Unga gravida ?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: Unga gravida ?

Inläggav trollunge2012 » 20 apr 2012, 12:18

Tack xenia för peppet :)

Jag ska absolut hojta till sen när jag vet könet. Var inne igår på akuttid och blev lugnad när jag fick höra att allt var bra med bebis :)
trollunge2012
Stammis

BF: 121003

Inläggav Sandra1992 » 20 apr 2012, 14:34

Hejsan! Vad roligt att denna tråden startades :) Jag har nyss fyllt 20 och väntar mitt första barn i oktober med min sambo. Bor utanför Malmö.

Men måste skriva av mig där någon kanske förstår så jag chansar här och hoppas ni inte tar illa upp... Klart man är insatt på att kroppen förändras när man blir gravid, man vet att man förmodligen kommer få bristningar osv men det gör ju inget eftersom anledningen till dem är det bästa som hänt. Och min tanke var att det absolut inte kommer göra något med sträck här och där. Men man förväntar sig ju inte att få hela magen full med dem, redan runt vecka 12 började jag få pga mycket hormonella förändringar (bekräftat av bm) och idag är hela min mage från höfter in till naveln och upp över naveln full av illröda och lila bristningar. Tappade räkningen vid 60 sträck.. Mår så himla dåligt över detta för jag vet ju att än kan det bli värre och jag kommer aldrig kunna visa mig i bikini igen och så vidare utan att känna mig helt uttittad.. det värsta är att min sambo inte alls förstår mig att jag är ledsen, ger ingen tröst överhuvudtaget... Eller ja, han påstår att han gör det men jag har inte fått höra ett enda ord om att jag ändå alltid kommer vara finast för honom eller liknande, bara: vad ska jag göra åt det? eller nä jag vet inte vad jag ska säga. Det är allt jag fått i respons och då är det han själv som frågar varför jag ser så ledsen ut. Och han tycker det är jobbigt att komma hem till nedstämd stämning, ja men han kan ju försöka muntra upp mig då istället! Blir så j*vla förbannad när allt jag behöver är tröst och lite bekräftelse från honom just nu, jag menar jag bär på hans barn och då vill jag ha lite mer förståelse vid såna här situationer... Sorry med dålig stämning :/
Sandra1992
Nykomling

Inläggav trollunge2012 » 20 apr 2012, 15:12

Sandra. Äntligen en 92a som ska föda i oktober, exakt som jag själv!
:D däremot så har jag inga bristningar, men känner igen det där med att killen inte alltid tröstar & muntrar upp en. Ibland verkar karlar inte fatta ett j"""a någe! Även fast jag förklarar varför jag blir ledsen o varför jag blir förbannad. Som igår exempelvis: jag ville ha socker på min blodpudding (som jag i övrigt bara äter för jag behöver järn), och då påstår han att jag förstör maten, och med så mycket hormoner som jag har blir små saker STORA! Så jag sa att det är onödigt att säga saker som kan såra mig, men då fortsatte han med allt möjligt sårande. Jag frågade om hans mat förstördes av att jag hade socker på min mat, han bara nej.. Så varför tjafsa med mig då?!
trollunge2012
Stammis

BF: 121003

Inläggav mitixoo » 08 jul 2012, 23:07

Hej!!!

Är 19 och väntar min lilla prins den 22 sep :D
Är grymt närvös men peppad, tycker det går grymt långsamt innan han kommer :lol:
mitixoo
Nykomling

Inläggav Pollypop » 09 jul 2012, 12:49

Hej tjejer!

Jag är väl inte så ung som ni precis (jag är 24) men jag var 18 när jag blev gravid med min äldsta dotter som idag fyller 5 år. Att vara ung förälder kan vara jobbigt och motigt men det går och jag skulle inte byta mina barn mot någonting i världen. Nu väntar jag mitt och sambons 4e gemensamma barn :)

Sandra1992: Jag vet precis hur du känner dig. Jag fick med första barnet OFANTLIGA mängder bristningar pga hormoner och att jag gick upp 15kg bara vätska på 2 veckor. Vill du prata med någon som vet hur det är kan du alltid skriva till mig antingen här eller privat.

Kram
Buddah

William-Alexander

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 121015
Status: Sambo och förlovad

Inläggav tonarsmamma » 13 jul 2012, 22:22

Åh va härligt med olika inlägg här !

Sandra tyvärr så har jag inte en enda bristning är i v34+2, däremot förstår jag hur det där med uppmuntran känns, Man blir nog mest sur över att partnern var så förstående och stöttande innan grav men att den "försvann" när man blev grav, Det är ju inte riktigt så det är egentligen :/ dock så bröt jag och min partner för två månader sen och igår träffades vi igen och det blev mycket olika känslor som spelades ut. Men jag har nu då fått lärt mig själv att inte "behöva" orden att man är vacker etc. Detta går ju inte igenom varje dag självklart, själv känner jag mig som en fet kossa om man ska vara riktigt grov.

Det är många nätter jag saknar att bara ha någon som håller om mig och bebis. Jag har lärt mig nu att bara det är ett bevis på hur mycket ens partner älskar en, när den håller om oss alltså.

Du kan försöka ta upp med han att det är jobbigt men jag tror faktiskt att han kommer stå som ett stort frågetecken då. Men ett försök är aldrig fel, och sen kan du själv försöka bana in dig på en annan bana med tankarna om dig själv. Det är normalt i en grav att man ogillar och mår dåligt av sin kropp av olika anledningar. :) Kramar !
tonarsmamma
Nykomling

Inläggav woundering » 27 mar 2014, 19:02

Är 16 och väntar mitt barn tills i början av december =,)
woundering
Nykomling

Föregående

Återgå till Allmänna trådar om graviditet