• Anonym (Vad gör man)

    Min man är så feminin

    Överlag är han jättemanlig. Vilket också har varit en stor bidragande faktor till varför jag gillar honom så mycket, just för att jag gillar män! 

    Men sexuellt är han feminin. Han vill ha vibratorer i sin rumpa, han vill bli slickad på bröstvårtorna. Han tittar bara på väldigt kukcentrerad porr. Asså klarar inte av det, det känns som att jag har sex med någon som egentligen vill vara med en annan man. 

    Det gör mig så avtänd och jag vill inte ens ha sex med honom längre. I början hade vi bra sex, men de här kvinnliga sidorna har kommit fram mer och mer. Nu undrar han varför jag aldrig vill ha sex. Vad gör man ens? Jag vill inte att han ska skämmas över sina preferenser, men jag vill inte heller behöva känna mig obekväm???

  • Svar på tråden Min man är så feminin
  • Anonym (Vad gör man)

    Jag har försökt prata med honom några gånger om delen att han är lite egoistisk i sängen. Han har skyllt på att barnen fortfarande vaknar till och från och att man inte vet hur mycket tid man har på sig. Sen till en början har han blivit lite bättre och sen har det glidit tillbaka i samma spår igen. 


    Han har sagt till mig innan att den här sexuella sidan har han bara delat med mig för att han skäms över det. Därför har jag typ ännu mer ångest att ta upp just den biten med honom. jag har inte haft ett jätteproblem med att hålla på med hans bröstvårtor, det vart mer ett problem när han slutade hålla på med mina. Jag uppskattade ju aldrig att slicka o pilla på hans, men jag gjorde det för att han gillade det. Så fattar inte varför han inte kan göra detsamma. Men jag skulle aldrig tjata för att om han säger att han inte är bekväm med nått så respekterar jag det. 


    jag har gjort det tydligt redan från början att jag inte gillar rumpgrejer. Varken på mig själv, eller någon annan, eller i video. Så tycker det också är olämpligt att ens ta upp. 


    Jag fattar att trådstarten var olämpligt skriven nu. Men om ni läser hela tråden, tror ni att han är bisexuell i alla fall???

  • Ocdmänniska
    Anonym (Vad gör man) skrev 2022-10-02 11:57:03 följande:

    Jag har försökt prata med honom några gånger om delen att han är lite egoistisk i sängen. Han har skyllt på att barnen fortfarande vaknar till och från och att man inte vet hur mycket tid man har på sig. Sen till en början har han blivit lite bättre och sen har det glidit tillbaka i samma spår igen. 


    Han har sagt till mig innan att den här sexuella sidan har han bara delat med mig för att han skäms över det. Därför har jag typ ännu mer ångest att ta upp just den biten med honom. jag har inte haft ett jätteproblem med att hålla på med hans bröstvårtor, det vart mer ett problem när han slutade hålla på med mina. Jag uppskattade ju aldrig att slicka o pilla på hans, men jag gjorde det för att han gillade det. Så fattar inte varför han inte kan göra detsamma. Men jag skulle aldrig tjata för att om han säger att han inte är bekväm med nått så respekterar jag det. 


    jag har gjort det tydligt redan från början att jag inte gillar rumpgrejer. Varken på mig själv, eller någon annan, eller i video. Så tycker det också är olämpligt att ens ta upp. 


    Jag fattar att trådstarten var olämpligt skriven nu. Men om ni läser hela tråden, tror ni att han är bisexuell i alla fall???


    Som jag sa det där har inget med sexuell läggning att göra!! Är otroligt vanligt med att killar gillar sånt!!  Men som din karl sagt, att många skäms över det och inte delar med sig av det. Många av den anledningen som visas är, folk tror att det är med sexuell läggning att göra 
  • Anonym (Mia)

    Ett svar som inte är det minsta politiskt korrekt, men ja jag tror inte att din man utifrån hur du beskriver honom är hetero. 

  • Anonym (R)
    Anonym (Mia) skrev 2022-10-02 11:39:32 följande:

    Du måste ju prata med honom. Gör det utifrån ditt perspektiv och inte utifrån hur du ser på honom. Sen hade det här varit en vattendelare för mig också, även om ni har småbarn så hade jag funderat på att lämna. Inte nu såklart men om det inte löser sig. Han kan ju inte ha synpunkter på naglar etc. Du målar upp honom som att han helt klart har en annan läggning än att tända på dig tyvärr. 


    Jag förstår helt ditt inlägg.
    Men jo, att göra onödigt långa plastnaglar faller verkligen inte alla i smaken så det tycker jag gott och väl att man kan få ha synpunkter om.
    Finns säkert en hel del yngre tjejer som gör fejknaglar för att de sett det på instagram eller hos någon väninna som gillar fejk och så tror de felaktigt att det är en nice grej man "ska" göra, men skulle i verkligheten vara lättade om deras partner uttrycker att han/hon inte gillar det. Hon slipper gå till nagelsalongen och betala dyrt för att bli lätt handikappad i fingrarna.

    Ts skulle nog inte gilla att mannen gick och gjorde knallrosa 1,5-2 cm naglar på salong. Eller dreadlocks ner till rumpan, piercingar i hela ansiktet eller botox så att ansiktsmimiken blir obefintlig. Såna extrema saker tycker jag absolut att man kan säga till om.

    En helt annan sak att klaga över att ens riktiga naglar är en mm för långa eller korta eller har fel färg (som går busenkelt att ta bort med nagellackborttagare). Det är helt klart överdrivet.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (R) skrev 2022-10-02 13:59:29 följande:
    Jag förstår helt ditt inlägg.
    Men jo, att göra onödigt långa plastnaglar faller verkligen inte alla i smaken så det tycker jag gott och väl att man kan få ha synpunkter om.
    Finns säkert en hel del yngre tjejer som gör fejknaglar för att de sett det på instagram eller hos någon väninna som gillar fejk och så tror de felaktigt att det är en nice grej man "ska" göra, men skulle i verkligheten vara lättade om deras partner uttrycker att han/hon inte gillar det. Hon slipper gå till nagelsalongen och betala dyrt för att bli lätt handikappad i fingrarna.

    Ts skulle nog inte gilla att mannen gick och gjorde knallrosa 1,5-2 cm naglar på salong. Eller dreadlocks ner till rumpan, piercingar i hela ansiktet eller botox så att ansiktsmimiken blir obefintlig. Såna extrema saker tycker jag absolut att man kan säga till om.

    En helt annan sak att klaga över att ens riktiga naglar är en mm för långa eller korta eller har fel färg (som går busenkelt att ta bort med nagellackborttagare). Det är helt klart överdrivet.
    Fast TS skriver såhär:? Han gillar inte heller när jag fixar mina naglar, mitt hår, smink osv.? Jag tolkar inte det som att han har synpunker på nagelsalongsfix utan på vanliga normala vardagsattribut hos en kvinna. Men för mig är naglar vanligt och inte heller jämförbara med att en man gör dreadlocks eller naglar för den delen. Jämlikhet i all ära och alla ska få vara som de vill. Men jag tänder inte på det du skriver. Tänder min man då inte heller på mig för naglar, frisyr etc så bör vi ju inte vara tillsammans. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Vad gör man) skrev 2022-10-02 11:57:03 följande:

    Jag har försökt prata med honom några gånger om delen att han är lite egoistisk i sängen. Han har skyllt på att barnen fortfarande vaknar till och från och att man inte vet hur mycket tid man har på sig. Sen till en början har han blivit lite bättre och sen har det glidit tillbaka i samma spår igen. 


    Han har sagt till mig innan att den här sexuella sidan har han bara delat med mig för att han skäms över det. Därför har jag typ ännu mer ångest att ta upp just den biten med honom. jag har inte haft ett jätteproblem med att hålla på med hans bröstvårtor, det vart mer ett problem när han slutade hålla på med mina. Jag uppskattade ju aldrig att slicka o pilla på hans, men jag gjorde det för att han gillade det. Så fattar inte varför han inte kan göra detsamma. Men jag skulle aldrig tjata för att om han säger att han inte är bekväm med nått så respekterar jag det. 


    jag har gjort det tydligt redan från början att jag inte gillar rumpgrejer. Varken på mig själv, eller någon annan, eller i video. Så tycker det också är olämpligt att ens ta upp. 


    Jag fattar att trådstarten var olämpligt skriven nu. Men om ni läser hela tråden, tror ni att han är bisexuell i alla fall???


    Du får helt enkelt fråga honom. Men börja med att fråga varför han slutat slicka och fingra dig, varför han tydligt visar att han inte är intresserad av att ge dig njutning. Det är det största problemet här.

    Om han nu är bi, skulle det verkligen göra dig något? Att vara bi innebär ju inte att han vill ha män och kvinnor på samma gång, bara att könet han blir kär i eller tänd på inte spelar någon roll. Just nu vill han ha dig, så till den grad att ni skaffat barn tillsammans nyligen. Så oavsett om han erkänner bisexualitet så är det dig han vill ha.
  • Anonym (Yada)
    Ocdmänniska skrev 2022-10-02 12:06:40 följande:
    Som jag sa det där har inget med sexuell läggning att göra!! Är otroligt vanligt med att killar gillar sånt!!  Men som din karl sagt, att många skäms över det och inte delar med sig av det. Många av den anledningen som visas är, folk tror att det är med sexuell läggning att göra 
    Att det inte behöver ha något att göra med sexuell läggning betyder inte att det inte kan ha det. Nu handlar det ju inte bara om en vibrator i rumpan emellanåt utan mannen har i allt större grad slutat att tillgodose TS behov, vill hellre titta på kukar än på kvinnokroppar osv. Man får nog vara ganska omedveten för att inte börja fundera över läggningen... 
  • Anonym (Yu)

    Vad spelar läggningen för roll egentligen? Jag tror att han är bi eller binyfiken. Det i sig behöver inte vara ett problem, men om ert sex ska vara ett forum för hans utforskande av killsex eller sex som påminner om det i allt för stor utsträckning så förstår jag att du blir avtänd och känner dig malplacerad och även otillräcklig inför honom. Speciellt du han anmärker på dina kvinnliga attribut. Du är ju inte en man och du verkar inte tända på den typ av sex, det är ok att du känner så. Antar att du utan att dömma förklara att det är vissa saker du inte vill utöva eller experimentera kring.  ibland blir de så ivriga att utforska sina nyupptäckta tändningsområden att de glömmer bort hur motparten känner in för dessa, som kanske inte alls har samma att utveckla något åt det hållet?

  • Anonym (A)
    Anonym (Mia) skrev 2022-10-02 11:39:32 följande:
    Du måste ju prata med honom. Gör det utifrån ditt perspektiv och inte utifrån hur du ser på honom. Sen hade det här varit en vattendelare för mig också, även om ni har småbarn så hade jag funderat på att lämna. Inte nu såklart men om det inte löser sig. Han kan ju inte ha synpunkter på naglar etc. Du målar upp honom som att han helt klart har en annan läggning än att tända på dig tyvärr. 
    Håller med
  • Anonym (Förstår TS)
    Chrisann skrev 2022-10-01 17:18:16 följande:

     Sluta se ner på din man som uppenbarligen har ett öppnare sinne för sexualitet än du. Varför inte bejaka hans sexualitet och samtidigt ta upp din egna, kanske undergivna, och jobba utifrån det tillsammans? Switch är ju trevligt


    Fast nej. Om man är undergiven är inte Switch trevligt. Jag hade blivit totalt avtänd om min man ville vara undergiven 
Svar på tråden Min man är så feminin