Annons:

Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Vad skrev ni i era förlossningsbrev?

Inläggav olivia99 » 30 aug 2009, 23:25

hej
Jag har suttit o läst lite i denna tråden och vill kommentera nåt ju,jo detta som nån skrev att nån kunnig måste komma o lägga EDAN.Ja så klart att nån kunnig lägger den men de kan ju liksom inte ha nån specialberedskap o bara ringa in bakjouren för att der anses si o så..Kan även tala om att det är narkosläkare som lägger den och man ska inte döma nån bara för att vederbörande är ung,absolut inte...Det kan ju även hända att de som är gamla i gården inte får till den så bra..Vi är alla olika skapta o ser olika ut och en del blir bra hjälpta o en del tycker att den är värdelös....
Var öppna för vad ni känner när stunden kommer o betämm inte på förhand vad som kommer att funka eller inte.,klart man har önskemål ju..Är man nålrädd så tala om det..Jag tänker skriva ett FL-brev,absolut...
Min första FL var inte kul men jag hoppas att det blir bättre nu o jag tänker ge det en chans...Det finns även olika former av lavemang,vatten då får man ett par liter in via slang i ändtarmen o det sköljs ut,mikrolax-en tub sprutas in o man håller sej o går på toa sen o det finns även större klyx som är lite mer mängd än microlax..
Man kan även få droppar som gör att man blir nödig...
Användarvisningsbild
olivia99
Alltid online

Status: Nybliven tvåbarnsmamma

Inläggav Melvinmamman » 09 nov 2009, 12:33

Jag hade en barnmorska förra gången som jag ABSOLUT inte vill ha igen,hon jobbar kvar där,kan jag i förlossningsbrevet skriva att jag helst inte vill ha henne? vore en mardröm då vi verkligen inte klickade!!! uhhh bara undra...
Melvinmamman
Stammis

BF: 100103

Inläggav Lillasolen » 23 nov 2009, 20:53

Det här skrev jag.

Förlossningsbrev
lilla solen

Hej alla ni som jobbar på förlossning/BB. Det här är vårt första barn , Vi har några önskemål och det betyder väldigt mycket för mig om det finnes möjlighet att följa dem så gott det går.

1. Förstår att ni bestämmer villka som får eget rum osv, om det finnes möjlighet att få ett eget rum så önskar vi det jättemycket. När det kommer till smärta så är jag väldigt skrikig av mig, vill därför inte skrämma upp andra mammor som ligger i samma sal. Jag har också lätt att bli stressad , och obekväm i situationer som jag inte är van vid och de här känslorna blir värre när man delar rum med okända.

2. Jag vill försöka utan smärtlindring så länge det går, annars är det lustgas och epidural som gäller.

3. Önskar en sen avnavling, vill att allt syre och blod i navelsträngen kommer över till bebisen.
Vi önskar att min sambo Peter får klippa navelsträngen.

4. Om jag måste sys eller klippas där nere så önskar jag smärtstillande innan och tråd som löser upp sig själv.

5. Min största skräck är att snittas, om jag måste snittas så vill jag sövas helt och hållet.

6. Jag önskar mycket stöd, uppmuntran och posetiva människor runt om mig.

7. Stötta gärna min sambo .

Tack för ordet.
Jag hoppas på ett gott samarbete med er och att allting går smidigt.

Lilla solen
Lillasolen
Stammis

BF: 091220
Bor: trollhättan

Inläggav Mala » 13 mar 2010, 20:55

Melvinmamman: Ja du kan skriva att du inte vill ha den barnmorskan men det kan va en fördel atts kriva ner varför...

När jag gick på MVC så läste min BM igenom mitt förlossningsbrev och hon sa åt mig att trivs du inte med den BM du får så måste jag säga till om det för det är en sån viktig del i mitt liv att allt funkar och jag e trygg med den som är i rummet, oftast går det att byta! Det finns ju undantag som om det är många som föder samtidigt osv!

Fint namn du har min pojk heter oxå Melvin <3
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Inläggav brell89 » 13 mar 2010, 23:30

Eftersom jag bor i universitets-staden umeå blev det kort och koncist, med huvudbudskapet; inga studenter med på min förlossning tack.
Bild
brell89
Alltid online

Föregående

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: