Annons:

Tillbakaflyttad 10 dagar????? Trots vet när jag blev gravid!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Tillbakaflyttad 10 dagar????? Trots vet när jag blev gravid!

Inläggav elinhgglund » 02 apr 2016, 13:41

Hejsan,

Jag är , eller skulle ha varit i vecka 8+3 ca och nu är jag i 6+5 istället enligt ultraljud.
Vi gjorde ett tidigt ultraljud, vilket bara gett massor med oro för mig. I vecka 6+1 så såg de bara en hinnsäck och gulsäck. 10 dagar innan det såg de absolut ingenting, förutom att jag hade graviditetshormoner och positivt test och blodprovet steg som normalt.
Läkare sa det ser normalt ut för en tidig graviditet, alltså sedan i vecka 6+1, men det ser väldigt tidigt ut. Vi fick en tid 10 dagar senare. Jag tänkte att , ser vi inte hjärtat nu så är nog något fel.
10 dagar senare säger hon att hon ser en hinnsäck, en gulsäck med ett embryo på 3 mm i. Jag blir livlivrädd då hon inte ser ett hjärta och vi ska vara i 7+4. 'Nej men bli inte det, sa läkaren, det ser bra ut för en tidig graviditet och jag tror allt är helt normalt.'
Jag frågar henne flera ggr och hon säger att embryot växt och att hon tror att det är en normal graviditet. Hon tycker det är lite synd de börjat med så tidigt ultraljud för det oroar så mkt och visar sig säkert vara helt normalt säger hon. Hon tror att jag är tidigare än vad vi trott och de förklarar väl varför vi först inte såg någonting och varför vi i vecka 6+1 bara såg en hinnsäck och gulsäck. Det verkar ju växa normalt efter teorin att jag då istället var i ca 6+0 och inte 7+4. Jag sa till läkare att jag ju vet exakt när jag vart gravid och undrar om jag ändå kan bli flyttad 10 dagar bakåt. Det kan man absolut, sa hon. Jag antar att det beror på om spermier fått vänta på ägget någon dag. Sedan kanske det tagit 3-4 dagar extra för det att vandra till livmodern och kanske finns det också en viss skillnad i hur snabbt det utvecklas i början??
Läkare säger iaf att hon tror allt är normalt och att man kan bli tillbakaflyttad ca 10 dagar, det ska vara helt normalt.
Är det någon annan här som varit med om samma???? Usch jag är så himla rädd och denna väntan är rätt olidlig. Vi längtar så efter barn och jag hoppas hoppas verkligen att allt är normalt.
Jag mår inte heller lika illa som jag gjorde min förra graviditet, det skrämmer mig också. Men jag är jättetrött och har väldigt ömma bröst. Iofs så kanske jag inte börjat må illa om det nu är tidigare än vi trott. Ska väl vara ca i vecka 6+5 nu. Det är alltså 5 dagar kvar tills vi får kolla igen. Läkaren bokade ändå in oss på ett till ultraljud. Jag blev rädd för det också, varför vill hon kolla igen om hon tror att allt är normalt?? Det är kanske för att jag inte ska oroa mig och kanske finns det en liten chans det inte är normalt, men är störst chans det är det???, såpass stor att hon vågar säga till mig att hon absolut tror det är normalt.

Aja snälla snälla om någon har varit med om samma sak och också vetat exakt när de blivit gravida, skriv och berätta. Eller om ni vid ultraljud i vecka 7+4 inte sett ett hjärta men ett embryo på ca 3mm och att allt ändå gått bra sen. Nu var vi väl kanske i vecka 6+0 då om läkaren har rätt...men ja, dela gärna med er om du varit med om nått liknande?? Att flyttas tillbaks många dagar såpass tidigt =)
elinhgglund
Stammis

BF: 160407

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: