• USA111

    Bjud in en hemlös!!

    Såg en stackars hemlös igår som som utanför öb på st eriksgatan. De ska fan inte behöva sova ute i kylan fryser ihjäl och blir hemlösa. Sluta människor va så ego. Erbjud dem sov plats hemma hos er!! Nu är det inte lätt i stan men om ni typ bor på landet går det bra om ni har extra stuga då kan de bo där och jobba åt er och få mat och hus rum!!

  • Svar på tråden Bjud in en hemlös!!
  • Mia448
    USA111 skrev 2024-01-19 19:31:09 följande:

    Nej de får mat och hus rum och betalt såklart!!!


    Ok
  • Tow2Mater
    USA111 skrev 2024-01-19 19:31:09 följande:

    Nej de får mat och hus rum och betalt såklart!!!


    Så bara för att man bor på landet ska man ha råd att ta in och avlöna en arbetskraft man inte behöver?
  • Spucks
    USA111 skrev 2024-01-19 21:11:56 följande:

    Nej jag bor för långt bort. Man kanske behöver arbetskraft. Pool skötare


    Vaddå för långt bort? Du behövde väl ta dig hem på något sätt, varför tog du inte med honom?
  • JohnnyS21

    Kanske lite felplacerad tråd i ett forum för egoister.

  • USA111
    Spucks skrev 2024-01-20 11:07:14 följande:
    Vaddå för långt bort? Du behövde väl ta dig hem på något sätt, varför tog du inte med honom?
    I mitt hus ja har nu kan jag ej det
  • Spucks
    USA111 skrev 2024-01-20 16:02:38 följande:
    I mitt hus ja har nu kan jag ej det
    Varför inte? Har du ingen soffa han kan sofa på? Eller han eller du har en campingmatta? Om han inte har en campingmatta sover han väl på ett hårt golv ute - tycker du då inte att han hellre skulle sova på ett hårt golv inomhus än utomhus?

    Varför gör du inte själv vad du kräver av andra och slutar vara s
    å jävla ego?
  • USA111
    Spucks skrev 2024-01-20 16:48:34 följande:
    Varför inte? Har du ingen soffa han kan sofa på? Eller han eller du har en campingmatta? Om han inte har en campingmatta sover han väl på ett hårt golv ute - tycker du då inte att han hellre skulle sova på ett hårt golv inomhus än utomhus?

    Varför gör du inte själv vad du kräver av andra och slutar vara så jävla ego?
    Nej men man vill ha sett seperat rum om man hade en källare då kunde den sovit där jag vågar ej sova om jag har en hemma jag ej känner men om man har extra friggebod eller så om jag haft det
  • USA111
    Spucks skrev 2024-01-20 16:48:34 följande:
    Varför inte? Har du ingen soffa han kan sofa på? Eller han eller du har en campingmatta? Om han inte har en campingmatta sover han väl på ett hårt golv ute - tycker du då inte att han hellre skulle sova på ett hårt golv inomhus än utomhus?

    Varför gör du inte själv vad du kräver av andra och slutar vara så jävla ego?
    för jag har ingen bil
  • Spucks

    Oi, vad du har många ursäkter. Du tycker alltså att alla andra borde göra ... bara inte du. Och om andra inte gör det du inte heller gör, är de alla egoister. Förutom du, såklart :)

  • USA111
    Spucks skrev 2024-01-20 21:31:07 följande:

    Oi, vad du har många ursäkter. Du tycker alltså att alla andra borde göra ... bara inte du. Och om andra inte gör det du inte heller gör, är de alla egoister. Förutom du, såklart :)


    Men ska det när man flyttar till större hus
  • USA111

    Bode jag i la och hade spelling manor til mitt förfogande alltså råd och köpa det skulle jag göra om det till härbärge

  • Agda90

    Jag har jobbat inom soc och med tanke på vad jag har sett så nej! Jag hade ALDRIG tagit in en hemlös! 

    Varför skulle jag riskera min och mina barns trygghet?

    Jag kan hjälpa (och har gjort) människor i nöd att komma i kontakt med rätt instanser. Garanterat har jag på det viset gjort mer än vad du har gjort TS. Jag är inte egoistisk för att jag väljer min och min familjs säkerhet som prio 1!

  • Agda90
    USA111 skrev 2024-01-23 12:12:54 följande:

    man kanske har en extra freggebod eller så där den kan sova 


    Och varför skulle jag utsätta min familj för en risk genom att släppa in en vilt främmande människa på det viset?
    Om det är någon som är psykiskt sjuk och sätter eld på min bostad? Ska jag riskera mina barns liv, mitt och min mans?
    Hade du gjort det?

    På min gamla arbetsplats hade vi någon som hällde bensin över sig och satte fyr på sig själv. Vi hade en som rusade in med kniv, vi hade x antal fall där man hotade att spränga bygganden i bitar. Jag har blivit mordhotad (och inte bara en gång)

    Och du tror att jag skulle låta en vilt främmande människa i närheten av mig själv eller min familj någonstans där vi ska känna oss säkra???

    Jag är inte hjärtlös, jag har hjälpt människor i nöd många gånger. Men att riskera mitt eller min familjs säkerhet kommer aldrig att hända! Vi kommer först!
Svar på tråden Bjud in en hemlös!!