Trött på att saker försvinner på fs

Diskutera vardagen på förskolan, om förskollärare och andra föräldrar.

Trött på att saker försvinner på fs

Inläggav godishanna » 29 jan 2015, 09:16

Bara jag som blir trött på att saker försvinner på förskolan. Strumpor och nappar kan jag leva med men tröjor, mössor, vantar... Att hämta på fredan och inte få med sig favvosnutten hem igen (den hittades dock på måndagen igen).
Tror inte det är personalens fel, folk kan visst bara inte skilja på mitt och ditt och det kvittar om sakerna är märkta. Senast förra torsdagen lämnade jag ett par helt nya vantar med ena sonen och sedan var de borta och de har letat och vi har letat - inga vantar. Inte så att vi köper dyra grejer men tydligen har vi bra smak eftersom andra vill ha det :wink:
Nä skämt åsido. Om man inte har vantar till sitt barn så tar man bara ett annat barns vantar... :shock: Är det så det ska va??

Det var ganska tydligt på förra dagis då de råkat förväxla min sons och ett annat barns byxor efter sovstunden. När jag hämtade hade han överdragsbyxor då de var ute så när vi kom hem såg jag att det inte var hans byxor han hade på sig. Då jag trodde att det hänt en olycka och det var dagisets lånebyxor han fått så tvättade jag dem och tog med dem tillbaka dagen efter som sig bör. Men hans byxor var borta. Efter påtryckningar fick vi tillsut tillbaks byxorna från den andra mamman efter typ 2-3 veckor - urtvättade och noppiga - kul!
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Återgå till Förskolan