vacccin!! :(

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

vacccin!! :(

Inläggav carla » 12 mar 2014, 10:24

Hej alla mammor!

Har en 3 månaders flicka, som fick sina 2 första sprutor i måndags. Det var det värsta jag har varit med om! hon skrek som aldrig tidigare och jag kände att mitt hjärta gick sönder för varje minut, för henne gick det över efter 5 min men jag grät hela efm! känner mig otrolig ledsen fortfarande, jag mins hennes ansikte och smärtan i hennes skrik. Är det någon som kännt likadant, har ni några tips för nästa vaccinering vid 5 månaders, jag är super tveksam, det var jag sen innan, läste en hel del om biverkningar osv :( så jag vet inte om jag är extrem känslig eller om flera känner som jag!

Carla
carla
Nykomling

Re: vacccin!! :(

Inläggav spader10 » 12 mar 2014, 11:29

Det finns en mycket god anledning till att vi vaccinerar våra barn och det lilla obehag som sprutan ger till barnet brukar vara snabbt övergående. Sjukdommarna vi vaccinerar mot är bra mycket värre.

T.ex.
Mässling är t.ex. en av de vanligaste orsakerna i världen till att barn under fem år dör.

Om vi fortsätter att vaccinera mot polio kommer sjukdomen inom ett antal år att vara utrotad…precis som det lyckade utrotandet av smittkoppor.

I Sverige och andra industriländer är difteri ovanlig, på grund av att allmän vaccinering mot difteri har införts. Men sjukdomen bryter ibland ut bland grupper som inte är vaccinerade. Dödligheten är förhållandevis hög.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

BF: 121223
Bor: Mellansverige
Status: sambo, två barn

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år