Träna efter förlossning

Kom iform, peppa varandra för en bättre hälsa!

Träna efter förlossning

Inläggav blivande_mamma » 27 nov 2011, 23:44

Nu är de snart 8månader sen ja fick min son och har inte börjat träna nånting än, så ja funderar på de här med magmuskler och hur man får träna och inte. måste ja fortfarande tänka på att kanske inte köra pilates fast de gått så länge eller är de okej å träna va man vill nu?
blivande_mamma
Nykomling

BF: 270411

Re: Träna efter förlossning

Inläggav Nelia » 28 nov 2011, 12:03

Har du känt efter om magmusklerna dragit ihop sig? Om de gjort det så kan du börja träna magen, men börja kanske med plankan (vanlig och sidoplanka) innan du exempelvis gör vanliga situps och crunches.

Känns knipet okej så är det väl samma där, börja med raska promenader, testa hur det känns att jogga. Du kanske inte ska börja med hoppövningar det första du gör.

Rent spontant borde pilates vara okej att börja med, men räkna med en öm kropp i början om musklerna inte använts på ett tag.

Lycka till :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Re: Träna efter förlossning

Inläggav naellie » 28 nov 2011, 22:21

Ja, och börja lugnt med joggning och sånt. Min Hubbis är 6,5 månad och mina höfter har inte gått tillbaka än. jag började jogga när Hubbe var 4 månader och det slutade med tre besök hos kiropraktor och en skarp åtsägning att under inga omständigheter träna så hårt. Att jag var stark i ben och överkropp kunde inte kompensera för att jag inte var stabil i hela höftpartier. Försiktigt, försiktigt och lycka till! :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Återgå till Hälsa & motion