• Farsanbalou

    Ofrivilligt celibat -> incel

    Har tröttnat på det här med att bli tvingad till celibat av ens fru för att hon inte har lust. Antar att man får kalla sig incel som kvinnorna gillar att kalla alla som de lyckats göra sexlösa.

    Jag har jobbat senaste månaderna med att avsexualisera min fru, det är svårt för jag älskar henne. Men ska vi leva på hennes villkor med sex på sin höjd 1-2 ggr per år så väljer jag hellre inget sex, tillsammans tills barnen är vuxna sen dö. Och jag känner att jag kommit till en punkt att ens dra en tralla är ointressant. Så snart är jag vid ett delmål.

    Förstår inte att man kan tvinga sin partner till ett sexlöst förhållande samtidigt som man kräver att ens partner ska göra sådant som en själv (alltså frun) tycker är viktigt oavsett om det gäller renovering, städning, diskutera saker i oändlighet etc. Mjuka värden som hon uppskattar. 

    Jag vet, det är jag som är korkad som låter mig tvingas till allt detta fastän hon inte ens kan bry sig om mina behov så länge hennes är uppfyllda. Egentligen går det inte att jämföra då sex är en sån liten sak i jämförelse speciellt om man ser på tidsaspekten.

    Men men. Min fråga är mest hur ni andra gör som tvingas och torteras till ett sexlöst förhållande? Har ni en liknande plan som min, eller gör ni slut fastän ni älskar er parnter eller vad gör ni?

  • Svar på tråden Ofrivilligt celibat -> incel
  • Anonym (Sanningen)
    Agda90 skrev 2024-01-24 09:39:56 följande:
    Det finns barn som mår bättre efter en skilsmässa. Eller tror du att barn mår bra i en kärnfamilj där mamman får stryk av pappa? Eller där någon av föräldrarna knarkar eller misshandlar den andra psykiskt?
    Tror du att barn mår bra i en kärnfamilj när föräldrarna inte gör det?

    Mina föräldrar borde ha skilt sig för typ 30 år sedan! Istället blev resultatet att JAG blev utsatt för deras psykiska misshandel
    Tack, då har vi äntligen fått svaret på var ditt grundmurade manshat kommer ifrån.
  • Anonym (Rättvisan)
    Anonym (Sanningen) skrev 2024-01-24 11:30:53 följande:
    Tack, då har vi äntligen fått svaret på var ditt grundmurade manshat kommer ifrån.
    Hur läser du ut att Agda skulle skylla på en part i det hon skriver? Där står klart och tydligt DERAS psykiska misshandel.
  • Anonym (Då)
    Anonym (En till) skrev 2024-01-23 13:48:00 följande:

    Du är inte tvingad, du väljer själv att leva med henne. Ta av dig offerkoftan och ta ansvar för ditt eget liv. 


    Då är kvinnor aldrig tvingade om de har en man som de är missnöjd med. 
    De som snackar om "mansbebisar" har offerkofta och borde ta ansvar för sina livet 
  • Anonym (Då)
    Anonym (En till) skrev 2024-01-23 13:48:00 följande:

    Du är inte tvingad, du väljer själv att leva med henne. Ta av dig offerkoftan och ta ansvar för ditt eget liv. 


    Och det ska alltid handla om offerkofta när män missgynnas. 
    Felet ska alltid vara på männen 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-01-24 17:58:25 följande:
    Då är kvinnor aldrig tvingade om de har en man som de är missnöjd med. 
    De som snackar om "mansbebisar" har offerkofta och borde ta ansvar för sitt egna liv
  • Anonym (En till)
    Anonym (Då) skrev 2024-01-24 18:03:59 följande:
    Och det ska alltid handla om offerkofta när män missgynnas. 
    Felet ska alltid vara på männen 

    Vem tvingar TS att leva med sin fru? 


    Han missgynnas inte, han kan lämna henne om han vill. Vems fel menar du det är att han inte lämnat? 

  • Anonym (Malin)
    Anonym (En till) skrev 2024-01-24 18:09:11 följande:

    Vem tvingar TS att leva med sin fru? 


    Han missgynnas inte, han kan lämna henne om han vill. Vems fel menar du det är att han inte lämnat? 


    Samma sak gäller ju för kvinnor som lever i en destruktiv relation, ingen tvingar dem. Ändå lämnar de inte, kanske är det samma sak för TS?
  • Anonym (En till)
    Anonym (Malin) skrev 2024-01-24 18:22:32 följande:
    Samma sak gäller ju för kvinnor som lever i en destruktiv relation, ingen tvingar dem. Ändå lämnar de inte, kanske är det samma sak för TS?
    Och? 
  • Anonym (A)
    Anonym (En till) skrev 2024-01-24 18:09:11 följande:

    Vem tvingar TS att leva med sin fru? 


    Han missgynnas inte, han kan lämna henne om han vill. Vems fel menar du det är att han inte lämnat? 


    +1
  • Core

    Du tvingas inte till någonting din simp. Gör valet, stanna och vet att det är sexårigt om det är värt det, eller lämna. Sluta självömka och ta ansvar för ditt eget liv, skyll inte din olycka på andra.

  • Core
    Core skrev 2024-01-24 22:54:06 följande:

    Du tvingas inte till någonting din simp. Gör valet, stanna och vet att det är sexårigt om det är värt det, eller lämna. Sluta självömka och ta ansvar för ditt eget liv, skyll inte din olycka på andra.


    Sexfritt 
  • Anonym (A)
    Core skrev 2024-01-24 22:54:06 följande:

    Du tvingas inte till någonting din simp. Gör valet, stanna och vet att det är sexårigt om det är värt det, eller lämna. Sluta självömka och ta ansvar för ditt eget liv, skyll inte din olycka på andra.


    Helt rätt
  • Anonym (Anledning)
    Core skrev 2024-01-24 22:54:06 följande:

    Du tvingas inte till någonting din simp. Gör valet, stanna och vet att det är sexårigt om det är värt det, eller lämna. Sluta självömka och ta ansvar för ditt eget liv, skyll inte din olycka på andra.


    Nästan ett påhopp av dig dock.

  • Anonym (Ggg)

    Tjej här. Först försöker jag prata med killen om det. Föreslår parterapi om vi varit tillsammans länge. Om inget funkar gör jag slut. Är väldigt fysisk som person, vill ha mycket närhet, kramar, hud mot hud, pussar, sex. När han inte vill känner jag mig ledsen, ratad och obekräftad och som sagt kan man ju inte tvinga någon annan till intimitet.

Svar på tråden Ofrivilligt celibat -> incel