Tufft!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Tufft!

Inläggav Kim91 » 13 feb 2013, 13:21

Hej.

Jag har nyss insett hur tufft det egentligen är att aldrig få ett pluss på stickan!
Jag och min fästman har försökt att få barn nu i över ett år utan att det blir något. Jag har oregelbunden mens så vi har prövat med ÄL stickor o ca 4-5 månader men det hjälpte inte!
Nu har vi dock köpt CB fertilitets monitor och hoppas på den!
Men alla säger att man inte ska tänka på att bli gravid, så om man inte tänker så mycket på det så blir man det.
Men då undrar jag ju som så, att hur f*n kan man inte tänka på det då man måste ha koll på ÄL, aallt på TV handlar om barn, alla filmer handlar om att någon är gravid. Allt vi ser handlar ju om att få barn.
Men men, nu har jag då använt CB monitorn i en månad och den visar direkt när man har ÄL. SUPER! Jag hade Äl i lördags-sondags, och nu har jag blivit jätte förkyld och ont i huvudet och en stickande känsla i tjej-magen. Vågar inte hoppas på att jag är gravid då jag gjort det i ett års tid. Jag har varje månad trott att jag är gravid men NEJ. så himla typiskt. Någon som känner igen sig?
Kim91
Stammis

Re: Tufft!

Inläggav Kim91 » 13 feb 2013, 16:32

Hur håller man hoppet och tron uppe?
Kim91
Stammis

Inläggav IsaVictoria » 13 feb 2013, 17:55

Oj vad jag känner igen mig! Jag och min sambo har försökt sedan juni, jag har regelbunden mens och av nån anledning var jag så säker på att jag skulle få ett plus på stickan inom ett par månader bara. Men månaderna har gått och fast jag inte trodde att jag skulle reagera på detta vis har jag varje månad när mensen kommit blivit helt förstörd. Minsta tecken analyserar man, kan det vara ett tecken på bebis i magen?!!... Och som du säger, man kan inte undgå att tänka på det. Jag är omgiven av bebisar och gravida i min närhet så det är bara att gilla läget och fortsätta försöka att själv få en bulle i ugnen snart.

Än så länge har vi bara använt oss av kalendermetoden, är på bim-6 just nu så håller tummarna.... men rädd att man blir besviken igen.

enda man kan göra är nog att inte låta livet stå stilla i väntan på detta mirakel utan att leva på!! Älska för att man har lust, resa och umgås med sin kära och en dag så är man fler i familjen!

Lycka till dig!!
IsaVictoria
Nykomling

Inläggav Kim91 » 13 feb 2013, 18:14

Tack. Äntligen någon som känner som jag!
Ja man bara hoppas och hoppas man vet om att det kommer någon gång men det är så jobbigt att vänta;-) vi ska snart flytta så spm tur är får man annat att tänka på!

Önskar dig all lycka
Kim91
Stammis

Återgå till Bli gravid
Annons: