Vad kostar det att ha en nyfödd egentligen ?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Vad kostar det att ha en nyfödd egentligen ?

Inläggav ElinBlomstedt » 28 sep 2012, 17:36

Hej! Jag är gravid, och tänkte bara se om det är någon här som kan säga ungefär vad det kostar med bebis 0-1 år ? Tänkte så man är förberedd...
ElinBlomstedt
Nykomling

Re: Vad kostar det att ha en nyfödd egentligen ?

Inläggav Linen » 29 sep 2012, 08:17

Ja du, det beror ju på vad du vill ha och köpa.. och om grejer måste vara nytt eller kan vara begagnat. jag slår ett slag för begagnat både när det gäller vagn och kläder. och säng... sen kan man ju köpa nytt i madrass, kudde, täcke och sånt. begagnade kläder och andra textiler (har sytt små lakan av egna gamla)'är ju fria från kemikalier som hunnit tvättas bort och är bra både för.miljö och plånbok dessutom.. vagnar finns många nästan nya att köpa begagnat.

hmm. men vad behöver man... blöjor kostar ju lite, men man får.en del rabattkuponger från tex libero. Sen finns det ju billigare märken. en del pyttebebisar bajsar jämt andra typ aldrig. vår son bajsade säkert 5-6 ggr om dagen i.början och ett blöjpaket höll ett par dagar, sen går det ju inte lika mycket. ett paket kostar kanske 70-100 kr. olika hur många blöjor i, blir färre ju större storlek. Ammar du är.ju det gratis och sen kan man ge smakportioner utifrån mat manändå har hemma anpassat till bebis. Ersättning har jag ingen aning om vad det kostar men tror det precis som med välling är väldogt lönt att köpa i storpack med.många paket. sen behöver man ju kanske lute andra skötgrejer: tvättlappar(torra eller våta), nån salva, barnolja, nagelsax, termometer... men är ju små grejer.. aallt beror ju på vad man vill köpa och så. Vad man BEHÖVER är egentligen inte mycket alls. det kan absolut anpassad efter ens budget....
Bild
Bild
Bild
Linen
Alltid online

Återgå till Barn 0-2 år