Tips om iPhone applikation

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Tips om iPhone applikation

Inläggav johsve339 » 28 maj 2010, 16:41

Hej

Ville tipsa om en ny iPhone applikation som lades upp på App Store idag.

Namnkällan:

Vad ska ditt barn heta?
Att välja rätt namn till sitt barn kan vara både svårt och tidskrävande.
En individs namn kan påverka hela dess liv och ingen förälder vill att sitt barn skall bli mobbat eller utstött för sitt namn.

Ta hjälp av den den här applikationen för att se dagens namntrender och se vad de olika namnen egentligen betyder. Vilka är de vanligaste, trenderna, hur många heter så, osv.

Eller kanske du bara vill kolla vad ett namn betyder och hur många som namngavs senaste året.

Bakomliggande data och statistik hämtas från pålitliga källor såsom Statistiska Centralbyrån (SCB).

Applikationen ger er:
- möjligheten att slumpa fram namn,
- söka efter ett specifikt namn,
- spara dina namnfavoriter,
- samt titta på namnstatistik.

iTunes: http://itunes.apple.com/se/app/namnkall ... 7350?mt=8#
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Namnkalla ... 3693958532

Johan
johsve339
Nykomling

Re: Tips om iPhone applikation

Inläggav helvite » 12 aug 2010, 08:50

Oj oj oj.. Tänk.. Inte ens en app till android skulle få bestämma eller tipsa mig om vad mina barn ska heta.. ..och absolut INTE en iPhone. Nä, namn är något jag helst ska komma fram till själv tillsammans med barnets mamma.

He he.. Skojar förstås lite med dig. Jag använder själv HTC med android och tycker att den fungerar utmärkt.

Tror säkert att flera skulle använda appen du tipsar om, mer tips om appar nyttiga för barnfamiljer tack. Och gärna även till android! =)
helvite
Stammis

Re: Tips om iPhone applikation

Inläggav LeBebb » 06 apr 2011, 01:19

Finns ju en ganska ball fertilitietsapp där tjejen kan skriva in ägglossning, mens osv så får man lite info om när det är dags att skaka loss lite extra om man vill ha fler små.. 8)
LeBebb
Nykomling

Återgå till Pappa forum