Tips på bra barnmorskor i Göteborg

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Tips på bra barnmorskor i Göteborg

Inläggav Charlotte89 » 20 apr 2012, 12:46

Hej,

Jag bor i Kålltorp och tillhör då egentligen Munkebäcks MVC.
Men nu har jag varit där två gånger och båda gångerna varit stor besvikelse.

Första gången va i oktober då jag och killen va där på ett första besök för att jag hade blivit gravid. Då berättade jag att jag hade haft blödningar i 3 veckor och var orolig. Men hon sa att jag skulle inte vara orolig, för så länge jag hade ömma bröst var det ingen fara. Hon menade på att de är det första sypmtom som försvinner när de är nått galet/missfall.
Jag fortsatte vara orolig över blödningarna och när jag hade haft de i 4 veckor fick jag söka akut på sahlgrenska. Gjorde då för första gången i mitt liv gynundersökningar gånger flera m.m Jag hade fått utomkvedshavandeskap och blev tvugnen att operera bort äggledaren bebisen/embryot hade fastnat i. :cry:

Nu var jag på mvc i munkebäck igen i veckan för jag va kallad för att ta cellprov. En barnmorska kom ut i väntrumet utan namnskylt, utan att pressentera sig, otrevlig och jag fick slänga upp kallelse och leg mitt i korridoren i farten mot rummet. Sen skynda mig av med kläderna på rummet och upp i stolen. Sen kör hon bara upp alla grejerna i mig utan att förvarna eller berätta hur det skall gå till. Jag är ju självklart helt spänd med tanke på vilka besked jag fick i en gynstol förra gången jag satt i de. Och klappar mig snabbt på låret och säger med ett litet skratt "oj va spänd du är" och bara fortsätter. De gör skitont eftersom jag inte hinner få slappna av eller nånting. Skyndar mig sedan hem gråtandes och mamma ringer direkt verksamhetschefen som verkar hålla med om att detta skall anmälas.

Jag tänker efter dessa gånger aldrig sätta mig fot där igen och efterosm jag egentligen tillhör de stället vet jag inte vart jag skall vända mig. Klarar inte av att bli bemött såhär igen. Så snälla är de någon som vet nått annat bra ställe och bra barnmorska som man kan gå till utan att bli avskräckt och få stor klump i halsen.

Snälla ge mig tips!! :(
Charlotte89
Stammis

Re: Tips på bra barnmorskor i Göteborg

Inläggav Linen » 20 apr 2012, 13:26

Hej! När jag var gravid sist hörde jag också egentligen til mvc munkebäck, men hade inte hört så jättmkt gott om det. Och eftersom Barnmorskegruppen (Vid hoömens herrektipering typ) erbjöd ul vidninskrivning och jag hade läst om dem att de var bra valde vi det som Mvc. Min BM hette Charlotte Andrsson(tror jag) och vi var jättenöjda där. Trevligt där och hon var varm,myaig och duktig. Så det rekommenderar jag. Hela stället där var vi nöjda med,lillen är drygt 2 nu så vet ju inte helt om hon fortf jobbar där. Nu bor vi inte i gbg längre utan norr om kungälv, men annars hade jag helt klart velat gå dit igen när jag blir gravid. Lycka till!
Bild
Bild
Bild
Linen
Alltid online

Inläggav Charlotte89 » 23 apr 2012, 11:01

Ja jag läste nån mer nu som tyckte illa om munckebäck som också hade fått massa tips om barnmorsegruppen. Så då kanske man väljer de i fortsättningen, om man nu lyckas bli gravid vill säga :(

Men tack för tipset!
Charlotte89
Stammis

Inläggav Charlotte89 » 08 maj 2012, 11:21

Tack igen Linen.

Plussade igår och har varit i kontakt med barnmorsegruppen så skall dit på tidigt ul om 3 veckor för att se så allt sitter på rätt plats denna gången.
Charlotte89
Stammis

Inläggav Linen » 08 maj 2012, 12:51

Åh grattis! Håller tummarna föe att kunna hoppa på januarilistan jag med.. bim nästa v. spännande!

hoppas du blir lika nöjd med barnmorskegruppen som jag var och lycka till!
Bild
Bild
Bild
Linen
Alltid online

Inläggav Charlotte89 » 08 maj 2012, 13:14

Tack, ja dom va väldigt trevliga när jag prata med dom i tel och hade mail kontakt där dom va mycket snabba på att svara. Så dom verkar mycket proffsiga och värna om andra.
Charlotte89
Stammis

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: