Jag ser till att det finns mer än vad som behövs till alla väder o tempraturer och alla kläder är märkta... Jag talar om om han är lite snorig eller sovit sämre, för att dom ska ha dom bästa förutsättningarna att ta hand om honom.
ok, jag köper att barnen blir skitiga o att det försvinner kläder på dagis, men att inte ens se färgen på kläderna, dom är inte ens det minsta avborstade av ren lervälling och dyngsura när man kommer på eftermiddagen.
Namnet står klart o tydligt i byxorna men ett annat barns kusin oxå heter kevin så de är nog deras termobrallor, för ngt annat barn saknar sina byxor, så dom fick bli kvar, varsågoda då...

jaha ska han va hemma imorn då lr eftersom jag nu måste tvätta hans leriga overall och SKOR för o jag inte har ngn torktumlare lr torkskåp??

eller hur många uppsättningar overaller krävs det?? 5-6st?? för o klara ett par timmar om dagen på förskolan? är de för mkt begärt att borsta av kläderna o hänga dom i ett torkskåp?
Letar i 20 min efter hans j*vla mössa o hämtar ungen utan strumpor fast det ligger två i hans låda o ett extra par i ryggan när jag imorse talade om att han varit hemma för han varit lite snorig o jag hoppas att det vänt nu... får klä på ungen blöt overall o blöta skor o gå hem i 3+ grader...

Hjälper inte att skicka med extra galonisar för dom hänger alltid kvar torra o rena på kroken...
Först får jag om jag kommer efter kl 15.30 leta på 3-4 olika avdelningar eftersom dom inte har ngn speciell avdelning som dom slås samman på på em. letar i 20 min efter hans j*vla mössa o hämtar ungen utan strumpor fast det ligger två i hans låda o ett extra par i ryggan!
Så nu min stora fråga: Är jag bara gnällig eller är det här inte riktigt okej?

Vad kan jag kräva av förskolan? Är ju ett jävlA moment att hämta sitt barn på grund av all oordning...
Jag känner mig liksom irriterad varenda dag jag hämtar honom där...

Bara Acceptera lr vad gör man???