Jag blev ensamstående när jag var gravid i 3:e månaden.
Jag var singel tills jag träffade en kille på en "blind-date" eller vad man ska kalla det (vi hade pratat innan men inte träffats) när min son var 7-8 månader. Det förhållandet höll i sig i ca 2 månader bara, sedan insåg jag att han inte var rätt för mig, så då tog det slut. Men han var en trevlig, snygg kille som behandlade mig och min son toppenbra.
Sedan träffade jag en annan kille när min son var 11 månader, vi träffades på krogen en helg när jag var barnledig och det var mest menat som ett one-night-stand. Men det blev kärlek emellan oss och jag blev gravid efter någon månad. Han kunde dessvärre inte hantera detta så den graviditeten (som inte var planerad och skedde med kondom) avslutades tyvärr. Vi fortsatte att vara ett par i ca 5 månader. Sedan trodde jag att jag var gravid igen och eftersom han fortfarande inte kunde hantera det valde jag att göra slut. Jag var dock inte gravid den gången.
Utöver att han inte ville ha barn så var han en fin kille som satte mitt hjärta i brand

Så i maj (två månader efter att det senaste förhållande tagit slut) så insåg jag att jag hade starka känslor kvar för min sons pappa, och vi spenderade en helg tillsammans hos hans familj och det visade sig att han kände samma. Och nu är jag gravid igen, och detta barn ska förhoppningsvis hålla i sig hela vägen ut.
Jag har en väninna som träffar nya karlar hela tiden (hennes son är 1 år) och samtliga av killarna är riktiga skitägg. Man måste vara försiktig när man dejtar med barn. Det handlar inte bara om en själv längre, även om man ska akta sig själv också. Men samtidigt ska man inte vara rädd för kärleken och möjligheterna. Om man aldrig vågar så vinner man heller ingenting.
Jag har egentligen bara positiva erfarenheter av mina två förhållanden jag haft med män som inte varit min sons pappa. De har behandlat mig och min son på bästa sätt och faktiskt har de inte tyckt att det varit jobbigt att jag har en liten unge som tar upp en stor del av min tid.