Tipsa oss! Så blir forumet bättre!

Här hittar du kategoriserade frågor och svar besvarade utav minbebis och minbebis medlemmar.

Re: Tipsa oss! Så blir forumet bättre!

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 10:08

fast det är väl så det är? nästan alla mammagrupper har ju specifika trådar för allt möjligt dock rör sej väldigt många medlemmar bara i "sin" grupp! och man får kanske acceptera att det blivit en stor del av forumet just mammagrupperna och att många hänger bara i sin månadsgrupp och inte är så aktiva på forumet för övrigt.
detta medför ju dock att det sällan skrivs i tex "på g till förlossningen" eller i "min förlossning" då allt hamnar inom den månadens olika trådar.
jag la min fl-berättelse även i forumets sådan tråd, då fler tar del av den än om man bara lägger den i sin månadstråd.

det kan nog vara svårt att ändra på.. kanske har forumet ändrats helt enkelt, månadstrådarna är en stor del av hela forumet, och jag förstår det, i många månader är det en jättebra sammanhållning så folk trivs väl så bra att man glömmer resten av forumet kanske :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav lexus_ » 24 okt 2010, 10:30

Vi i Januarimammor 2011 Har faktiskt ganska många undertrådar.. Då bland annat en med våra BF, tider till BM och UL, Sen har vi en symptomtråd där vi diskuterar alla möjliga krämpor man kan ha som gravid. Vi har en tråd med SFmått mm som man mäter vid BM-besök. Vi har en tråd för vikten, en tråd där vi lägger in bilder på våra bebismagar, en för bilder på UL och en för bilder på köpta saker... Så vi har väldigt många olika trådar... vi har säkert fler trådar men kommer inte på fler just nu... Vi har även flera mammor som fått BF både i december och februari som ändå är med i januaritråden eftersom dom pratat mest med oss... i vissa trådar har jag hört att om amn blir flyttad ut ur månaden så måste man hålla si i de trådar som är för den månad man hamnat i.... Vi har en bra gemenskap i vår mammagrupp iaf... Så här borde man göra i alla trådar tycker jag för att just som stina säger få lite olika trådar för det olika saker så man inte blandar allt i samma tråd... blir så svårt att hänga med då om man inte varit inne på ett par dagar...
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 18:08

jag tycker faktiskt det är lite väl många underkategorier och som ny är det nog ganska svårt att hitta.

nr man är van är det ju inga problem men jag vet ett par stycken som jag försökt få hit som bara tyckt det vart stort och rörigt och gett upp :/

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav ciccil » 24 okt 2010, 18:51

Hej Stina!

Jag tycker att det är ett mycket bra forum men kan irritera mig på att det ofta öppnas flera trådar om samma sak, ofta av samma person. Kan man inte då radera den ena så att det blir lättare att läsa och få en helhet..?

/Ciccil
ciccil
Stammis

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 19:18

hur många moderatorer finns på forumet? det är ju ett stort forum och mycket att hålla koll på.

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Danem » 24 okt 2010, 21:27

Alltså att skriva i månadsgrupperna är ju bra men många är låsta just dit och rör sig inte utanför, vilket är tråkigt tycker jag.

Jag själv tycker inte det är svårt att navigera runt och tycker inte det är för många underforum inom kategorierna, det är bra uppdelat.
Nu när det finns drop-down menyer högst upp så blev det ännu lättare tycker jag, hade tyckte det om jag varit ny nu iaf så vet man inom vilken kategori man ska skriva under.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Snigel » 24 okt 2010, 21:56

Jag tycker att det är lite för många underkategorier i forumet.
Skulle tro att det är lättare att öppna nya trådar (utan att ta den enkla vägen och lägga dom under sin mammagrupp) om man begränsar antalet kategorier.

Som jag sa i en annan tråd så tror jag att det blir roligare diskussioner om man undviker att lägga precis allt under sin mammagrupp.
Tex så är ju en diskussion om barnvagnar eller förkylningar säkert mer givande som allmän diskussion eftersom man får in fler personers erfarenheter då, medans BF datum eller symptomdiskussioner kanske gör sej bäst inom månadstråden.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav soffilina » 24 okt 2010, 22:01

jag använder alltid "visa nya inlägg" men det är ju för att jag har ett intresse av allt som skrivs på forumet och inte bara inne i augustimammor. men har full förståelse för dom som bara har intresse för sin månadsgrupp och är på mb just bara för den...

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

Inläggav Strumpan » 24 okt 2010, 23:59

Jag tycker att det borde finnas en "knapp" (eller länk eller vad det nu heter) för "visa nya inlägg" som syns tydligare.

När man vet att länken finns där så är det ju lätt, men jag kommer ihåg att jag inte hittade den förens efter flera månader när jag var ny här, så i början så läste jag nästan bara inläggen under "gravid".

Jag kan också tycka att det vore roligare om folk ville starta fler allmänna trådar men jag har ingen bra idé om hur man får folk att göra det :roll: .
Jag förstår att det är roligt att skriva i sin månadsgrupp men det gör själva forumet lite tråkigare då kan jag tycka.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Återgå till Forum & Synpunkter