Annons:

Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Inläggav kosejentan » 16 aug 2009, 01:34

Jag har fobi för att bajsa under FL så när jag fick Noa så bad jag om lavemang och fick det givetvis. Bajsade i mängder och skönt var det att veta att jag fått gjort det innan! Dock så tyckte jag att jag aldrig blev klar med att torka mig. :oops: Maken följde med in på toan (han har aldrig varit mesig ang lukt etc) och när han hade spolat 4 ggr och varje gång höll det på att tätas i toan), så sa han att nog var nog. Pappret är rent och du är klar!!! :lol:

Åter till det tråden egentligen handlade om!

Jag ska in på SMVC i september och prata med en läkare i hopp om att få snitt. När jag ringde för att få tiden så sa kvinna på luren att jag skulle försöka förbereda 2 FL-brev: 1 för en vaginal förlossning och 1 för ett planerat snitt. Jag är kontrollfreak så jag är glad det blir en läkare som skriver det tillsammans med oss. Min BM sa att tyvärr så läser de på BB breven från läkarna med större allvar ände som folk skrivit i sin ensamhet. Fruktansvärt är det! Så ja, jag är glad jag får hjälp av en läkare :)

Vad jag ska skriva i dem vet jag inte än. Jag hade ett par saker i första men vet ej om jag vill ha detsamma nu. EDA hjälpte nada så inget sådant i alla fall!
Två underbara söner och en make bor i mitt hjärta! :D
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

Inläggav Ailenroc » 16 aug 2009, 04:12