tips på förberedelser inför nytt försök?

Nytt försök efter missfall.

tips på förberedelser inför nytt försök?

Inläggav mikabella » 30 apr 2011, 12:03

Hejsan!

För att dra en historia kort så har jag haft tre missfall på cirka tre år och har nu haft ett uppehåll på ett år ungefär. Nu har jag och sambon bestämt att göra ett sista försök till att få barn innan vi söker läkarhjälp.
Jag har inte svårt att bli gravid utan behöver tips kost, vitaminer, träning m.m. för att förbereda kroppen. Alla tips är välkomna! :D
Jag vet såklart att det inte finns någon mirakelmedicin men att förbereda sig tror jag kan underlätta.

Hoppas ni kan komma med lite råd!

kram på er!
Bild
mikabella
Stammis

Status: Sambo och förlovad

Re: tips på förberedelser inför nytt försök?

Inläggav naellie » 30 apr 2011, 12:16

Hej!

Inte så mkt råd i förväg utom att ta det lugnt och inte stressa. Ät folsyra ordentligt så fort ni bestämt er för att försöka.

Och när ni väl blir gravida- ta det ännu lugnare. Inget sex och inga hårda träningspass. Det var det min gyn rekommenderade mig.

Sen tycker jag att ni ska boka in ett gynbesök runt v7 för att kolla så du inte har lätt för att få tidiga blodproppar. Det var vad min gyn trodde om mig så jag fick extrakontroller och sedan blodförtunnande.

Ge inte upp, det är många här som haft 3 mf eller tom fler.

Lycka till och kram!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav mikabella » 30 apr 2011, 12:25

Tack för ditt svar! Det känns alltid sköt att veta att man inte är helt ensam. Självförtroendet är ju inte på topp direkt! Nu har det nästan blivit så att jag dragit mig ifrån att sluta med mina minipiller för att jag vet att det kanske händer igen. Men jag ska försöka hålla mig lugn och inte stressa.

Folsyra har jag hemma så det kan jag ju börja äta.

Fungerade blodförtunnande för dig?

kram!
Bild
mikabella
Stammis

Inläggav naellie » 30 apr 2011, 12:29

Tjaaa...bäbisen har ju hänt sig kvar i nästan 9 månader ;) Sen om det var medicinen och vilan, eller om vi bara haft otur innan är ju väldigt svårt att veta! Ni verkar ju som vi ha lätt för att bli gravida och då behöver man inte oroa sig så mkt. Slumpen kan vara väldigt orättvis ibland. Vissa får inga mf, och för andra ställer de sig på rad.
Om du vill prata med andra så finns det en tråd som heter "vi som precis fått missfall men vill göra nya försök". Det är en fantastisk tråd!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav mikabella » 30 apr 2011, 12:35

Så himla kul att det gått bra för dig! :) Vi har verkligen inte svårt att bli gravida utan har gått fort alla gånger. Så förbannat typiskt att det inte ska hålla sig kvar bara! Jag kanske tittar in i den tråden då:)
Bild
mikabella
Stammis

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: