Underbara sjukdomar :/

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Underbara sjukdomar :/

Inläggav Mrschiara2012 » 05 mar 2011, 23:18

:shock: SÅ less på alla sjukdomar som går...
min 4åriga dotter fick feber i fredags kväll trodde det var något snabbt övergående men icke... på lördagen blev det värre och hon blev nästan lelös skrek så fort hon stäckte upp armarna och fick inte riktigt upp dem och man fick inte lyfta henne för det gjorde ont kring revbena...
så slutade lördagen med 6 timmar på barnakuten för att kika så hon inte åkt på lungenflamation som hon har ganska lätt för att få och läkarna vill att jag kollar det tidigt..
men var varken det, halsfluss eller öroninflamation utan bara hög feber och virus...
i onsdags trodde vi att det var över jej tänkte vi och så sjukna hon om igen och blev dålig igen jaja tänkte jag inte så mycket mer med det.. och så i dag när hon duscha i morse upptäckte jag ett stort område på bröstet som var alldeles rött kom jag närmare såg jag att det var fullt med röda prickar... men tänkte mer eller mindre först det är väl bara virusprickar men ju mer jag tänkte på det desstu mer irrirerade jag mig på det.. och nu på kvällen ringde jag till 1177 och mycket riktigt eftersom att min dotter har en blek rand kring munen och är röd på kinderna och dessa röda prickar på bålen så är det störst trolighet att hon har fått scharlakansfeber!

Fan räcker det inte nu... sitter här och funderar på va skjutton detta kommer innebära för mig som gravid eller om det inte är något som påvärkar mig.. kan jag bära smittan med mig och i såna fall måste jag sjukskriva mig frånb jobbet jobbar på sjukvården..
så sitter här och väntar på att klockan ska bli 8 i stortsätt så jag kan ringa och få en tid till jouren och kan få antibiotika och hon kan få bli bra och jag kan få informationen om det jag behöver för att kunna återgå till vardagen,..
Mamma till en 06:a och blivande Fru -12
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mrschiara2012
Alltid online

BF: 110923
Status: Mamma, gravid och blivande fru!

Återgå till Min bebis föräldragrupper