• Björkenli

    Ångest efter möte

    Har haft ett par möten med någon som är min handledare för att skriva en uppsats. Otroligt nedlåtande och förminskande ton hela tiden. 

    Jag har haft en jobbig uppväxt med mycket nedlåtande kommentarer och just att bli förminskad. Det är ofta inget jag tänker på i vardagen.

    Men nu efter mötena.. jag reagerar väldigt starkt.. blir helt avstängd...
    Nu får jag ångest och blir helt handlingsförlamad bara jag tänker på arbetet..
    Fick nästan panikattack när jag skulle åka dit i förrgår.. blev utslagen resten av dagen..

    Undrar om det kan vara så att jag inte kan hantera sånt beteende pga vad jag varit med om...

  • Svar på tråden Ångest efter möte
  • Lynx123

    Kan du ge något konkret exempel. Tänker att det finns personer som helt enkelt har en tråkig ton och sedan finns det personer som är mycket kritiska på ett opsykologiskt sätt. Hur det än är med den saken så kommer du ju slippa henom när du är klar med uppsatsen. Det mesta gör du på egen hand ändå, så du kommer inte behöva träffa personen särskilt ofta.

  • Björkenli

    Jag var mest nyfiken på om personer med liknande bakgrund reagerat på liknande sätt i liknande situation... Funderar på om det är pga mina tidigare erfarenheter som jag reagerar på det här sättet,  eller om jag hade reagerar likadan ändå..
    Det kommer man förstås aldrig få svar på. 

    Problemet är att jag reagerar så starkt att det inte går att fortsätta arbetet med henne. Nu har jag varit sjukskriven en vecka efter förra mötet. Nu börjar jag känna mig lite stabil igen, men skulle jag prata med henne igen nu skulle jag garanterat få tillbaka samma reaktion och hamna i ett där förstelnade tillståndet flera dagar till...

    Jag hoppas att en annan tar över som min handledare. 

    Exempel på hur hon beter sig? Nej, jag vill inte ha en diskussion om huruvida jag överreagerar.. jag tycker hon betedde sig mycket illa och oproffesionellt, men trots det så anser jag ju själv att jag reagerar för starkt.  Känns inte bra att inte kunna träffa människor som beter sig såhär illa, utan att det leder till att jag måste sjukskriva mig en vecka. 

    Skulle gärna prata med andra som upplevt samma för att få tips hur man kan bryta det där förstelnade tillståndet jag hamnar i.

    Det här händer inte ofta men några års mellanrum när jag träffar någon riktigt nedlåtande och aggressiv person. 

Svar på tråden Ångest efter möte