Tillbakaflyttad 2 veckor på vul, vet när befruktningen skedd

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Tillbakaflyttad 2 veckor på vul, vet när befruktningen skedd

Inläggav MEK90 » 23 mar 2016, 11:31

Hej.
Igår gjorde jag vul pga av trodde jag fick missfall. Tack och lov var det inte ett MF och vi fick se ett tickande litet hjärta. Men jag blev tillbakaflyttad från v 11 till v 9. Men jag vet när bebis blev till, det var liksom bara ett datum som vi hade sex under den månaden, och det stämmer helt in på att vi skulle vara i V 11, både med senaste mens och samlag, men nu helt plötsligt säger dem att jag är i V 9, men det är fysiskt omöjligt eftersom vi inte haft sex så jag kan vara i V 9. Jag är orolig att fostret kanske stannat i utvecklingen efter v9 då den storleksmässigt stämmer mer överens med v 9 än 11. Kan det vara så? Någon som varit med om något liknande?
MEK90
Nykomling

Re: Tillbakaflyttad 2 veckor på vul, vet när befruktningen s

Inläggav ewwe » 25 mar 2016, 21:27

Det verkar vara vanligt att bli flyttad på vul. Har läst mkt om det och det verkar vara svårt för de att mäta när de är såpass små. Sen kan ju ägget även vara segt på å vandra också .. Jag själv var på vul nyss å trodde jag var i 7+0, medans gynekologen tyckte 7+5-6 passa bättre, men när hon gjorde vul så utbrister hon att den ser för liten ut för 7+. När hon sedan zoomar in den å mäter den så datorn räknar ut veckan så var jag i 8+0. Det tyckte jag var konstigt. Tror vi ska försöka sluta oroa oss å vara glada att hjärtat slog istället, vi får leva på det :D
ewwe
Stammis

Re: Tillbakaflyttad 2 veckor på vul, vet när befruktningen s

Inläggav emalinnea » 29 mar 2016, 12:37

Jag tror inte du ska behöva fundera något mer grundligt över det där, kroppen är bra lustig på alla sett och vis och har ni sett eran lilla bebis med hjärta som slår så andas ut och njut istället :D
Jag blev tillbaka flyttad från v9 till v6 när jag tog ett privat vul, var fundersam varför inga symptom eller något illamående hade dykt upp och då fick ja förklaringen, sen kom illamåendet som ett brev på posten en vecka senare ;) Fick aldrig någon förklaring hur det kunde komma sig eller så men var iväg i v 8+5 och såg en fin liten bebis som sprattlade och ett hjärta som slog så lugnade ner mig mer efter det :) På måndag är det dags för KUB och det är nog efter det vi kommer kunna andas ut helt och bara vara i nuet :)
emalinnea
Stammis

BF: 161004

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud