• Nystart24

    Kört att hitta nya vänner vid 40?

    Finns det någon som kan berätta för oss hur man lyckas träffa nya vänner när man passerat 40? 
    Jag och min man känner att vi vill få större umgänge men vi vet inte hur? 
    När man söker på nätet så kommer respektive sexsidor upp och det är verkligen inte den typen av vänskap vi letar efter...Skäms
    Finns det kanske fler här inne som söker nya vänner? 
    Hjälp

  • Svar på tråden Kört att hitta nya vänner vid 40?
  • Fjäril kär

    Bästa sättet att hitta nya vänner är via intressen och hobbys. Dvs att ni har något gemensamt att utgå ifrån och bygga en vänskap på.  Då kommer man i kontakt med människor på ett naturligt sätt och förhoppningsvis klickar det . 

    Jag har hittat vänner via min kör då jag ägnar mig åt körsång . Jag har även hittat både partners och vänner för livet via intresset för att köra motorcykel och deltar på mc-träffar och olika typer av evenemang.  

    Så vad gillar ni att göra? Kanske dags för en ny hobby? Eller i alla fall fundera över på vilket sätt ni kan komma i kontakt med nya människor.  Ibland kan det vara så enkelt som att kolla hemsidan för där ni bor och kolla upp vad som pågår på er ort där ni kan dyka upp och delta. Konserter i kyrkan, lokala kafekvällar, bussutflykter eller vad det än må vara. Kan kännas som rena pensionärssysslorna men ge det en chans och se vad för folk som dyker upp och vad det kan ge. 

Svar på tråden Kört att hitta nya vänner vid 40?