• Xclemstion

    Totalt misslyckad

    Hej på er..

    Tyvärr är jag väl en av många pappor.. som dras med känslan att vara totalt misslyckad som förälder. Jag har två barn. Den ena blir 5 i år och den andra 2 år..

    Grabben som är äldst.. går igenom en massa förändringar ( har läst en del om det på 1177 ). Hans kraftiga humörsvängningar.. ilska och är arg.. gör mitt bästa för att avväpna situationer då när detta uppstår. Men det gör det inte lättare heller nu när jag och min familj är inneboende hos min frus föräldrar.. Morfar till barnen lider utav stora aggressions problem som han själv inte vill medge. Gormar hotar om "attityd justering" framför allt på min son.. vi var tvungen att flytta för att jag fick en nytt jobb i en annan ort... Vilket får mig att må ännu sämre över denna situation.. jag har satt oss i, vi står i bostadskö.. men väntan är lång i de stora städerna...

  • Svar på tråden Totalt misslyckad
  • Xclemstion
    Aina03 skrev 2024-04-22 00:04:51 följande:

    Vad är din fråga?


    Förlåt tappade bort det helt i tankarna. Min fråga är kort och gott om fler har känt såhär eller om det är normalt att tappa lusten till det mesta
  • BuoBä

    Se till att fort som ögat flytta till något eget! 

    Leta efter privata värdar. Fråga på jobbet om någon känner någon som hyr ut sin bostad, eller del i en bostad. Leta längre bort längs med kollektivtrafik-linjer. Etc, etc. 

  • Aina03

    Det låter tufft, men du är ändå inte ensam. Din fru finns ju och hjälper säkert till med att ta hand om barnen. Jobbigt med morfar, men han mår säkert inte bra själv och är kanske trött?Sen finns ju mormor också.

    Försök tänk att det här är en pärs ni går igenom. Barnen växer och omställningen i ert liv har säkert påverkat barnen också. Ta en dag i taget. Ni kan inte försöka hyra i 2a hand nånstans om det är svårt med mormor och morfar? 


    Du/ni gör så gott ni kan. Tiden går fort och en dag har ni kommit över det värsta. Försök ändå att vara tacksam för det ni har och den hjälp ni får. Lycka till med allt😊

Svar på tråden Totalt misslyckad