V 18 + sparkar

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: V 18 + sparkar

Inläggav soffilina » 28 maj 2010, 21:28

förstår hela och hållet oron jag ångrar att jag oroade mej så i början, men där och då var det som det var. oro, hela tiden!
jag är fortfarande orolig.
när hon är stilla, blir jag orolig för att inget känns, när jag får små buffar, är jag orolig att det är svaga rörelser, när hon bökar runt som aldrig förr, är jag orolig att hon ska fastna eller något.
helt absurt.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 21:31

Oh ja. Vi hade längtat efter barn och var överlyckliga. fick blödning i v 7 och då såg de att fostret satt fel och inte så lite heller utan i livmoderhalsen vilket är extremt ovanligt och farligt. Så jag lades in akut. Var så hemskt för de gjorde ju mängder av ul för att se Hur illa det var och det lilla hjärtat tickade på. Var så hemskt att tvingas avsluta det lilla livet vilket de först gjorde med cellgifter och sen abortpiller. Efter cellgifterna ville inte hjärtat sluta slå så du kan tänka dig vilken ångest för oss. Känns som jag dödade mitt barn. Var inlagd i 8 dgr innan allt var över. Blödde som en gris och förlorade hälften av mitt blod och fick blodtransf.

Så både att tvingas döda fostret som var friskt och att situationen var så allvarlig att jag nästan strök med har gjort mig så orolig denna gång.

Blev långt svar men det känns fortfarande bra att få berätta om det ibland. Är väl som nån terapi :)
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 21:39

soffilina - det är sånt vi har gett oss in på nu. när bebisen föds är man väl orolig för plötslig spädbarnsdöd, när barnet börjar gå så är vi oroliga för att den ska springa o slå sig, osv osv :)

helenaeg fy, det låter inte som någon toppen upplevelse. och speciellt inte när fostret levde och allt annat var bra annars.
varför får man utomkveds? det har jag aldrig tänkt på.
var det länge sedan det hände, så ni kände på en gång att ni var redo denna gång?
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 21:50

Det var i nov 2008. Tog till sommaren 2009 innan jag slutade må dåligt men vi försökte innan dess, från kanske april när min mens kom tillbaka igen. Jag hade väldigt dubbla känslor då. Längtan att bli gravid var nästan orimligt stor samtidigt som rädslan för att bli gravid igen var lika stor, konstigt. Men jag hade världens bästa gyn som stöttade och hjälpte hela vägen tills jag blev gravid igen.

Vet inte varför man får utomkveds. Vet bara att den typen jag hade bara var ren slump. Gyn så att " ja du får fråga han där uppe". Min typ är tydligen en chans på tusen att det ska hända.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 22:24

det måste vara bland det hemskaste man kan vara med om. är glad för din och din killes skull att ni vågat igen och har kommit så långt & att ni om några veckor bara ska bli föräldrar.
hur ser du på förlossningen då? är du orolig för den?
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav helenaeg » 28 maj 2010, 22:47

ja vi är glada..=)
Känns overkligt att det är så kort kvar och ändå går tiden så långsamt nu..

Jag är inte orolig alls för förlossningen, är mer peppad.. Eller jo, klart jag tänker på att tänk om något händer bebben men i övrigt så är jag inte rädd.. Har faktiskt väldigt hög smärttröskel när jag förstår varför jag har ont (när jag inte vet vad som gör ont får jag panik och låg tröskel men när man ska föda är det ju ganska givet vad och att det gör ont :) ) så det är nog det som gör att jag känner mig lugn.. och sen tänker jag att " miljarder kvinnor har klarat detta före mig så varöfr skulle inte jag klara av det?".

Hur känner du själv?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mamelie » 28 maj 2010, 23:56

vad bra! klart du klarar det, som du säger :)
jag har tänkt ganska mycket på förlossningen men inte insett än att det faktiskt kommer på riktigt en dag, när jag tänker på förlossningen så får jag nästan panik. jag är skiträdd helt enkelt.
har panikångest sen flera år tillbaka och vet inte hur jag kommer hantera den när jag ligger o föder.
funderar på att ta upp det med min barnmorska. kanske kejsarsnitt men då vill jag ju vara vaken iaf när bebisen kommer, vet inte om man kan det? och hur svårt det är att "övertala" barnmorska o läkare om ett kejsarsnitt? ..
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav jeanettenunez » 29 maj 2010, 01:56

Hej

Vill bara säga att jag förstår dig verkligen. Jag har varit väldigt orolig, speciellt fram till RUL. Sen blev jag lugn, men började oroa mig igen för att min bebis inte rörde sig så mkt på RUL. Det finns alltid nått att oroa sig över. Jag tror det har med personlighet att göra också, om man oroar sig och lätt blir stressad i vanliga fall så är det klart att en graviditet ger en extra oro. Jag har blivit mycket lugnare nu, speciallt då jag kan känna mitt barn varje dag, inte hela tiden men iaf lite då och då.
Sen nästa vecka så ska vi titta på könet och det ska bli underbart att få se bebisen igen! Längtar verkligen.
jeanettenunez
Stammis

BF: 101007
Bor: Hisingen
Status: Längtar

Inläggav mamelie » 29 maj 2010, 08:15

jeanettenunez Hej!!

Min bebis rörde sig inte heller så mycket på RUL, men vaknade till slut. Första gången vi var på ultaljud var i vecka 8 pga liten blödning och då var det full fart där inne, gick inte ens att mäta då :)

Jag tror att jag också kommer att lugna ner mig när jag känner bebisen varje dag eller mer tätare iallafall. Det är hemskt jobbigt nu faktiskt. Men jag försöker som sagt :)

Ser att du också ska ha i Oktober, vore kul med fortsatt kontakt så vi kan följas åt.
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav Susanne N » 29 maj 2010, 08:29

Jag kände mina första sparkar igår, helg galen känsla :D Kändes jättehäftigt! sambon satt bredvid i soffan och tog sin hand snabbt ner på magen och oxå fick sig ett litet dunk! Mys!
Susanne N
Stammis

BF: 101109
Bor: Malmö
Status: Mamma till Vera

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper