Annons:

Utebliven mens, alla tecken på graviditet men ändå negativt.

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Utebliven mens, alla tecken på graviditet men ändå negativt.

Inläggav wannabeamother » 07 aug 2011, 00:07

Hej!
Jag är lite förvirrad och förtvivlad.
Min mens är försenad ca 3-4 veckor, min mage är svullen, kissar hela tiden, har som mensvärk i ryggen, mår illa till o från och är trött konstant. Ändå så visar grav-testet negativt...
Kan någon hjälpa mig? Vet någon om man kan vara gravid fast det inte syns på testet? eller om det är något fel på mig? Min väninna sa att om det är tidigt i graviditeten så kan testet visa fel men jag vet inte. Snälla hjälp!
Mvh
wannabeamother
Nykomling

Re: Utebliven mens, alla tecken på graviditet men ändå negativt.

Inläggav wilmer » 07 aug 2011, 09:01

Hej Wannabeamother!

Vissa kvinnor har inte tillräckligt med Hcg hormon och då visar det sig inget på grav.testen. Det hände min storasyster! Hon tog grav.test fram till i v. 12 med sin minsta men det visade bara negativt hela tiden. Sen gick hon till barnmorskan och det visade sig att hon visst var gravid!!

Dina symptom är typiska graviditetstecken enligt mig, så du kan mycket väl vara gravid trots att testen säger negativt. Kontakta en barnmorska och red ut det hela den vägen istället.

Lycka till :D Håller tummarna för att du är gravid!!
Bild Bild
Användarvisningsbild
wilmer
Stammis

BF: 120320
Bor: Stockholm
Status: Gift med en liten kärleksvilde i maggen

Inläggav naellie » 07 aug 2011, 14:27

Ja, kontakta en barnmorska eller besök en gynekolog direkt. Gynekologen gör ju ultraljud på en gång (vilket iaf min bm inte gjorde- jag skickades alltid vidare). Och skulle du inte vara gravid, så ser ju gyn om nått är knas eller inte. Lycka till!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav wannabeamother » 07 aug 2011, 23:59

Tack så jätte mycket för hjälpen!
Skall ringa i morgon (måndag) :D
Mvh Wannabeamother
wannabeamother
Nykomling

Inläggav BeeBii » 05 okt 2011, 20:21

Nyfiken på ditt svar, har oxå haft de symptom du berättat om fast jag fick min mens (tror jag iaf om det inte var missfall el så?!) nu o visar neg på grav testen... Kan man bli sken gravid?! :?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav wannabeamother » 06 okt 2011, 21:02

Jag tror nog att både jag och min kropp trodde och ville så gärna att jag skulle vara gravid så jag fick dessa symptom. Jag har varit och testat mig på gyn och jag var inte med barn tyvärr :(
Eller så kan det vara att jag gått upp i vikt för fort där av: magen, illa mående, trötthet, ömma bröst osv... Att jag hade ont i ryggen som mensvärk vet jag inte varför men min mens kom där senare tyvärr :( Grät massor när jag insåg att jag inte var gravid vilket jag hade hoppats på.
Får lite på test i framtiden så jag inte får falska förhoppningar...

Hoppas att du är med barn iaf :) Hade nog gjort vad som för att få ett litet underverk i familjen <3
wannabeamother
Nykomling

Inläggav BeeBii » 10 okt 2011, 16:07

Nä inget positivt här på den fronten...konstigt vilken press man ska känna då! eller snarare ett otroligt sug innefrån kroppen som bara vill ha bebis NUUUU!!!
kör med fertilitetsmonitor o är inne på 3:e försöks månaden (2:a med monitor) för att inte missa...tänker för mycket men det är ju svårt att göra annat när det är det enda man vill o alla man känner blir gravida hur lätt som helst till höger o vänster :roll:

Jag håller tummarna att det funkar nu, har ju funkat en gång förr och jag är regelbunden med ägglossning och så så vi misstänker dåliga simmare... :(

Men än är jag positiv! fast jag hade en tidsplan som är spräckt nu, ville ju ha en liten vår bebis denna gången... :P
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Re: Utebliven mens, alla tecken på graviditet men ändå negat

Inläggav Neddddde » 19 maj 2015, 18:10

I think that this information is the best.
Neddddde
Nykomling

Inläggav olga12 » 27 nov 2015, 16:46

Hej. Jag har ett litet problem. Min mens är en vecka försenad fast jag har haft i två veckor nu ont i ryggen i svanken och i vaginan där benen sitter. Med andra ord mensvärk aktivt. Min mage har varit spänd i två veckor nu och jag har haft illamående och kräkreflexer i två veckor med. Har börjat få ont i mina bröst smått. Kaffet som har varit de bästa har börjat smaka äckligt. Jag kissar ofta även på natten. Någon som vet varför det är så???? Orkar inte med illamående på kvällarna och morgonen. Jag är en rökare också men nu kan jag inte röka förrän på eftermiddag. under dagen sammanlagt tre cigg. HJÄLP HJÄLP
olga12
Nykomling

Inläggav lillamee » 29 nov 2015, 18:26

olga12:
Om du misstänker att du är gravid så ska du kontakta mvc eller gyn, har du väldigt mycket problem med illamående så finns det mediciner som kan lindra det.
Anledningen att du behöver kissa oftare är ökade hormonnivåer och att livmodern kan trycka på urinblåsan, helt normal alltså!
Bra tycker jag att du inte röker så mycket, passa på att ta denna chansen att sluta för gott för att inte riskera ditt barns hälsa!
Men som sagt, kontakta din vårdcentral om du inte vet vart du ska vända dig, lycka till!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Nykomling
Annons: