Annons:

Vad är normalt?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Vad är normalt?

Inläggav Sweet Honey Pie » 18 jun 2009, 06:57

När brukar släkt å vänner komma å hälsa på den nya bebben?
Jag har igen aning om hur jag känner då där bebisen väl e född... men rent spontant känner jag nu att jag vill vänta lite med besök.
Jag vet inte om jag känner mig bekväm med att tex min killes pappa/samt sambo + ett barn på 10 (som kommer från Finland)..mamma/samt sambo ..syster/samt sambo + bebis ...
Ska komma upp på bb å hälsa på...eller dagarna precise efter...
Jag älskar dom alla så det är verkligen inte därför...å dom är verkligen jätte trevliga alla! men som det känns nu så är det en stor omställning att få barn...
Jag vill bli bekväm i mamma rollen... å ha tid med min bebis innan...
E jag knäpp som känner så?
Vad är normalt tid för familj släkt å vänner å komma å titta på den nya bebisen?
Känner jag dom rätt vill dom säkert stå utanför förlossningsrummet.. hehe..
Å iaf titta på bebisen dagen efter ankomst... vilket jag just nu inte känns riktigt rätt..
E man inte trött efter en förlossning? vill man inte bara va hemma med sin egna lilla familj?
Jag är rädd att min killes släkt kanske kan ta det på fel sätt om jag/vi säger att vi vill vara hemma med bebisen 1-2veckor innan vi får besök..
Jag vet att killes syster när hon fick barn va både hela släkte uppe på bb... nu låg hon visserligen där i 4-5dagar.. men ändå...
Min pappa ska komma å hämta oss från bb så då får han se bebisen... men ens egna pappa känns det annorlunda med..

Hur har ni gjort?
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden
Bild
Nu är min gravid-blogg öppen.. kika gärna in!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sweet Honey Pie
Alltid online

Re: Vad är normalt?

Inläggav MammaJaqueline » 18 jun 2009, 07:18

I malmö får ingen mer än pappan och ens barn komma och hälsa på på bb. Min bm sa att man ska vänta med besök tills man känner att det är okej och om människor har svårt att förstå det så får dom sura om dom vill, men hon menade på att man först ska känna sig bekväm och lite van innan man tar emot besök!
BildMake a pregnancy ticker
Enligt Bm
Bild
Vi längtar efter vår lilla flicka<3
MammaJaqueline
Stammis

BF: 090802

Inläggav Sweet Honey Pie » 18 jun 2009, 07:30

Ja det kanske e så här uppe oxå med att bara pappan får komma till bb..
Jag kanske har missuppfattat det där med systern å släkten å bb.. men vet iaf hennes pappa (min killes pappa oxå) va där på bb iaf å tog kort... men det kanske bara va han som fick tillåtelse... jag e inte riktigt 100 på hur det ligger till där..

Men dom vill nog helst komma samma dag vi kommer hem eller dagen efter... vilket för mig nu känns stressande...
Men dom e så familjära å vill umgås hela tiden... vilket är väldigt gulligt i alla lägen utom detta..
Vill heller inte såra dom... så dom känner att dom inte e välkomna..
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden
Bild
Nu är min gravid-blogg öppen.. kika gärna in!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sweet Honey Pie
Alltid online

Inläggav Fia_82 » 18 jun 2009, 09:21

När vi fick Emil kom våra mammor och hälsade på dagen efter vi kom hem från bb. Men de stannade inte längre än en timme, så det kändes helt ok att de kom så tidigt. Resten av den närmaste familjen droppade in efter en vecka ungefär. Kompisar efter ca två veckor. Det kändes rätt för oss och våra vänner/familjer respekterade detta.

I en sån här fråga finns det ju inga rätt eller fel. Så din killes familj måste respektera att ni inte vill ha besök så tidigt. Det är ju faktiskt eran lilla bebbe det handlar om. Sen är det ju alltid skönt om amning och liknande har kommit igång innan det kommer massa folk.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fia_82
Stammis

Inläggav Ewi » 18 jun 2009, 10:42

Vi stannade på familje-BB i Uppsala 3 dagar och där får ingen annan än pappan och ev. syskon vara med, så vi kunde säga att "det är sjukhusets regler ni får komma sen". Och väl hemma, så körde vi med:

1. Ingen som är förkyld får komma.
2. Man måste ha mat eller fika med sig,
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ewi
Alltid online

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: