Ultraljud i v 8?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Ultraljud i v 8?

Inläggav MumToBe » 23 aug 2012, 15:08

Jag gjorde ett tidigt ultraljud på utanpå magen vecka 6+4 och det syntes. Inte hjärtat med säcken eller vad man kallar det. Vid vecka 8+0 så syntes hjärtat även där på vanligt UL.
MumToBe
Nykomling

Inläggav <pyret> » 23 aug 2012, 16:20

Åh vad tråkigt att du råkar ut för d bemötandet. Sa hon inget mer? Fick någon ny tid?

Hmm d beror väl på hur tjock man är oxå. Jag e tyvärr det o dom såg ju i v 11 men inte så mkt men då fick hon böka o styra o trycka rätt hårt för att se.

jag tycker att du ska ringa din mvc o prata med dom.
är du säker på hur långt gången du är?

tyvärr låter d ju inte så bra. Men jag tycker verkligen du ska ringa o prata o få lite svar. Har du blödigt något?

ty
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav E Maria » 23 aug 2012, 17:15

Å vad tråkigt :(
Min första graviditet kom jag i v 10 o skulle göra vul.. Läkaren såg inget, han såg en tom hinnsäck, o han konstaterade att livmodern växt.. Men där fanns inget foster.. Jag fick komma tillbaka 2 veckor senare o då konstaterade man MA... De sa att fostret dött mycket tidigt o tillbakabildats.. Fick då tabletter för att det skulle komma ut..
Det var en hemsk upplevelse o jag var så ledsen.. Flera månader var jag arg o ledsen. Arg på min kropp som lurat mig.. Arg för att behöva vänta på den förbannade mensen för att kunna försöka igen.. Ledsen för att det inte tog sig direkt igen...
Efter 5 månader blev jag gravid på nytt, men jag var mest orolig. Och det var en tung o jobbig graviditet med massa blödningar.. Blev ju inte mindre orolig av de.. Men ut kom världens underbaraste flicka och gör hela den hemska upplevelsen värd att ha gått igenom..

Om det är så att det är ett MA du fått så hoppas jag att ni snart lyckas igen och att du en dag tycker att det var värt det, precis som jag känner..
Men hoppas att dom hade dålig barnmorska med dålig utrustning och att du inte var så långt gången som du trodde..
Mirakel sker. Hoppas hoppas..

Kanske var detta inte alls en berättelse du ville höra, men jag vet hur du känner dig o ovissheten gnager i en.. Jag behövde prata väldigt mycket när jag var med om mitt MA, ältade allt om o om igen...

Skicka meddelande om du behöver skriva av dig.
Kram
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav fixotrix » 18 okt 2012, 16:11

Vi fick fel tid och därmed va vi på ultraljud i v 9 (8+4) men sjukhuset trodde att vi va i v 13.
Man såg hur hon blev stressad av att hon inte hittade ngt först och pratade om att ngt var fel. Tillslut hittade hon den lilla "bönan" som den såg ut som. Hon sa att de va för att urinblåsan va så full på mej som gjorde att hon kunde hitta den.
fixotrix
Nykomling

Föregående

Återgå till Gravid forum