• Anonym (Nöjd i vitt)

    Vitt äktenskap

    Vill höra om det är flera par som har så kallat vitt äktenskap, alltså utan att ni har sex eller väldigt sällan har det

    jag och min fru har nått ditt nu och har knappt aldrig sex. Inte för vi har valt bort det aktivt utan mer att annat tagit mer plats i livet. 


    efter våra barn flyttade ut så började vi båda om med våra karriärer igen. Vi jobbar väldigt mycket båda och trivs verkligen med våra arbetsuppgifter. Att sedan få till lite träning gör att energin inte finns att hitta på något i sängen när man väl är hemma. 


    vi delar säng och blir det något samliv så stannar det alltid vid onani och inget utdraget sådant heller. Vi har aldrig bestämt eller sagt vi inte ska ha sex utan det bara känns som det finns annat i livet som prioritera. 


    den naturliga frågan är ju .. är vi kära? ja inte så det slår gnistor längre men det kanske det inte gör efter 30 år ihop men vi bråkar aldrig och är i princip aldrig osams

    saknar jag sex? Faktiskt inte tycker det är skönt att onanera, antingen ihop med henne eller själv. Att först ha ett förspel och sedan penetrerande sex känns bara alltför energikrävande 

    nu är det kanske någon som kommer skriva att ja din fru får väl sex på annat hål. Nja jag är rätt övertygad om att det inte är så då hon jobbar minst lika mycket som jag och är i stort sätt aldrig borta utan att berätta vart hon ska. Om hon har någon på sitt arbet, ja då sköter hon det snyggt så det stör inte mig

    vore trevligt att höra om det finns fler par som lever så här

  • Svar på tråden Vitt äktenskap
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nöjd i vitt) skrev 2023-12-06 13:19:53 följande:
    Vitt äktenskap

    Vill höra om det är flera par som har så kallat vitt äktenskap, alltså utan att ni har sex eller väldigt sällan har det

    jag och min fru har nått ditt nu och har knappt aldrig sex. Inte för vi har valt bort det aktivt utan mer att annat tagit mer plats i livet. 


    efter våra barn flyttade ut så började vi båda om med våra karriärer igen. Vi jobbar väldigt mycket båda och trivs verkligen med våra arbetsuppgifter. Att sedan få till lite träning gör att energin inte finns att hitta på något i sängen när man väl är hemma. 


    vi delar säng och blir det något samliv så stannar det alltid vid onani och inget utdraget sådant heller. Vi har aldrig bestämt eller sagt vi inte ska ha sex utan det bara känns som det finns annat i livet som prioritera. 


    den naturliga frågan är ju .. är vi kära? ja inte så det slår gnistor längre men det kanske det inte gör efter 30 år ihop men vi bråkar aldrig och är i princip aldrig osams

    saknar jag sex? Faktiskt inte tycker det är skönt att onanera, antingen ihop med henne eller själv. Att först ha ett förspel och sedan penetrerande sex känns bara alltför energikrävande 

    nu är det kanske någon som kommer skriva att ja din fru får väl sex på annat hål. Nja jag är rätt övertygad om att det inte är så då hon jobbar minst lika mycket som jag och är i stort sätt aldrig borta utan att berätta vart hon ska. Om hon har någon på sitt arbet, ja då sköter hon det snyggt så det stör inte mig

    vore trevligt att höra om det finns fler par som lever så här


    Jag lever inte på det sättet som ni har valt. Det skulle inte vara något alternativ för mig och min fru.
    För oss är sex en viktig del (men kanske inte den allra viktigaste delen) av vår relation och vi skulle inte vilja vara utan det. Att avstå för att man tycker sex är all för energikrävande är inte aktuellt för oss och låter sorgligt. Sex ge ju energi och närhet och kraft för oss.

    Jag är dock övertygad om att det finns många som lever som ni gör. Jag gör ingen värdering av hur ni valt att leva - bra att ni hittat det som ni trivs med!
    Jag personligen skulle dock absolut sakna sex.

    Jag tror att väldigt många lever i en sån livssituation som.ni gör där avsaknaden av sex inte är frivilligt och det tror jag är en mycket stor sorg för många. Men det är ofta en påtvingad situation där ena partnern har tappat sin sexlust och den andra partnern lider och sörjer. Det är nog förödande för livsglädjen och hälsan långsiktigt.

    Grattis till att bi trivs med ert liv. Lycka till!
  • Anonym (M)

    Vad jobbar ni med? Är mest bara nyfiken då jag har svårt att se vilka arbetsuppgifter som känns viktigare än att ha ett samliv. Menar det inte på ett dömande sätt utan trivs ni så är väl det huvudsaken.

  • Anonym (Engelska)

    Jättebra att ni hittat det sätt ni vill leva.
    Undras bara, varför skriver du detta här? Ni är ju nöjda, eller hur

  • Anonym (Varför här)

    Undrar just varför du är här i ett sexforum när du har den inställningen till sex. Verkar lite konstigt

  • Ascendere
    Anonym (Varför här) skrev 2023-12-06 16:19:42 följande:

    Undrar just varför du är här i ett sexforum när du har den inställningen till sex. Verkar lite konstigt


    Ja lite som att gå in i ett hundforum för att berätta att man inte har hund och är nöjd så. Jaha liksom. 
  • Anonym

    ok
    Mn man är nöjd utan sex. Han konsumerar porr och runkar.
    Jag är frustrerad, arg och olycklig.
    Vår son flyttar hemifrån snart. Då kommer jag också flytta

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2023-12-06 17:35:54 följande:

    ok
    Mn man är nöjd utan sex. Han konsumerar porr och runkar.
    Jag är frustrerad, arg och olycklig.
    Vår son flyttar hemifrån snart. Då kommer jag också flytta


    Är det inte bra att du berättar för din man att du är missnöjd?
    Då kanske han kan ända sig? Han kanske också är missnöjd? Eller vill du inte att han ska ändra sig?

    Lycka till!

    / Man och make
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-12-06 17:52:33 följande:
    Är det inte bra att du berättar för din man att du är missnöjd?
    Då kanske han kan ända sig? Han kanske också är missnöjd? Eller vill du inte att han ska ändra sig?

    Lycka till!

    / Man och make
    Varför utgår du ifrån att jag ingenting sagt?
    Jag har många gånger sagt detta till honom.
  • Anonym (Slå in öppna dörrar)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-12-06 17:52:33 följande:
    Är det inte bra att du berättar för din man att du är missnöjd?
    Då kanske han kan ända sig? Han kanske också är missnöjd? Eller vill du inte att han ska ändra sig?

    Lycka till!

    / Man och make
    Kvinnor kommunicerar mycket mer än män i snitt.

    Finns inte en chans att hon inte har tagit upp detta så vad ska din kommentar vara bra för, undrar jag?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2023-12-06 18:03:07 följande:
    Varför utgår du ifrån att jag ingenting sagt?
    Jag har många gånger sagt detta till honom.
    Jag utgick inte från något alls, jag ställde en kompletterande fråga då det inte framgick om ni hade pratat om saken.

    Det verkar inte vara någon person som du ska leva tillsammans med. Hoppas du får det bättre.

    Lycka till!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Slå in öppna dörrar) skrev 2023-12-06 18:03:19 följande:
    Kvinnor kommunicerar mycket mer än män i snitt.

    Finns inte en chans att hon inte har tagit upp detta så vad ska din kommentar vara bra för, undrar jag?
    Även om det kanske är så att kvinnor kommunicerar mycket mer än män i snitt så behöver det inte betyda att hon hade tagit upp detta. Det framgick inte.

    Nu gav hon ju kompletterande information där det framgick att hon hade kommunicerat med honom, och då kommer ju saken i ett annat läge naturligtvis. 

    Kram på dig, jag tror du behöver en kram.
  • Anonym (Ronny)

    Att ni inte har penetrerande sex har nog ganska lite att göra med arbetsbörda eller gymbesök. Om man vill ligga så ligger man.

    Det är ju inte riktigt så att ni inte har sex med varandra. Ni har valt en variant där ni tillfredsställer er tillsammans.

    Min fru och jag börjar med vanligt sex, oralt och lite penetrerande, och avslutar med att var och en onanerar och samtidigt smeker varandra på kroppen. Det har blivit så främst för att hon haft cancer i underlivet och inte njuter lika mycket av penetration längre.

    Vi är över 60 och har legat med varandra i 26 år. Och gillar det fortfarande.

    Som andra här har skrivit: Grattis till att ni hittat ett sexliv som båda trivs med!

  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-12-07 12:48:48 följande:
    Jag utgick inte från något alls, jag ställde en kompletterande fråga då det inte framgick om ni hade pratat om saken.

    Det verkar inte vara någon person som du ska leva tillsammans med. Hoppas du får det bättre.

    Lycka till!
    Jo du utgick från att vi inte pratat. Om du ville ställa en helt neutral fråga så hade du frågat
    "Har du tagit upp detta med din man?" Istället för "är det inte bra att du berättar för din man?"
  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Ronny) skrev 2023-12-07 16:17:31 följande:

    Att ni inte har penetrerande sex har nog ganska lite att göra med arbetsbörda eller gymbesök. Om man vill ligga så ligger man.

    Det är ju inte riktigt så att ni inte har sex med varandra. Ni har valt en variant där ni tillfredsställer er tillsammans.

    Min fru och jag börjar med vanligt sex, oralt och lite penetrerande, och avslutar med att var och en onanerar och samtidigt smeker varandra på kroppen. Det har blivit så främst för att hon haft cancer i underlivet och inte njuter lika mycket av penetration längre.

    Vi är över 60 och har legat med varandra i 26 år. Och gillar det fortfarande.

    Som andra här har skrivit: Grattis till att ni hittat ett sexliv som båda trivs med!


    Det så härligt.
    2 som tillsammans hittar lösning på det som kunna vara slut.
    stor kudus till er Hjärta
Svar på tråden Vitt äktenskap