tips på Ljuddämpa rummet?

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

tips på Ljuddämpa rummet?

Inläggav Sabbiz » 24 jul 2012, 20:25

Hej! Nu vet jag inte om jag lagt in den här frågan rätt, visste inte vart jag skulle lägga den så den kom bara upp!

Nu är det såhär att vi bor i en lägenhet mitt i centrala Piteå, utanför oss kommer det nu under helgen att vara festival ( PDOL ) , och det vi inte tänkte när vi tog lägenheten är att stora scen står typ utanför oss på baksidan!!

Kan ni komma med några tips på hur jag kan dämpa ner oljudet?
Tänker ha alla fönster och dörrar stängda. Har ingenstans att fara och sova eftersom alla dricker och festar, så står här med en liten kille på snart 9 månader som behöver sin skönhetssömn! Hittar som sagt ingen barnvakt heller då när dem flesta dricker, och har ingen som kan låna ut sin lägenhet/hus heller :( Allt av förslag är jag tacksam för! ( tänker dock inte fara och köpa isolering så de behöver ni inte skriva :lol: ) haha!

nää men allt ni kan tänka på som kan isolera eller dämpa ljudet mottages gärna!

/ Sabina
Sabbiz
Stammis

BF: 041111
Status: Gravid <3

Re: tips på Ljuddämpa rummet?

Inläggav Carro86 » 23 jun 2013, 23:53

Säkert fel forum men hade varit bra med lite tips. :)
Carro86
Nykomling

Inläggav Igen » 24 jun 2013, 11:59

Att dämpa ljud från en hel festival är nog STORT projekt. Det är ju troligen mycket bas som kommer att höras i musiken och det är svårt. Om ni kan göra något så är det väl att försöka ljudisolera sängen för jag antar han ligger i en spjälsäng. Lägg kuddar mot spjälorna runt hela sängen och täck över med en filt men se till att han får ordentligt med luft.

Kanske vore det lättare att försöka göra det hela till en uppesittarkväll med fingermålning, russin och fruktätande, legobyggande och några filmer om han gillar tv,n. Bara för att hålla honom glad så länge som möjligt tills hans somnar och sover igenom ljudet...om det ens går :shock:
Bild

Bild

Bild
Igen
Alltid online

Inläggav soma » 24 jun 2013, 12:16

Hej, jag tror att eftersom det kommer att vara livat även tidigare under dagen mm så kommer han att sova iallafall. Han kommer att bänja sig vid ljudet. Barn verkar kunna sova sig igenom allt. Vid några tillfällen har vi haft folk här och spelat ganska hög musik medan vår dotter sovit på övervåningen. Går kanske inte att jämföra volymmässigt men hon brukar sova som en stock :) Det går säkert bra! Gör det inte till en stor grej och blir det någon natt med mindre sömn så är inte det hela världen! Jag skulle inte ha gjort något annorlunda utan kört samma rutiner som alltid!
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år