Annons:

Tips på doppresenter

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Tips på doppresenter

Inläggav Stina » 28 aug 2007, 15:06

Hejsan!!

Skriver en önskelista till alla som ska döpa sina barn!

Har ni något speciellt som ni skulle vilja önska ert barn när de döps?

KRAMAR
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Taweret » 28 aug 2007, 15:13

Jag har tips på vad man kan ge bort istället :D

Handgjorda dockor/nallar eller bilar. Har gett bort det några ggr och det har blivit jätte uppskattat av både barn och föräldrar :)
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav Camilla » 19 sep 2007, 10:41

Alla som vill ge nåt på dopdagen kan föra över halva sin månadslön på bebisens konto för framtida utgifter :shock: :P

Näerå, men jag skulle vilja att bebisen får sånnadär halvt onödiga saker som man inte kostar på sig att köpa själv (allt NÖDVÄNDIGT har man ju förmodligen redan skaffat på egen hand) nåt flådigt babygym, batteridriven baysitter och lite klassiskt bling bling kanske!
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav leeloo » 19 sep 2007, 11:21

Det finns sån där lera med tillhörande ram/form som man bakar ut i och sen kan man göra hand och fotavtryck i leran. Sen kör man alltihop några minuter i ugnen och sen är det klart. En uppskattad present av många :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
leeloo
Alltid online

Status: höggravid med tredje barnet

Inläggav Smultronet » 19 sep 2007, 11:46

leeloo skrev:Det finns sån där lera med tillhörande ram/form som man bakar ut i och sen kan man göra hand och fotavtryck i leran. Sen kör man alltihop några minuter i ugnen och sen är det klart. En uppskattad present av många :D

Vi fick en sådan ram när 2:an döptes - jätteuppskattat!

Annat fint (och typiskt?)är också en dopram, där man kan gravera in babyns födelsedatum, längd, vikt osv.
Fast självklart är man ju glad för allt man får! :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Smultronet
Stammis

Inläggav grodan » 19 sep 2007, 12:14

tips till en liten tjej är ett fint smykesskrin, uppskattat då de många gånger får smycken..
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Frixie » 19 sep 2007, 17:33

En sak som blivit tradition i vår släkt är att som doppresent ge bort ett halssmycke, lyckopenningen, med namnet ingraverat.
Silver till killar och guld till tjejer.

Inte nog med att barnet får ett fint smycke utan man ger också ett bidrag till välgörande ändamål.

Titta gärna på deras hemsida: http://www.lyckopenningen.se
Bild
Användarvisningsbild
Frixie
Alltid online

Inläggav Lollo25 » 19 sep 2007, 18:55

Jag gillar presenter som barnet kan ha nytta av vill absolut inte ha tenn-grejer och sånt som bara blir stående! :oops: men det är ju bara min uppfattning..

Så fina sagoböcker, halsband, leksaker mm..
En kompis son fick en jätte fin pall, som var målad med namn och födelsedag väldigt fin och användbar... :P :oops:
Bild
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lollo25
Alltid online

Inläggav Josephine » 19 sep 2007, 23:25

En lyckopeng finns både i guld o silver och så graveras bebbens namn in... :P
Bild
Användarvisningsbild
Josephine
Alltid online

Scrapbook!

Inläggav hottentott » 12 nov 2007, 20:20

Klart bebisen ska ha en scrapbook!

Scrapbooking är ett kreativt sätt att bevara minnen. Istället för att bara sätta in dina fotografier i enkla album eller låta dem ligga i mappar på din dator, lyfter du fram dina favoritfoton och de minnen de representerar.
Med hjälp av text, vackra papper och dekorationer skapar du albumsidor både för dig själv, din familj och för kommande generationer.

Sen är det upp till föräldrarna att göra det fina albumet färdigt, man kan ju tex ha temat, ditt första år.

Jag fick ett sådant album och ett litet startpaket med dekorationer och papper när min dotter döptes, det har sysselsatt mig många kvällar och ett finare album hade jag inte kunnat drömma om.

Jag brukar köpa material till hennes album på http://www.chally.se, de har mycket fint till småttingar och till bra priser.

Mvh,

H
hottentott
Nykomling

Nästa

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()
Annons: