Tidig mens och ägglossning en dag efter mens?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Tidig mens och ägglossning en dag efter mens?

Inläggav mjukost » 13 maj 2017, 17:06

Hej alla!

Tänkte kolla om någon varit med om liknande då det känns som min kropp gör allt för att bråka med mig :)

Jag har regelbunden mens på 31dagar-ish. Händer att den är sen ett par dagar men aldrig tidig, fick förmodat väldigt tidigt missfall på nyårsdagen men kroppen återställde sig snabbt förutom att första mensen dröjde någon vecka, men sen dess har det varit regelbundet.

Men denna månaden fick jag min mens en vecka för tidigt, men det var liksom inte.. mens?
Jag brukar alltid ha sjuuuuka menssmärtor och får alltid ont i brösten innan mensen men den här gången var det helt smärtfritt, jag kände ingenting och det var ganska sparsamt, mest rent blod utan klumpar.

Började med rosa flytningar dom första två dagarna ungefär, och i vanliga fall får jag störtflod på dag 2.

Det höll på i fem dagar och direkt när mensen eller va fan det nu var, fick jag ägglossningm eller iallafall ägglossningssymtom med ömma äggledare, ägglossningsflytningar och ont i brösten.

Vad händer? Någon som varit med om liknande? Hur i tusan kan man få ägglossning SÅ tätt inpå mens? Känns helt orimligt.

Har dessutom, kanske inte har med saken att göra, men de senaste dagarna haft ont i miten av magen, högt upp. framförallt om jag inte ätit, eller efter en måltid. Det svider till och bränner liksom, och känner hungersug, ungefär som vid magkatar..

Vet inte om det hör ihop alls, men hade vart skönt om någon upplevt samma eller vet vad det kan bero på!
mjukost
Nykomling

Re: Tidig mens och ägglossning en dag efter mens?

Inläggav mjukost » 14 maj 2017, 10:10

Puff
mjukost
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: