V 18 + sparkar

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: V 18 + sparkar

Inläggav mamelie » 27 maj 2010, 22:39

haha vad söt! 4 timmar :lol: 23 timmar!! herrejäklar, inte konsigt att man inte känner den.
drack lite honung och mjölk, då vaknade h*n, sockerkick!!
blir sååå kissnödig varje gång jag känns knodden!
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav Danem » 28 maj 2010, 11:08

Får jag bara fråga just varför du inte kan slappna av?
Du har sett bebisen alldeles nyligt och du har även känt av den, du måste lära dig att njuta och inte vara orolig jämt och ständigt.
Hur kul är det?
Det är väl inte roligt att titta tillbaka på graviditeten och du har varit orolig hela tiden och inte njutit av det häftiga som faktiskt sker?

Man kan inte gå och vara orolig hela tiden för man kan inte påverka någonting alls, det är bättre att hålla sig positiv och inte tro att minsta lilla grej betyder att bebisen är död..
Jag t.ex har inga som helst symptom på att jag är gravid förutom att mensen inte kommer och det är skitkonstigt, klart som fan man ska känna att man är gravid! Men jag är inte orolig för att den är död för det för hur mycket jag än vill så kan jag inte påverka det så istället ser jag fram emot att känna första livstecknet och när det är dags för ultraljud så jag kan se det lilla livet med egna ögon.
Idag är jag i vecka 10+0 och jag firar att jag har klarat ännu en hel vecka utan något blod :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 18:42

Danem. Anledningen till min oro är nog för mitt ma förra året. och pga att allt runtomkring mig just nu är upp & ner, både med min ekonomi och med min stress. Försöker verkligen att inte oroa mig, för jag vet att det inte är bra för bebisen. Eller för mig heller!

Men sådan är jag, tyvärr. Jag försöker njuta, men som jag skrev tidigare.. vill känna bebisen hela tiden och om jag inte gör det så blir hela min dag förstörd :)
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav Danem » 28 maj 2010, 19:52

Nu har du ju gått mycket längre än när du fick MA och har sett bebisen, även känt den, så nu kan du ju slappna av :)
Sen så som det tidigare sagt kan det gå väldigt lång tid mellan sparkarna när man just börjat känna, vecka 26 ska man känna bebisen varje dag men före det finns det så mycket plats för den att gömma sig på och sparka mot ställen som inte känns.

Var glad, när dumma tankar kommer så pressa undan dem för glatta livet med glada tankar. Som t.ex minnesbilden av bebisen från ultraljudet eller fundera på hur den kanske kommer se ut och hur underbart det kommer att bli när du äntligen har den i dina armar :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 20:06

Jag förstår att du är orolig även om jag håller med Danem om att man ska försöka slappna av och njuta. Men när man har en massa i bagaget så är det lättare sagt än gjort. Det beror ju också på hur hårt man tog missfallet. Om det var väldigt svårt och tungt för dig så är det ju såklart svårare att slppna av. Jag själv har varit orolig större delen av graviditeten och det är klart jag önskade att jag bara kunde sluta men det och njuta men som sagt... svårt.. Har ju inte mf i bagaget utan ett utomkvedshavandeskap men oron för att NÅTT ska hända är stor pga det..

Men OM du kan koppla bort oron så ska du såklart försöka med det... :) blir roligare då.. Jag släppte värsta oron när jag började känna bebisen ordentligt...
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 20:14

jag tror som du [b]helenaeg[b] att jag kommer sluta oroa mig när jag känner bebisen hela tiden eller väldigt ofta. missfallet förra året tog ganska hårt på mig, själva grejen att det barnet inte skulle bli mitt kom jag över ganska fort med tanke på att någonting nästan till 100 % var fel på barnet, men själva känslan av allting som rinner ur mig är det värsta.

just nu skulle det vara 100 gånger värre för detta barnet har jag redan börjat älska och längtar SÅ mycket tills jag får knytet i mina armar.

tro mig tjejer, jag försöker.
inte nog med det, nu har jag hostat så mycket så jag fått ont i bebismagen :( oroligheten blir ju inte bättre för det.
knodd sparkade för en timme sedan, två gånger, bankbank. så det är skönt, har väntat hela dagen :)
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 20:41

Halloj igen.. Du kan inte hosta så att du skadar bebisen.. det är snarare så att du får ont i musklerna i magen och ligamenten men bebisen ligger så väl skyddad där inne och klarar av det mesta och då definitivt riktigt rethosta.. Men OM du blir jätteorolig tycker jag du ska ringa sjukvårdsupplysningen och fråga, de har barnmorskor som jobbar där också och de kan lugna dig.. Det är därför de finns...
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 20:51

de blöder ju inte o knodd sparkade för några timmar sedan. men hostmedicinen hjälper inte ett dugg så den ska jag sluta med. får verkligen hoppas hostan går över snart så jag slipper oroa mig SÅ jääääkla mycket hela tiden.

ni tycker säkert jag är konstig som tjatar o är orolig hela tiden, men jag är super glad att ni finns o stöttar mig!
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 20:59

Som sagt var.. jag tycker inte du är ett dugg konstig eftersom jag sjävl oroar mig pga mitt bagage med utomkveds.. är helt normalt och man har behov av att få höra från andra att det är normalt eller att fler känt likadant.. då lugnar man sig ett tag..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 21:08

utomkveds måste vara förjävligt det också. visste du att du var gravid?
i graviditeten förra året trodde läkarna att jag hade det också eftersom fostret inte syntes, men var då i vecka 4 bara. fick ta massa prover osv.
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper