• Anonym (Nybörjarswingers)

    Swingers, se hit!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd där vi swingers kan skriva lite info om oss och utbyta tankar och ideer. 


    Tex ålder på mannen/kvinnen?
    Antal år som swingers?
    Vart man brukar gå, vilken klubb?
    Privata fester hemma?
    Vad man gillar osv?

    Själva är vi precis i nybörjarstadiet så vore kul att få lite info o så:)
    Vi är 34 och 43. Ska inom en snar framtid besöka CAE. 

  • Svar på tråden Swingers, se hit!
  • Thyrzorn

    Hej! 
    Kul tråd
    Vi är ett par som har passerat 50 och är i hyfsad form än så länge. Har blivit besök på CAE, klubb i Köpenhamn och Berlin.
    Vi har pysslat med det några år och det är bara en härlig krydda. Det som är det häftiga är att vi båda är rätt så visuella. Det är superhäftigt och se människor ha sex helt enkelt.
    Vi har båda rätt så avslappnad inställning till detta. 

    Det som står närmast på "menyn" är att kvinnan får testa på tjejsex igen. Då det var ett tag sen. 


    Vi håller till i norra Småland. Så klubbar saknas ju inte med några timmars körtid. Privata fester, där beror det ju på helt enkelt på hur det styrs upp. 
  • Meddelande borttaget
  • Mephisto

    Båda ca 50, relativa nybörjare, några gånger på CAE. Fräscht o fint men väldigt olika hur mycket folk. Någon som vet vad som lockar mycket folk? Kvällar för bara par o singeltjejer/ kvällar för alla, inkl singelkillar eller de olika temakvällarna?

  • Thyrzorn

    CAE är ju väldigt olika beroende på kväll. Då de kör "eyes wide shut" ska vara riktigt nice. Men det finns ju andra ställen :)

  • Anonym (Bleh)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2024-03-02 16:14:12 följande:
    De som swingar är vanligen etablerade par och inte slit och släng överhuvudtaget. De som är singel och söker äventyr där gör givetvis detta helt frivilligt. 

    Det är ingen som blir indragen i en skåpbil och tvingad att åka till ett swingermöte så var i hela friden får du "utnyttjande" ifrån? 
    Eftersom det inte finns någon djup kärlek eller några långvariga engagemang med i bilden när folk lånar ut sin partner till andra eller singelpersoner som bara vill ha sex.

    Handlar allt enbart om sex och inga djupare förbindelser så är det ett utnyttjande. Sex är liksom inte kärlek. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (L) skrev 2024-03-02 19:35:16 följande:
    Hen verkar ju tycka att allt sex som inte föregås av ?löften om kärlek? är att utnyttja någon annan. Skulle inte bli förvånad om vederbörande är kristen.
    Jag är inte det minsta religiös. Har bara en normal syn på sex som något man inte delar ut till vem som helst vilket de flesta också delar med mig. Det är swingare som tillhör en avvikande minoritet, inte jag och mina gelikar. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (L) skrev 2024-03-02 08:40:00 följande:
    Det verkar inte som du vill förstå. Jag har förklarat att det inte handlar om utnyttjande, men du har bestämt dig för att det gör det och vill inte ta till dig någon annan förklaring. Du verkar faktiskt bara vilja döma.

    Med ditt resonemang så är alla aktiviteter där två eller flera personer har roligt tillsammans ett utnyttjande. Om jag får ut något av att gå på bio med en vän så utnyttjar jag vännen. Och så kan man ju se det, men det är i så fall inget utnyttjande som är fel. Samtycke föreligger ju, och man njuter inte bara av den andras sällskap, utan också av att veta att den andra har roligt. Precis som vid gruppsex.

    ?Glädjehormoner? såsom dopamin och oxytocin utsöndras även under sex. Varför skulle just bollsinne vara en legitim orsak till njutning, men inte förmågan att vara en bra älskare? Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får eller inte får uppskatta eller njuta av.
    Du har väl ett annat, lite mer ytligt och avtrubbat sätt att se på sex och kärlek än jag och de flesta med mig då.

    Jag skulle ex. aldrig jämföra en både psykiskt och fysiskt mycket intim akt som sex med en ytlig sportaktivitet som att spela boll. För mig är den jämförelsen helt absurd då det handlar om vitt skilda ting. 

    Att gå på bio med en kompis gör man ju också med någon som man redan har en etablerad och kärleksfull relation med. Detsamma kan väl knappast sägas om främlingar på en porrklubb? Också en mycket märklig jämförelse i mina öron.
  • Anonym (Swinger for fun)
    Blev, är du ett troll? 
    Du har ett religiöst synsätt. Det är ju för trist.
    Inte mänskligt, vilket swingerlivet är. Att älska tillsammans med andra människor ger en otrolig upplevelse. Det är ju något som också har funnits i tusentals år, av en anledning.

    Så testa! Eller om du inte vill så är det också fine. Men lägg gärna ner din moralpredikan. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (Swinger for fun) skrev 2024-03-19 14:17:11 följande:
    Blev, är du ett troll? 
    Du har ett religiöst synsätt. Det är ju för trist.
    Inte mänskligt, vilket swingerlivet är. Att älska tillsammans med andra människor ger en otrolig upplevelse. Det är ju något som också har funnits i tusentals år, av en anledning.

    Så testa! Eller om du inte vill så är det också fine. Men lägg gärna ner din moralpredikan. 
    Nej, jag har inget religiöst synsätt på sex utan snarare ett sunt och normalt dito.

    Tycker tvärtom att folk är trista när de väljer att sänka sitt eget värde genom att göra sig sexuellt billiga. Få vill dejta en person som slampar runt på gruppsexklubbar. 

    Könssjukdomar har också funnits i tusentals år och detta av en anledning. Det är inget fel att ha moral heller så nej, säger vad jag vill i denna fråga. 
  • Meddelande borttaget
  • PorterPelle
    Mephisto skrev 2024-03-04 21:45:11 följande:

    Båda ca 50, relativa nybörjare, några gånger på CAE. Fräscht o fint men väldigt olika hur mycket folk. Någon som vet vad som lockar mycket folk? Kvällar för bara par o singeltjejer/ kvällar för alla, inkl singelkillar eller de olika temakvällarna?


    Det är olika från gång till gång hur mycket folk det är men det är nästan aldrig lite folk där. Det beror både på tema, hur långt det är till lön, hur det passar in för personerna med annat och många olika faktorer. Är du medlem finns medlemsforumet på deras hemsida och annars kan du skriva i gästboken och tala om att du ska gå så brukar du få ett hum om hur många andra som kommer. 
Svar på tråden Swingers, se hit!