TVILLING VAGN ELLER INTE???!!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

TVILLING VAGN ELLER INTE???!!

Inläggav Riccardo127 » 24 aug 2011, 18:47

Jag har en son som är 2 år som är väldigt busig och är gravid 4:e månaden. Jag tänkte fråga om någon vet om man ska välja tvilling vagn eller en vanlig kombivagn. Anledningen till att jag frågar är att min son som är väldigt busig inte kan gå brevid mig vid vagnen och jag kan inte gå själv med två vagnar hahah :D . Min lilla fläskbebbi är beräknad i början av februari och då är min son ca 2 år och 4 mån. Någon med erfarenhet kanke kan dela med sig??? Vad dem tycker att man ska köpa. Ska man köpa en tvillingvagn och ha den några månader eftersom sonen kanske inte sitter i den sen och då sälja den och byta till en vanlig?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Re: TVILLING VAGN ELLER INTE???!!

Inläggav grodan » 24 aug 2011, 19:09

Jag hade en dubbelvagn, så länge som min stora tjej sov middag hon var 18 månader äldre. perfekt när hon skulle sova eller vi åkte kommunalt. kan dock erkänna att jag sålde den ca 6 månader senare, men då kände jag inte av något heller och kunde ta en arg 2 åring under armen om det behövdes.
Det beror väl på hur man bor, om man behöver förflytta sig med båda barnen ofta. För oss blev det en övningsperiod tills stora tjejen kunde gå ordentligt.
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Riccardo127 » 26 aug 2011, 23:06

grodan skrev:Jag hade en dubbelvagn, så länge som min stora tjej sov middag hon var 18 månader äldre. perfekt när hon skulle sova eller vi åkte kommunalt. kan dock erkänna att jag sålde den ca 6 månader senare, men då kände jag inte av något heller och kunde ta en arg 2 åring under armen om det behövdes.
Det beror väl på hur man bor, om man behöver förflytta sig med båda barnen ofta. För oss blev det en övningsperiod tills stora tjejen kunde gå ordentligt.

Tack för ditt svar. Vi bor så att vi måste åka kommunalt eftersom jag och min sambo inte har körkort än. Men det låter som jag måse ha en tvillingvagn efetrsom min sn inte kan stå på en ståbräda eftersom han är en studsboll hehe :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav grodan » 28 aug 2011, 21:12

Just första tiden efteråt är det en guldgåva att kunna spänna fast en mindre glad 2 åring när man inte längre orkar springa för tionde gången åt fel håll ;) Tänk på att välja en som du orkar lyfta bara…. tungt som fan med två i ändå ;)
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Endropia » 30 aug 2011, 12:58

Jag har en kille på två som är precis så där springig, och en dotter som nu är 3½ månad. Jag köpte en Phil&Teds och den är super!!
Lätt dessutom, tar lite plats och är lättmanövrerad.
Kolla på sån, bebisen kommer ju bara vilja titta på dig första halvåtet ändå :wink:
Bild
Bild
Endropia
Alltid online

Inläggav Riccardo127 » 08 nov 2011, 00:21

jo jag har bestämmt mig jag ska ha en tvillingvagn och jag ska faktiskt köpa urban jungle moutain buggy duo..har hört att den är bra och jag test körde den och blev kär :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Stina » 08 nov 2011, 00:26

Ska du gå längre stunder eller till och från dagis?
Jag skulle satsa på en ståbräda - tror säkert att din son kan tycka det är kul och stå på den om det är kortare stunder. Annars en syskonvagn.
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav kristallklarvinter » 08 nov 2011, 02:28

Riccardo. Det låter precis som oss. Sonen blir 2 år och 4 månader när bebisen kommer i april. Vi är lite inne på tvillingvagnen precis som grodan skriver. Kanske ha den i ca 6 månader +/- någon månad, så länge sonen sover middag. Men även för att kunna åka kommunalt. Sonen vill gärna sitta på spårvagnarna men vill efter en stund hoppa runt och det vill jag inte, vill hellre kunna spänna fast honom så han inte blir en fara för allmänheten eller för sig själv.. Nej men skämt å sido så klarar han för det mesta att lyssna och följa med mig men det kommer dagar och veckor så han vägrar göra som jag "vill"..
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav Riccardo127 » 08 nov 2011, 17:00

Stina skrev:Ska du gå längre stunder eller till och från dagis?
Jag skulle satsa på en ståbräda - tror säkert att din son kan tycka det är kul och stå på den om det är kortare stunder. Annars en syskonvagn.

Min son står inte ens på sin pall när han ska tvätta sina händer för att han inte vill...han har så mkt spring i benen. Han går inte på dagis än så länge och jag vill ha honom hemma när hans syskon kommer så att dem får vänja sig vid varandra och jag älskar att ha honom hemma så jag kommer att gå och åka långa stunder. Så jag bestämde mig för syskonvagn urban jungle mountain buggy duo och liggdel som tillbehör. Sen när dem är äldre och jag vet att min son kan gå brevid mig då skaffar jag en enkelvagn med ståbräda och säljer min duovagn
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Inläggav Riccardo127 » 08 nov 2011, 17:03

kristallklarvinter skrev:Riccardo. Det låter precis som oss. Sonen blir 2 år och 4 månader när bebisen kommer i april. Vi är lite inne på tvillingvagnen precis som grodan skriver. Kanske ha den i ca 6 månader +/- någon månad, så länge sonen sover middag. Men även för att kunna åka kommunalt. Sonen vill gärna sitta på spårvagnarna men vill efter en stund hoppa runt och det vill jag inte, vill hellre kunna spänna fast honom så han inte blir en fara för allmänheten eller för sig själv.. Nej men skämt å sido så klarar han för det mesta att lyssna och följa med mig men det kommer dagar och veckor så han vägrar göra som jag "vill"..

Aaaa jag håller med dig till hundra procent!! Min son låter lite som din. han sover middag och måste ha nånstans och sova så därför bestämde jag mig för att skaffa en tvilling/syskon vagn.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Riccardo127
Stammis

Återgå till Min bebis föräldragrupper