• fredrikgustavsson

    Mitt hus blev översvämmat

    jag kom hem en dag trött ifrån jobbet och fick direkt en chock a v vad jag såg. Golvet i hela huset var översvämmat av avloppsvatten allt var förstört, inklusive min 5 dotters favorit leksaker hon lämnat över hela golvet innan vi åkt till dagis imorse. Jag ringde direkt min man och förklarade situationen jag var nog fortfarande i chock då det var som om hela situationen inte hade träffat mig tills jag skulle hämta min dotter ifrån dagis. Såklart hade jag ringt proffisionell hjälp innan. Min dotter ville verkligen inte gå till dagis och jag hade lovat henne att ta med mig hennes favorit gose när jag hämtade henne och att vi skulle gå till lekplatsen tillsammans. När jag hämtade henne frågade hon efter sin favorit mjukis kanin. Hur ska jag säga att den är dränkt i grannens bajs.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-07 11:18
    Jag skrev med min mans konto, därför är namnet Fredrik Gustavsson.

  • Svar på tråden Mitt hus blev översvämmat
  • OlgaElvira
    fredrikgustavsson skrev 2024-02-07 11:18:10 följande:
    Mitt hus blev översvämmat

    jag kom hem en dag trött ifrån jobbet och fick direkt en chock a v vad jag såg. Golvet i hela huset var översvämmat av avloppsvatten allt var förstört, inklusive min 5 dotters favorit leksaker hon lämnat över hela golvet innan vi åkt till dagis imorse. Jag ringde direkt min man och förklarade situationen jag var nog fortfarande i chock då det var som om hela situationen inte hade träffat mig tills jag skulle hämta min dotter ifrån dagis. Såklart hade jag ringt proffisionell hjälp innan. Min dotter ville verkligen inte gå till dagis och jag hade lovat henne att ta med mig hennes favorit gose när jag hämtade henne och att vi skulle gå till lekplatsen tillsammans. När jag hämtade henne frågade hon efter sin favorit mjukis kanin. Hur ska jag säga att den är dränkt i grannens bajs.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-07 11:18
    Jag skrev med min mans konto, därför är namnet Fredrik Gustavsson.


    Vilka alternativ har du? Ljuga eller tala sanning. Säg som det är. Det hände en olycka, och det blev avloppsvatten/ toalettvatten som svämmade över allt som låg på golvet, också din kanin. Det finns ibland inga vettiga alternativ än att tala sanning.
  • fredrikgustavsson
    OlgaElvira skrev 2024-02-07 11:33:40 följande:
    Vilka alternativ har du? Ljuga eller tala sanning. Säg som det är. Det hände en olycka, och det blev avloppsvatten/ toalettvatten som svämmade över allt som låg på golvet, också din kanin. Det finns ibland inga vettiga alternativ än att tala sanning.
    jag vet att det är lätt att bara säga men den har gose kaninen har så otroligt mycket cenimentalt värde för min dotter.
  • OlgaElvira
    fredrikgustavsson skrev 2024-02-07 11:37:59 följande:
    jag vet att det är lätt att bara säga men den har gose kaninen har så otroligt mycket cenimentalt värde för min dotter.

    Ja, det blir säkert sorg, ilska och besvikelse. Men kanske din dotter inser att olyckor händer och det kan bli bra ändå. Låt henne gråta och vara ledsen, man har rätt att vara ledsen ibland. Engagera henne i arbetet med att ta hand om allt. Gråt tillsammans över andra förstörda saker. 


    Beklagar det ni råkat utför, vattenskada av avloppsvatten önskar man inte ens sin värsta ovän. 

  • LucilleCoeks

    Ja saker kan ändras mycket snabbt, jag minns när min fd sambo snavade på en dagbädd hos svärmor och trillade illa rätt in i en marmorerad fönsterkarm och slog ut en hel tandrad, blev även döv och fick fraktur handleden. Han blev aldrig densamma efter detta och förhållandet tog slut, jag storbild ca en vecka men eftersom han förlorade så många tänder så gjorde han ett visslande ljud i sömnen som var mycket störigt 

Svar på tråden Mitt hus blev översvämmat