Vad rutten man känner sig

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Vad rutten man känner sig

Inläggav Candree » 11 jan 2007, 22:57

Jag vet inte riktigt var jag bör posta det här, men det är väl närmaste kategorin till hur jag känner.

Casmera har börjat ge ifrån sig riktiga skratt, som kommer från hjärtat... MEN... det är bara när min mamma busar med henne... såfort jag busar med henne så gurglar hon bara.. jag försöker med allt möjligt, gör likadant som mamma... men fortfarande bara gurgel..
Jag känner mig helt urusel som inte kan få min egen dotter att skratta, känns på nått sätt att hon inte tycker om mig.
När jag ser mamma busa med henne o hur glad hon blir, så vill jag bara gråta, blir så deppad, även fast jag är glad för Casmera's skull att hon är road...

Behövde bara skriva av mig lite :(
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav Kajsavarg » 11 jan 2007, 23:08

du får trösta dig med att hon kanske bara tycker mormor ser så otroligt fåning ut ;) skrattar inte med henne utan åt henne ;) hihi
Bild

Bild

Bild
Kajsavarg
Alltid online

BF: 131225
Status: Mamma & Gravid

Inläggav fumlan » 11 jan 2007, 23:10

Ska försöka trösta lite...

Skrattet är nära besläktat med rädsla och osäkerhet, därför tror jag att hon kanske har lättare att skratta med någon annan än sin mamma, men en person som hon ändå är väl bekant med. Hon är ganska liten fortfarande, och även om hon verkar snabb i sin utveckling, så kanske skrattet är ett mer instinktivt sätt att uttrycka sina känslor (vilka jag skulle gissa är en mix av rädsla/ överraskning och nyfikenhet), än ren glädje. Och glädjen visar hon nog mer genom att le, för att hon känner sig så trygg med dig!

Hm, det blev lite komplicerat, men jag hoppas att du förstår ungefär hur jag menar. :wink:
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Candree » 11 jan 2007, 23:17

Jag förstår precis... men det är ändå jobbigt :/ Plus att mamma är ju arbetslös, så hon är hemma här om dagarna och är omkring oss hela tiden, känns på något sätt att hon favoriserar min mamma, för hon är alltid så lugn omkring henne... fast det kanske bara är jag som överreagerar också, eftersom känslorna är så starka och man inte vill något annat än att ens barn ska älska en..
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav fumlan » 11 jan 2007, 23:21

Mmm, jag förstår dig. Men det är trots allt DU som är hennes mamma, och det vet hon! Och det kan ingen ta ifrån er!

Ska ni börja leta lägenhet nu eller ska ni bo kvar hos din mamma så länge? Har det blivit klart när Tommy kan komma hit för att stanna?
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Candree » 11 jan 2007, 23:25

Min pappa flyttar till en 2:a i början av februari eftersom mina föräldrar precis har skilt sig (tack o lov)...
Så efter sommaren någon gång så kommer han flytta tillbaka hit temporärt så jag o Casmera kan "låna" hans lgh tills Tommy kommer hit o vi kan börja leta eget... jag har ju inte råd att pynta en lgh själv :(

Han kommer väl flytta över om 1år eller så.. han ska betala av sina kreditskulder o så.. så blir det lättare för honom.
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav fumlan » 11 jan 2007, 23:35

Det var ju en jättebra lösning. Det är ju lite svårt att göra sig en förmögenhet på föräldrapenningen! :|

Vad skönt ändå att kunna planera ett gemensamt liv nu. Det kunde ni väl säkert innan, men det måste varit ett tufft val...att bestämma i vilket land ni ska ha er framtid i.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Candree » 11 jan 2007, 23:38

jo tack... det kan man lugnt säga :P
det är många för o nackdelar man måste gå igenom o se vad som väger mest
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav fumlan » 11 jan 2007, 23:41

Får man fråga vad det var som gjorde att ni bestämde er? *kanske lite för nyfiken*
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav Kajsavarg » 11 jan 2007, 23:55

förlåt att jag inte kunde trösta :( märkte nu hur fåningt o dumt det blev :oops:
Bild

Bild

Bild
Kajsavarg
Alltid online

BF: 131225
Status: Mamma & Gravid

Nästa

Återgå till Familj & livet som förälder