Annons:

Tips från er med barn, snälla!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Tips från er med barn, snälla!

Inläggav medvarmthjarta » 25 jun 2013, 21:38

Nu har jag inga barn själv, men sambons bror har och barnens mormor&morfar har också gård långt bort (15mil tror jag) och där är mormor och morfar bäst i hela världen ;) de träffas oftast varannan vecka och har alltid gjort, och de tycker själva inte att det är några problem utan mest skönt att få åka på "minisemester" med barnet. Nu är barnet två år och älskar mormor och morfars gård där kan får kika på djur och roliga maskiner.
Jag tror absolut inte ni behöver oroa er, speciellt inte om ni har bra relation med farföräldrarna.

Ett tips som jag fått (då vi kommer få uppleva samma grej så småningom) är att ha en helgväska stående packad med sånt som alltid följer med (blöjor, ombyten, handdukar osv). När man kommer hem tvättar man och packar om - sen är den redo till nästa resa. Då blir det inte lika krångligt inför varje resa utan man behöver bara packa ner sådant som används dagligen såsom fika, snuttefilt, mediciner osv.

Jag tror man får bra rutin på det efter ett tag :)
MA v13 (v8) jan 2014
MF v7 sep 2013
MF v5 jun 2013
medvarmthjarta
Stammis

Status: Längtande

Re: Tips från er med barn, snälla!

Inläggav spader10 » 25 jun 2013, 22:26

Inga problem....Majken och Lilleman somnar så snart vi satt dem i bilen och är pigga och glada när de kommer till mormor och "morfar". När de blir lite äldre kommer vi att skaffa DVD i baksätet.

Vi åker dit nästan var annan helg eftersom barnen älskar att vara där och vi får sovmorgon, god mat och barnpassning :D .

Vi har blöjor, barnsängar, leksaker och annat nödvändigt kvar hos mormor för att slippa "dra mellan". Mormor har till och med köpt en begagnad vagn för att vi ska slippa packa med den varje gång.

spader10
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

BF: 121223
Bor: Mellansverige
Status: sambo, två barn

Föregående

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: