Tidigt missfall

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Tidigt missfall

Inläggav mallanf » 03 mar 2014, 01:22

För någon vecka sen fick jag ett svagt svagt pluss på 2 test (som jag hade svårt att lita på). Igår började jag blöda. Kvällen innan hade jag haft en ovanligt ond mensvärk och igår på morgonen när reste mig ur sängen så var det som en propp som släppte och det kom rikligt med blod. Hela dagen hade jag en hemsk mensvärk. Idag har den avtagit lite men huggit till då och då i magen. Nu verkar det ha slutat blöda.
Tror jag fick ett tidigt missfall...
mallanf
Nykomling

Re: Tidigt missfall

Inläggav Gravidis2009 » 07 mar 2014, 12:00

Det låter som ett tidigt missfall. Tråkigt :( ta hand om dig!
MF i vecka 5, 6, 14, 9, 16 och 4 pga en balanserad translokation (genetiskt fel).
Dotter född 2011-12-25 och 2016-01-20 (IVF). Blogg: http://sandradf.tumblr.com/
Användarvisningsbild
Gravidis2009
Alltid online

Status: Äntligen mamma!

Inläggav leija89 » 25 maj 2014, 15:42

Hej. Är rätt säker på att jag fick ett missfall inatt :( är i v.10 och haft de hittills en bra början på graviditeten. Inget illamående alls nästan men ömma bröstet och lite humörsvägningar.
Det började på jobbet igår med lite blödningar som va första gången för mig sen jag blev gravid. Under kvällens gång så börjar symtomen bli mer och mer lik mina menstruation smärtor . När jag kommer hem springer jag in på toa och det känns som jag kissar men i självaverket är de blod som rinner ur mig. Jag lägger mig i soffan bredvid min sambo och grinar. Söt som han är försöker han vara optimistisk och googlar på liknande fall och att de kan bli blödningar men att embryot mår bra. Sen får jag kraftigt ont och sätter mig på toa.... och då kommer de ut 3-4 geleklumpar ur mig och då bryter jag ihop ... Efter ett tag somnar jag men vaknar av att jag blött igenom bindan och de är blod runtomkring mig. Jag skyndar in på toa men på vägen in säger det "splash" och blodet ringer längst benet och ner på golvet efter mig. Väl på toa kommer det ut mer "geleklumpar" och vid det lagret är jag övertygad om att min första graviditet någonsin är över och mitt första missfall är ett faktum. 2 gånger till under natten hände detta och vi fick byta allt. Nu på morgonen och fram tills nu kommer de blod och lite levrat blod varje gång jag går på toa och mensvärken jag har försöker sakta men säkert döda mig känns det som.

Anledningen till att jag inte har ringt nån sjukvård är för att det finns inget det kan göra och på tisdag ska jag till min BM för andra gången och då kan hon fastställa mitt första missfall :(
leija89
Nykomling

Inläggav Gweny » 27 jun 2014, 11:29

Gravidis2009 skrev:Det låter som ett tidigt missfall. Tråkigt :( ta hand om dig!

Ville bara säga att jag hittade till din blogg häromdagen via FL och den gav mig fin tröst och kraft att se framåt och kämpa vidare. Gjorde skrapning i tisdags efter vi lyckats på egen hand efter 1 års kämpande, så har varit tuffa veckor för oss. Men din blogg var väldigt bra. :)
Användarvisningsbild
Gweny
Alltid online

Återgå till Missfall
Annons: