Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Inläggav Erikas » 17 aug 2009, 23:54

Elinor - Det är bara sån vanlig föräldrautbildning på MVC vi ska på. Missade den första vi skulle gå på, helt sjukt men jag var så himla disträ och Kristoffer trodde det var dagen efter som den var på.. haha jag förlitar mig verkligen på att han ska ha koll på allt när jag bara svävar runt och lallar på i min egen värld. Tror de tar upp mycket kring förlossning och tiden efteråt. Men vi får se om det ger nåt! Bra för honom tror jag eftersom han inte surfar på bebissidor hela dagarna..

Nä jag känner att det mesta med förlossningen inte spelar nån roll längre. Det blir som det blir. Börjar bli mer nervös över att det faktiskt ska komma en bebis som JAG ska ta hand om. Herregud... Men det är väl mest för att det verkligen börjar närma sig nu och för att jag är så himla trött och grinig och verkligen ALLT känns skitjobbigt, hur ska det gå med en bebis liksom? Jag antar att det ordnar sig men just nu kan jag inte tänka mig hur det känns att vara pigg och glad och ha energi.
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Elinor » 18 aug 2009, 11:14

Erikas, det kommer säkert gå jättebra att ta hand om din bebis! Man är väl skapt att få några slags superhjälte-powerpuffpingla-krafter som räcker till att läka sig själv och ta hand om bebben. Sen är väl ni båda hemma första två veckorna? Tror det är jättebra om man kan låta pappan ta över en stund, inte minst för deras relation.

Jag beundrar alla som verkar så lugna och starka här. Personligen börjar jag må lite dåligt över att jag är så nervös inför förlossningen att jag nästan inte längtar efter min bebis. Det är klart att jag längtar, mest i världen, men jag är livrädd för vägen dit. Man kanske kan säga att jag fokuserar mer på förlossningen än på att faktiskt bli mamma. Känns helt kasst.. :(
Användarvisningsbild
Elinor
Alltid online

BF: 090924

Inläggav Aurora » 18 aug 2009, 11:34

Elinor; tror inte det är så ovanligt! Min kompis var jätterädd för att föda, gick på sån där Aurora-mottagning under hela grav. HOn hade nog inte funderat speciellt mycket alls på livet efteråt förrän ungen faktiskt var ute! Det första hon tänkte när hon såg plusset var rädsla för att föda! När värkarna sen satte igång tyckte hon det var helt ok. Ja, det gjorde ju jävligt ont så klart, men hon sa att man står ut. Dessutom vet man ju att varje värk är tidsbegränsad och att bita ihop i en minut klarar man av! Hon var hemma tills hon var 5 cm öppen, och de åkte egentligen bara in för en koll, trodde inte alls att hon var öppen och att de skulle få åka hem igen.

Nu e det ju såklart olika för alla, men om man förbereder sig på att det ska vara förjävligt så kan det ju bara bli bättre...typ...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Erikas » 18 aug 2009, 13:41

Innan fokuserade jag mest på tiden till förlossningen och såklart själva födandet. Sen kom jag på att det faktiskt kommer en tid efter det också.. och vad händer då? Då ska man lära sig amma och ta hand om en bebis och det tycker jag känns som en mycket större utmaning är själva förlossningen, den är ju över på nån dag eller två, men resten är ju för livet! Lite svindlande är det ju...
Sen försöker jag inte tänka så mycket på förlossningen längre eftersom jag inte har någon aning om vad jag ska vänta mig och jag har ältat det här så himla länge nu. Det är olika för alla och helt omöjligt att veta hur det känns eller kommer vara. Och det kanske är lite tur, med nästa barn vet man ju verkligen vad man ger sig in på, då kanske man blir mer nervös!
Jag är nog lite disträ också för jag är så himla less och trött och orkar liksom inte tänka längre. hoppas man blir sådär positivt överraskad som din kompis Aurora.. haha vilket drömläge!
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

Inläggav Aurora » 18 aug 2009, 13:47

Ja, det där med livet efter är rätt läbbigt. Fast jag kan iofs inte se längre än spädbarnsstadiet...ett litet knytte ska man väl kunna ta hand om, värre blir det när det ska uppfostras. Och när jag ser barn (typ 4-5 -åringar) har jag absolut ingen förståelse för att jag kommer ha en sån rätt snart...det existerar liksom inte i min värld att det ska bli ett barn (ok, spädbarn då, men inte mer än så).
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav Erikas » 18 aug 2009, 13:49

Nej jag vet! Dom kommer liksom bli små personer, lite läskigt. Och sen ännu värre.. tonåringar.. tur att det är väldigt länge tills dess. Och hoppas dom blir snällare och lugnare än vad jag var.
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

Inläggav Aurora » 18 aug 2009, 13:52

Ja, fy fan för tonåringar! Jag var inte heller guds bästa barn...:S

Framförallt är tonåringar så fruktansvärt ocharmiga tycker jag...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav Elinor » 18 aug 2009, 14:14

Haha jag håller med! Jag blir alldeles tårögd när jag ser en bebis och tänker att jag har en likadan själv snart. Men när man träffar alla elaka "större" ungar som bara är jobbiga blir jag väldigt osugen, hemskt.. Jag har alltid varit barnkär, men nu hoppas jag att min bebis kommer vara bebis väldigt väldigt länge :)
Användarvisningsbild
Elinor
Alltid online

BF: 090924

Inläggav Our_miracle_2009 » 18 aug 2009, 20:45

jag tänker likadant ... jag kan bara tänka på min lilla bebis inte att hon ska bli tånoring eller jobbig som när man är 4-6 år osv. vill att min lilla tjeje ska vara liten för alltid. nu förstår jag hur mina föräldrar tänker .. man är alltid deras bebisar i deras ögon :D . i mitt förlossning brev så skrev vi om våra tankar , vad jag vill ha som hjälpmedel och saker och personer som jag helst inte vill ha på min förlossning. och átt jag ville ha råd och hjälp med barnskötning och amning , sånt som man kan tänka på och även se saker som vi inte kan som att byta blöja hur man badar dem på ett bra sätt kanske på klädning ochså.
Our_miracle_2009
Rådgivare Minbebis

Inläggav Mala » 30 aug 2009, 09:26

Här är en kopia på mitt förlossningsbrev...

mitt-foerlossningsbrev-31070.html
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

FöregåendeNästa

Återgå till Snack om förlossningen