• Anonym (Ormen)

    Den största myten

    Den största myten när det gäller sex måste ju vara det här med snopplängdens betydelse vid penetration. På porrfilm kan man se att män med långa snoppar (20-25 cm) inte kommer in så djupt.

  • Svar på tråden Den största myten
  • Anonym (motvals)

    Konstigt att ingen refererar till att kvinnans anatomi varierar precis lika mycket som mannens. 

    Min erfarenhet är att det bästa är när mannens och kvinnans organ passar ihop.
    Har varit med om detta och det slår både de stora och de mindre penisarna.

    Den som passar bäst är också den som ger den bästa känslan 

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (motvals) skrev 2024-04-04 23:32:21 följande:

    Konstigt att ingen refererar till att kvinnans anatomi varierar precis lika mycket som mannens. 

    Min erfarenhet är att det bästa är när mannens och kvinnans organ passar ihop.
    Har varit med om detta och det slår både de stora och de mindre penisarna.

    Den som passar bäst är också den som ger den bästa känslan 


    Det borde vara det mest optimala på alla sätt.
  • Anonym (JW)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-04 16:23:25 följande:

    Har hellre än kort och tjock än lång och smal.
    Men alltså vad är kort? Kortare än 15? Det bör den nog inte vara även om jag inte brukar mäta dom.
    Faktum är att jag har lite problem om den är för lång och vinkeln inte blir helt bra. Drar mig lite för doggy trots att jag tänder jättemycket på den i tanken. Sen jag satte in hormonspiral kan jag även få ont vid för djupa stötar även i andra ställningar så det är lite problem över lag med en för lång kuk nu.
    Så nä, monsterkukar är häftiga att titta på men en medel plus duger fint. 


    Får man mer ont när man har spiral? Har funderat lite på att sätta in det men antagligen kopparspiral eftersom jag ammar litegrann fortfarande , vill helst undvika hormoner. Har haft det en gång förut men det var mer än 15 år sen och bara en kort period så minns knappt. 

    Jag får överhuvudtaget lätt ont om den är för lång .. Vet inte om det gör mer ont för att jag har bakåtriktad livmoder? 
    Som tur är gillar min kille (som har ca 20 cm) mest skeden och då kommer den inte in för långt men doggy eller faktiskt konstigt nog missionären också gör ofta ont.. ibland riktigt ont till och med så jag får säga till att det inte går. Men det händer inte ofta för vi kör nästan bara skeden haha .. 

    Så håller med dig att medel plus duger bra,runt  20 cm är nästan lite för långt och typ 25 skulle verkligen inte funka 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (JW) skrev 2024-04-05 00:33:58 följande:
    Får man mer ont när man har spiral? Har funderat lite på att sätta in det men antagligen kopparspiral eftersom jag ammar litegrann fortfarande , vill helst undvika hormoner. Har haft det en gång förut men det var mer än 15 år sen och bara en kort period så minns knappt. 

    Jag får överhuvudtaget lätt ont om den är för lång .. Vet inte om det gör mer ont för att jag har bakåtriktad livmoder? 
    Som tur är gillar min kille (som har ca 20 cm) mest skeden och då kommer den inte in för långt men doggy eller faktiskt konstigt nog missionären också gör ofta ont.. ibland riktigt ont till och med så jag får säga till att det inte går. Men det händer inte ofta för vi kör nästan bara skeden haha .. 

    Så håller med dig att medel plus duger bra,runt  20 cm är nästan lite för långt och typ 25 skulle verkligen inte funka 
    Vet inte men jag upplever att jag får lättare ont nu än innan. Doggy har alltid varit svår.
    Nu har jag också lite av en blödningsproblematik så det är inte helt stabiliserat ännu, får också känslan av att om jag är blödningsfri en vecka och har sex så börjar jag blöda igen direkt efter. Vet dock inte vad som är hönan eller ägget. Kanske också att en stöt i livmodertappen sätter igång blödningarna igen?
  • XDX

    Vissa andra saker på en kuk spelar också in på längdproblematik, tror jag. Jag har viss uppåtböj och tror det gör mina bottningar lite mildare då böjen kan ge viss fjädring så länge kvinnan är avslappnad och inte för trång så att fjädringen motverkas. Stort hårt ollon förvärrar bottning tror jag - tur att jag har uppåtböj-fjädringen. 

    Jag tycker det är onödigt att ha så lång att man mer än precis bottnar. Min fru hade nog föredragit några cm kortare. Våra samlag blir tyvärr väldigt omständiga och därför alltför sällan.

    Jag fattar inte alls de som vill ha jättelånga, bortom mild bottning - men det är väl nån slags bdsm-grej kanske, helt ok om man gillar sånt. Olika preferenser helt enkelt. 

  • Anonym (Ormen)

    Långa penisar (20-25 cm) har inte varit en favorit vid samlag hos de kvinnor av kött och blod som jag pratat med. De flesta verkar föredra en i det övre normalspannet (15-20 cm). Samt att grovleken är en viktigare faktor. Vilket ju rimmar väl med det kvinnliga könets anatomi. Nervcellerna är koncentrerade till vaginans yttre delar. En grov, gärna något konformad, sak som förs in stimulerar mer än en smalare sak som föra in långt.

  • KimLinnefeldt

    Det borde vara skönare för kvinnan om hela pålen får plats, så att man kan dunka på i missionären och nudda hennes njutknapp vid varje stöt? Eller stanna där inne och venusberg mot venusberg.

  • Anonym (AB)
    Anonym (Ormen) skrev 2024-04-05 09:28:46 följande:

    Långa penisar (20-25 cm) har inte varit en favorit vid samlag hos de kvinnor av kött och blod som jag pratat med. De flesta verkar föredra en i det övre normalspannet (15-20 cm). Samt att grovleken är en viktigare faktor. Vilket ju rimmar väl med det kvinnliga könets anatomi. Nervcellerna är koncentrerade till vaginans yttre delar. En grov, gärna något konformad, sak som förs in stimulerar mer än en smalare sak som föra in långt.


    Det finns statistik om man söker lite som säger att den stora majoriteten av kvinnor föredrar en normaltjock kuk som är 1-2 cm längre än normalen. Normaltoppen i Sverige är 14-15 cm, så då hamnar man på 16-17 cm som det optimala.
    Det är ytterst få män som är uppåt 20 cm eller längre, utom i de fall de mäter sig själva, som t ex här på Familjeliv och på Flashback.... då de lätt blir runt 5 cm längre, eller mer, än sin verkliga längd.

  • Anonym (HmJ)
    Core skrev 2024-04-05 10:15:58 följande:

    Hur långt är ett snöre? Ungefär som en kuk


    Eller hur, så är det
  • Anonym (M)

    Ännu en tråd om snoppstorlek. De flesta kvinnor gillar medel. En del gillar mindre eller större. En liten andel gillar väldigt små eller stora. Krångligare är det inte. Och eftersom alla kvinnor tycker olika så blir generella diskussioner rätt meningslösa utan vad som spelar roll är vad den aktuella kvinnan tycker.

  • Anonym (Ui)

    Hatar om den är för lång! Jag älskar doggy men en stor jag var med slog i så det gjorde ont, så det gick inte. Föredrar verkligen min S/M som jag lever med idag. 

  • Anonym (Ormen)
    Anonym (Ui) skrev 2024-04-05 18:43:16 följande:

    Hatar om den är för lång! Jag älskar doggy men en stor jag var med slog i så det gjorde ont, så det gick inte. Föredrar verkligen min S/M som jag lever med idag. 


    Det är detta jag hört från de flera kvinnor. Aldrig att en superlång snopp skulle innebära större njutning. Endast på anonyma nätforum, särakilt män som för fram den iden.
  • Anonym (Ormen)

    Kom gärna med fler svar som håller sig till kärnfrågan!

Svar på tråden Den största myten