Tvingad till abort ..

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Tvingad till abort ..

Inläggav Iduthedberg » 05 maj 2013, 21:13

Jag är ju som sagt 16 år och idag fick min foster mamma reda på att jag är gravid !
Hon sa först att om ja gjorde det ska hon göra så ja inte får träffa min kille eller prata med han .
Sen kom hon in senare ..
Och då sa hon du bestämmer nu ikväll om du ska behålla då ringer jag till socialen och du ska va ute denna veckan i ett nytt hem jag bryr mig inte om du vill bo här så är det abort som gäller !

Jag fick panik och har gråtit sjukt mycket nu hela dagen !
Jag sa att jag ska göra abort för att jag blev rädd och vill inte ut denna veckan liksom hur ska jag göra jag vill ju behålla men vill inte flytta denna veckan ååh panik och gråt till sömns ..
Iduthedberg
Nykomling

Re: Tvingad till abort ..

Inläggav Zanna » 05 maj 2013, 21:28

Hejsan!! Blir riktigt ledsen när jag läser det du skriver.. Jag tycker att din fostermamma reagerade för hårt, men hon kanske blev chockad och rädd? Jag har sjäcl en dotter på snart 13, och hade hon kommit hem och varit gravid så ung kanske jag hade reagerat hårt först, men sedan tänkt igenom det hela och sedan pratat med henne om det och allt vad det innebär. Finns det möjlighet till att ni kan prata igenom detta i lugn och ro när det lagt sig lite?

Har ni ett bra förhållande annars? Har du ingen annan vuxen du kan prata med? Det är ett enormt ansvar att få barn, speciellt så ung som du är, men att tvinga ngn till abort leder inte till något bra, det måste vara ett beslut du tar själv.

Hoppas verkligen att du kan prata med ngn och få stöd och lite insyn i allt.

Styrkekram!!
Användarvisningsbild
Zanna
Alltid online

BF: 130316
Status: I väntan på Fyran

Inläggav smulan_88 » 05 maj 2013, 22:09

Men Gud!! Oavsett om man är förälder eller fosterförällder så har man ingen som helst rätt att säga så, eller att göra ett sådant hot. Försök att läs på eller ring socialen och hör, de kanske kan hjälpa dig och barnets far mer än du tror!

Är pappan till barnet under 18?
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav secretgirl » 06 maj 2013, 11:41

Det låter som din fostermamma blev chockad och rädd för situationen. Man bli ju så dom förälder när barnet kommer hem som gravid lite tidigare än beräknat. hur långt gången är du?

Har hon upprepat något idag om att du ska flytta?. Låt det lägga sig någon dag till så både du och hon på rum och tänka. Du framförallt måste tänka på det praktiska när det gäller ekonomi och vad fadern tycker om det hela. Hur gammal är han?. Är ni båda under 18år så är det lite bökigare då ni är omyndiga och era föräldrar är försörjningsskyldiga. Skulle han vara omyndig då kolla hur hans föräldrar tar det hela och ni kanske få stöttningar därifrån.

Att göra abort när man egentligen inte vill tar mycket psykiskt och man gör inte det på en handvändning.

kram på dej.
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Återgå till Gravid forum
Annons: