyda på att JAG har något extra ansvar eller gått honom att betala mer. Det är 100% fel och INTE det jag ville skriva om.

  • Anonym (Till (x)...)

    Förlåt skrev u fel tråd ????

  • Anonym (Så trött på IDIOTER!)
    Anonym (Elsa) skrev 2022-02-18 22:42:04 följande:

    Jag har alltid hört att man ska bita tillbaka, tex örat. De är så deras mor gör och de slutar då. Har funkat på mina vänner och deras valpar. 


    Dummaste jag har hört! 

    Hundar naggar varandra i örsnibben p ga kärlek.
    Inte för något annat!

    Går du o dina vänner omkring o biter hundar och valpar i öronen så ska ni fan inte ha hund! 

    Själv kan jag nagga jätte jätte jätte försiktigt i mina hundar öra. O då blir den glad och pussar mig och sen springer upp och vill leka med full energi.

    Men bita gör man för helvete inte !
  • Anonym (Så trött på IDIOTER!)
    Anonym (Så trött på IDIOTER!) skrev 2022-02-19 06:07:46 följande:
    Dummaste jag har hört! 

    Hundar naggar varandra i örsnibben p ga kärlek.
    Inte för något annat!

    Går du o dina vänner omkring o biter hundar och valpar i öronen så ska ni fan inte ha hund! 

    Själv kan jag nagga jätte jätte jätte försiktigt i mina hundar öra. O då blir den glad och pussar mig och sen springer upp och vill leka med full energi.

    Men bita gör man för helvete inte !
    I min hunds örsnibb*
  • Anonym (Så trött på IDIOTER!)

    TS! Skaffa fler olika leksaker. Så den får hitta sig en favorit också på egen hand.

    Det tråkiga är att människan har bestämt att det är okej att skilja djuren när dom är så små. De bör leka med sina egna, precis som det borde ha varit så hade folk kunnat sluta klaga över att valpar biter på dom.

  • Gameofthrones

    Jag vet att det är jättejobbigt med valptiden. Ha tålamod bara. Deras tänder är vassa. När du tycker att det är jobbigt, stop eller nej. Man ska inte säga hundens namn och nej. T ex.

    I skarpa lägen. 

    Här 

    Undvik hundens namn i skarpa lägen


    Det är därför viktigt att komma ihåg, om det är går att undvika, att inte använda hundens namn i skarpa lägen då ett tydligt ?Nej? kan behövas. Hundar förstår inte att deras namn är ett namn på dem själva. Istället tror de att det är ett ord vi säger till dem när vi vill dem något
    Använd din hunds namn på rätt sätt! 
  • GetenAnita

    Valpar bits och förstår inte riktigt hur hårt man kan bita utan att det gör ont

    När en valp biter för hårt ge ifrån dig ett högt gnällande ljud och vänd dig och avbryt leken eller annat . När en valp biter en av sina syskon förhårt så gör dom just så för att visa att leken har gått för långt 

  • Anonym
    Anonym (Till (x)...) skrev 2022-02-19 04:08:12 följande:

    Det finns INGET under våra 7år aldrig funnits antydningar på att han skulle betalat mer för mig eller att JAG vill leva det "lyxa livet".
    Jag jobbar hårt för mina pengar och jag sparar jag planerar och jag är helt emot tanken att en man ska "skämma bort" eller betala mer för att han är snubbe jag tjänar dessutom över 10.000kr mer än honom och har gjort det senaste 4 åren!
    Så money is NOT a problem för mig! 

    Åter igen - vill du hjälpa mer ankar eller tips gör gärna det jag är INTE ute efter att någon ska antyda på att JAG har något extra ansvar eller gått honom att betala mer. Det är 100% fel och INTE det jag ville skriva om.


    Håller med!
  • Ko2pa



    VVi är osäkra vars ? pulpan ? ligger. Det är ett svart streck som går längst upp på klorna och sen längre bak är det rött, så jag antar att det röda längst bak på klorna är pulpan?


    Förresten blåsorna på ljumsken har försvunnit :)

  • Dexter dot com
    Ko2pa skrev 2022-02-23 14:38:19 följande:

    VVi är osäkra vars ? pulpan ? ligger. Det är ett svart streck som går längst upp på klorna och sen längre bak är det rött, så jag antar att det röda längst bak på klorna är pulpan?


    Förresten blåsorna på ljumsken har försvunnit :)


    Skönt att blåsorna är borta!! Man brukar kunna se den röda pulpan genom vita klor men är ni osäkra tycker jag ni bokar en tid på trim/vet för kloklippning och dom visar er så ni inte klipper i pulpan av misstag.
Svar på tråden Valp bits