Tips och råd sökes vid separation med ettåring

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Tips och råd sökes vid separation med ettåring

Inläggav Skoogstrollet » 29 jan 2012, 17:31

För 1,5 vecka sedan meddelade min sambo att han ville avsluta vår relation. Självklart finns det en stor sorg och besvikelse runt detta, men samtidigt en lättnad då jag i mångt och mycket har fått ta hela hushållsarbetet själv och i perioder tassa på tå och inte kräva för mycket då han har problem med ångest och panikångestattacker. Efter en panikångestattack har jag oftast haft två barn att ta hand om, ett på 1 år och ett på 36.

Så för att skydda oss alla från skrik och galenskap har jag i princip tagit alla nätter med amning eller välling under det första året förutom natten jag hade magsjuka och det bara inte gick. Tösen är nu 13 månader. Sedan har sambon inte orken att både ta natten och orka jobba plus att förskolan i byn öppnar minst en halvtimma efter han börjar jobba, så det är nog ganska självklart för oss båda att hon kommer flytta med mig 2 mil bort till närmsta stad.

Sedan är ju frågan hur mycket hon ska träfa sin pappa och under vilka former ... Finns det någon annan som separerat med en ettåring? Hur har ni gjort?

Han snusar idag och "glömmer" sitt snus lite här och var då det bland annat trillar ur byxfickorna på golvet. Jag har varit vansinnig på denna brist på säkerhetsinsikt, men han menar på att gammalt snus är inte skadligt för henne och jämför det med att hon får tag på mina papper och stoppar i munnen ibland. Visst jag borde väl lägga mina papper på andra ställen så hon inte får tag på dem, men de är som regel lättare att se att hon fått tag i medan hon blir sjuk av snuset och kräks. Så jag funderar mest på om jag kan ställa som krav att det ska vara någon anan med när han träffar henne?

Jag ska på information hos familjerätten på onsdag, men tar tacksamt emot tips och råd om vad man ska tänka på vid en separation. Vi bor idag i hus som sambon vill behålla huset, då värdet på huset kommer understiga de lån vi har idag då vi håller på med en ny våning som just nu är totalt bortkastad. Tydligen spelar det ingen roll att jag bara står på det nya tillbyggnadslånet, då vi båda står som hälftenägare ... Visst jag är tacksam om jag går skulddfri ur den här soppan, men inte känns det bra ändå.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Re: Tips och råd sökes vid separation med ettåring

Inläggav L8i » 29 jan 2012, 17:38

Har inga tips skoogs, då jag inte separerat, vill bara skicka en stor kram till dig och Ronja!
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Återgå till Relationen & samlivet
Annons: