• Anonym (Kaffedraken)

    Det gör inget om han är oskuld

    Så säger en del kvinnor. Du som är man, vad tänker du när du hör det?
    Har du erfarenhet av att kvinnor faktiskt tyckte att det gjorde nåt?
    Tror du att det är lätt för kvinnor att säga nåt sånt, men att de innerst inne vet att det inte är sant?
    Om du träffade en kvinna du var nyfiken på, skulle du nobba henne om hon var oskuld?

    Du som är kvinna, har du sagt så till en man? Menade du det, eller sa du det för att det låter bättre? Innerst inne så vet du att det visst har betydelse om han är oskuld eller inte?
    Vet du hur det är att vara man och vara oskuld? Är du medveten om förväntningarna som män har, hur han måste leva upp till mansrollen? Hur ångestfyllt det kan vara och hur otillräcklig t ex jag kände mig?
    Om du träffar en man du blir nyfiken, nobbar du honom när du får veta att han är oskuld?

  • Svar på tråden Det gör inget om han är oskuld
  • Anonym (HmJ)
    Core skrev 2024-04-08 08:04:53 följande:

    Det är inte oskulden i sig, det är offerkoftan kopplat till oskulden. Ta av dig den så ska du se att det släpper


    Klockrent inlägg
  • Anonym (Iskor)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 07:36:58 följande:

    Jag tycker att män ska ljuga om han är oskuld. Jag var ärlig, så jag fick nobben. Vi tänkte ses tills hon fick veta och då var jag inte värd nåt längre.
    En del kvinnor tycker inte att han ska ljuga. Jag är inte förvånad över att kvinnor säger nåt sånt, då de inte är män och vet inte hur det är att vara man och oskuld. De har troligen inte heller fått nobben av en man för att de var oskulder.


    Hela upplägget låter socialt efterblivet. Antagligen därför du fick nobben. Nu pratar du om att ljuga i stället för att du har förutfattade meningar om kvinnor, ytterligare ett exempel på social efterblivenhet. Med den extra kvinnoföraktande grädden på moset.
  • Anonym (Iskor)
    Anonym (Iskor) skrev 2024-04-08 18:55:48 följande:
    Hela upplägget låter socialt efterblivet. Antagligen därför du fick nobben. Nu pratar du om att ljuga i stället för att du har förutfattade meningar om kvinnor, ytterligare ett exempel på social efterblivenhet. Med den extra kvinnoföraktande grädden på moset.

    Jag kan inte ens föreställa mig en sån konversation där någon presenterar hur många partners denne haft på ett vettigt sätt innan en träff ens kommit till skott. 


    låter som en uppdiktad historia.

  • Anonym (U)

    Alltså måste det ens diskuteras. Kan det inte bara ske fint och naturligt utan en överläggning innan om tidigare erfarenheter. 

  • Anonym (?)

    Kaffedraken vill inte ha någon riktigt utbyte alls - vill bara framföra sin egen skruvade åsikt om kvinnor och förhållanden
    Ser med tacksamhet att vi är fler som reagerat mot alla hans inlägg på samma jävla ämne heja tiden.
    Stå på er!!!

  • Anonym (Q)
    Anonym (Bort!) skrev 2024-04-08 18:25:36 följande:
    Nej, jag tänker inte skippa snack om anledningar, för jag tycker att det är relevant. Tänker inte bli dikterad av dig om hur jag ska skriva.
    Du talar emot dig själv. Är det relevant varför han är oskuld så betyder det att det spelar roll för ditt beslut, det räcker alltså inte för dig att han är oskuld för att du ska kunna säga nej.
  • Anonym (Q)
    Eurydike skrev 2024-04-08 18:36:11 följande:

    . Inga förkunskaper krävs i sängen tillsammans med mig, för jag lär dig allt jag kan ☺️😉


    Nåja, det går nog rätt fort.
  • Anonym (Bort!)
    Anonym (Q) skrev 2024-04-08 22:05:40 följande:
    Du talar emot dig själv. Är det relevant varför han är oskuld så betyder det att det spelar roll för ditt beslut, det räcker alltså inte för dig att han är oskuld för att du ska kunna säga nej.
    Nej, det gör jag inte. Det är du som inte fattar.
  • Anonym (A)
    Anonym (Q) skrev 2024-04-08 18:11:29 följande:
    Bra! Men skippa då allt snack om anledningar till att man är oskuld, det kan ge intryck av att man inte vågar stå för vad man tycker. Från flera av dina inlägg kan man verkligen tolka det som att det är anledningar till att man inte fått till det som är problemet. Våga säga rakt ut att anledningar inte spelar roll. Det ger ett svaghetstintryck om man försöker linda in det.
    Håller med!
  • Anonym (Bort!)
    Anonym (A) skrev 2024-04-08 22:46:47 följande:
    Håller med!
    Jaha, va intressant. Fler som inte fattar att allt inte är svart är eller vitt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Bort!) skrev 2024-04-09 12:05:33 följande:
    Jaha, va intressant. Fler som inte fattar att allt inte är svart är eller vitt.
    Du får gärna förklara för mig för jag förstår inte heller. Om jag inte duger för att jag är oskuld, oavsett anledning till att jag är det, varför spelar anledningen då roll?
Svar på tråden Det gör inget om han är oskuld