Vad ska jag göra?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Vad ska jag göra?

Inläggav mammamu45 » 01 apr 2017, 15:51

För ungefär en vecka sedan fick jag och min pojkvän reda på att jag var gravid, och är runt vecka 5-6 troligen. Vi berättade för våra föräldrar, var för sig. Jag berättade för min mamma som genast berättade för pappa och han blev rasande och de sa att det är en abort som gäller, nästan lite obehagligt arg var han. Det enda mina föräldrar gjorde var att sitta och säga hur jag förstör mitt liv, att leva på bidrag är den värsta starten i livet, att jag inte får någon framtid, att jag inte bara kan vara mamma, att jag kommer misslyckas, att min pojkvän kommer lämna mig ensam, att soc kommer ta barnet ifrån mig osv osv. Jag blir ju såklart kluven, men samtidigt vet jag att behålla är det jag vill. Min pappa sa han att han även skulle kontakta min pojkväns föräldrar (dem känner varandra sen små). Jag bad då min pojkvän berätta för sina föräldrar innan min pappa tog tag idet och skulle säga att hans föräldrar regerade "bra", dem sa att de stöttar oss vilket val vi än gör, behålla eller abort.
Min pojkvän blev också ganska osäker kring behålla efter allting mina föräldrar + moster sagt och han är även rädd att sabba sin karriär då han kommit fruktansvärt långt i sin sport och strax har ett kontrakt att skriva på.

Jag är väldigt mogen för min ålder, så känner själv att jag är redo att ha barn, men att allt runt är lite oklart, skola, boende, ekonomi. Vet inte hur vi ska få det att funka.
Skolan går att lösa, man kan ju eventuellt lägga upp en planering för läsåren, plugga hemifrån, läsa ett halvt år med klassen under och så vidare. Det största problemet just nu är nog pengar, så skulle behöva lite hjälp/tips.. Vad får man för bidrag? Min pojkvän ser på detta positivt och har lovat att söka extrajobb om vi väljer att behålla.

Detta är så otroligt jobbigt och får ångest av tanken på en abort, gråtit hela veckan pga att mina föräldrar endast ser abort som lösningen. De säger att vår familj kommer gå isär om jag behåller osv osc, vilket även ger mig ännu mer ångest. Vad ska jag göra?
mammamu45
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: